• 1
  • 2
2013-07-02, 09:44
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Vilka områden i Ludvika med hyresrätter är bra/lugna, och vilka bör man undvika att bosätta sig i? Jag vill inte bo i ett område med mycket invandrare/missbrukare/kriminalitet i förhållande till övriga områden i staden.

Citera
2013-07-02, 09:59
Medlem
Groos avatar
Ludvika gård skulle jag undvika iaf.
Citera
2013-07-02, 10:32
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Ok. Vet du (eller någon annan) hur övre Marnäs är? Timmermansvägen, Kolbottenvägen, Skogsrundan etc...
Citera
2013-07-02, 12:27
Medlem
SoapMactavishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyer_Lansky
Ok. Vet du (eller någon annan) hur övre Marnäs är? Timmermansvägen, Kolbottenvägen, Skogsrundan etc...

Ska du ha ett bra ställe så är det centrum eller högberget som gäller.
Citera
2013-07-03, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoapMactavish
Ska du ha ett bra ställe så är det centrum eller högberget som gäller.

Högberget är ett bra område, dock, i och med att det ligger nära ortens storföretag så är det gott om relativt köpstarka ingenjörer och liknande som gärna har fest, köper stor stereo mm. Hade en bostadsrätt där för ett par år sedan och det var en hel del balkongfester som inkräktar på kvällslivet (eller inte). Bostadsrätter har en tendens att vara rätt så dyra, hus är helt bortkastade pengar, alldels för få hus och skapligt med pengar = dyrt boende.
För lugnare boende, kanske du vill satsa på Marnäs? Nära matbutik, i utkanten av stan, och sist jag kollade, gott om hyresrätter med hög medelålder. Garanterat lugnt, dock, kanske lite påringningar av grannar om volymknappen råkar hamna fel.

Kanske du vill ringa växeln hos det lokala storföretaget och prata med en personalsekreterare, dom tenderar att ha ruskigt bra koll på vad som händer och sker i stan samt vart dom rekommenderar boende.

Lycka till!
Citera
2013-07-03, 05:44
Medlem
Undvik Ludvika gård som någon tidigare skrev.

Jag skulle hellre aldrig försöka få hyreslägenhet vid Timmermansvägen, det kryllar av somalier o skit där.

Högberget är värt att satsa på, eller i centrum. Vissa delar av Marnäs är också okej!
Citera
2013-07-03, 06:46
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Tack för bra svar! Högberget och centrum låter alltså som de säkraste korten. Nu vet jag inte om det här området räknas in i centrum/Marnäs/annat, men hur skulle ni säga att följande gator är: Smedjeg/Trädgårdsg/Hammarfallsg/Östra Storg? Området mellan kyrkan och Marnäs torg, alltså...
Citera
2013-07-03, 17:16
Medlem
Det är ju av en anledning som marnäs/ludvika gård kallas för somaliebyar
Citera
2013-07-04, 11:04
Medlem
kitschlemurs avatar
Jag har hängt i trakterna (eller i närliggande trakter snarare). Är du ute efter hus eller lägenhet?

Marnäs är ett förhållandevis stort område. Undvik Övre Marnäs. Kolbottenvägen och skogsrundan har en tendens att dra till sig pundare, alkisar, white trash och annat pack.

Gatorna du nämnde lite längre ner är rena villakvarter (finns även en del bostadsrätter). Ganska bra områden, norr om Östra storgatan ligger ett område som heter Karlberg. Där finns en del hyresrätter, också väldigt lugnt.
Citera
2013-07-05, 09:10
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Det är lägenhet jag är (eller var) ute efter. Har fått en hyresrätt i ett lugnt, fint, och genomsvenskt område nu, var där och tittade i dagarna. Kostade därefter, men då alternativet var övre Marnäs är det värt det. Tack för input, allihop!
Citera
2013-07-22, 22:56
Medlem
AnthonyBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyer_Lansky
Vilka områden i Ludvika med hyresrätter är bra/lugna, och vilka bör man undvika att bosätta sig i? Jag vill inte bo i ett område med mycket invandrare/missbrukare/kriminalitet i förhållande till övriga områden i staden.

Satsa på Högberget, Centrum eller södra sidan av Marnäs (Andra sidan vägen av sibylla/hillängen.) Ludvika Gård och norra Marnäs är ett direkt no-no.
Citera
2013-09-02, 21:47
Medlem
Vad gäller villakvarteren då? Vilka är de finaste & bästa? Är det något att undvika?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in