Sitter ni ofta hemma själva en fredag och lördag helt drogfria? Jag har svårt och sitta hemma själv och inte göra nåt. Om det inte är det ena så är det det andra. På fredagar och lördagar måste jag berusa mig på ett eller annat sätt om jag inte är med tjejen eller om det inte är nån annan speciell grej!
Var likadan förr men nu berusar jag mig inte med något alls på helgerna.
Möjligtvis lite tobak och väldigt sällan ett par öl men det är ingen vana längre, bryt vanan och börja träna eller liknande.
nepp klarar mig o vara drogfri om ja inte har råd till nått eller av annan anledning inte ska ta nått. Bara man får knarka 1-2 gånger i veckan så är det som lugnt. men kan ofta vara mer sug på helgerna
Jag kan varken hålla mig drog fri på helger eller vardagar. Jag har ett psykiskt jobbigt jobb och enda möjligheten som fungerar för mig att fly undan verkligheten för ett kort ögonblick är drogerna. Jag är dock mycket medveten om att detta ej är en långsiktig lösning på problemet så därför söker jag aktivt ett nytt arbete.
Om jag inte tar droger mår jag dåligt, blir grinig och välldig lätt förbannad. Jag tar hellre då en massa droger än låter mina nära och kära fara illa utav mitt dåliga humör och otrevligheter etc.
Inte måste, men det har onekligen blivit en vana. Tror den absolut största delen av mänskligheten fungerar på precis samma sätt, alla berusar sig då och då, vissa måttligt, andra inte, och detta sker för det mesta på helger.
Krogen suger... Jag bor i en liten stad. Om man går på krogen här, finns väl fem olika, men bara en man kan gå på, man vet vilka man kommer träffa, man vet vad som kommer hända, i stort sett, man vet allt, det enda som händer är att man blir fattig. Jag har slutat gå på krogen, i och med det har jag även lagt min alkohol på is litegrann... Har inget behov, jag är starkare än att hälla i mig gift för att bli dum i huvudet... Så, nej, jag behöver inte!!!
Krogen suger... Jag bor i en liten stad. Om man går på krogen här, finns väl fem olika, men bara en man kan gå på, man vet vilka man kommer träffa, man vet vad som kommer hända, i stort sett, man vet allt, det enda som händer är att man blir fattig. Jag har slutat gå på krogen, i och med det har jag även lagt min alkohol på is litegrann... Har inget behov, jag är starkare än att hälla i mig gift för att bli dum i huvudet... Så, nej, jag behöver inte!!!
Nej, visst, du behöver inte... Det gör inte jag heller... Men flytta till en större stad så ska du se att det känns lite mer motiverat...
Jag är i större städer ibland, då känns det mer "rätt" eller vad man ska säga. Men då har jag fullt upp med att göra en massa skojjiga saker, å då behövre jag inte alkoholen...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!