• 1
  • 2
2013-07-02, 15:44
Bannlyst
Är inne på Aftonbladet och ser en bild där Lena Melin ich en för mig okänd kvinna sitter på varsun sida om sin stora idol Fridolin och ler brett. Opartiskt? Kan man tänka sig att de skulle göra samma med Åkesson? Orkar de inte ens försöka vara seriösa? Jag mår illa när jag ser dem.
Citera
2013-07-02, 16:05
Medlem
Ja miljöpartiet har alltid glidit fram på en räkmacka. Minns att Wetterstrand när hon var språkrör anlitades som expertkommentator i miljöfrågor av svt vid något toppmöte. Egentligen är det underligt att partiet inte har ett större stöd i opinionsundersökningarna. Alltid positiva artiklar och garanterad uppmärksamhet när de har något utspel som egentligen inte säger någonting alls.
Citera
2013-07-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Är inne på Aftonbladet och ser en bild där Lena Melin ich en för mig okänd kvinna sitter på varsun sida om sin stora idol Fridolin och ler brett. Opartiskt? Kan man tänka sig att de skulle göra samma med Åkesson? Orkar de inte ens försöka vara seriösa? Jag mår illa när jag ser dem.

Jag tror att upplägget är likadant för att partiledare. I alla fall de som jag har sett.
Citera
2013-07-02, 16:19
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Jag tror att upplägget är likadant för att partiledare. I alla fall de som jag har sett.
Knappast. När SD ska intervjuas brukar "stora släggan" tas fram och det är jävligt bistra miner i morgonsofforna. Ingen inom PK-media vill bli anklagad för att inte vara extra kritisk mot dom som "vill olika"...
Citera
2013-07-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Knappast. När SD ska intervjuas brukar "stora släggan" tas fram och det är jävligt bistra miner i morgonsofforna. Ingen inom PK-media vill bli anklagad för att inte vara extra kritisk mot dom som "vill olika"...

Jaha ja, bra koll. Varför går du inte in och kollar istället för att tro en massa saker? Intervjun var i går.
Citera
2013-07-02, 16:37
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Jaha ja, bra koll. Varför går du inte in och kollar istället för att tro en massa saker? Intervjun var i går.
Jag menar generellt - inte bara igår.
Citera
2013-07-02, 16:38
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:

Det är ju du som sitter och tror massa saker:

Citat:
Citera
2013-07-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
Det är ju du som sitter och tror massa saker:

Ja, ja. Förlåt! Ändrar till att jag numera VET att det är så. Vilket lätt kan läsas på aftonbladet/almedalen

Måste man skriva folk på näsan för att de ska kunna tänka själva.
Citera
2013-07-02, 19:53
Medlem
41% av den svenska journalistkåren röstar på MP. Så chansen att Fridolin möter ett par själsfränder är stor.
Citera
2013-07-02, 20:15
Medlem
DAGGER[X]s avatar
SVT har kört samma pausbild på ett vindkraftverk i sju år samtidigt som allt annat i logoväg bytts ut

Min favorit är när opartiska kvinnliga journalister kippar efter andan vid inkvisitio-- förlåt, vid intervjuver med Sd politiker för att dom "bara vet" hur fel dom har även om det är svårt att sätta bra ord på det.
Citera
2013-07-02, 20:24
Medlem
Bullens avatar
Jo Lena Melin är ju verkligen miljöpartist.
Men allvarligt blir det inte lite väl skitnödigt med denna typ av inlägg?
Citera
2013-07-02, 20:54
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jo Lena Melin är ju verkligen miljöpartist.
Men allvarligt blir det inte lite väl skitnödigt med denna typ av inlägg?

Om 40 % av presskåren röstade på Sd så hade jag inte skämts för att påpeka när dom gullar med SD. Det är dubbelmoralen - i hur man å ena sidan bjuder in ett parti som öppet tagit bidrag från världens två mest dödsbringande stater till gulle-gull stunder i diverse morgonsoffor och mysprogram samtidigt som ett annat parti som har en mycket mer långsökt koppling till dödsbringande ideologier ska granskas med lupp och mikroskop - som upprör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in