2013-07-01, 16:43
Medlem
-X-hellfires avatar
Grafikkortet kör som sagt fullt hela tiden trots att det är obelastat eller i spel. Med MSI Afterburner (MA) kan man köra fläkten normalt ett tag (efter någon timme så tappar MA kontrollen mer och mer och det bli korta pådrag med full fläkt i någon sekund till flera sekunder väldigt slumpvis. Efter flera timmar kan MA tappa helt kontroll och fläkten kör fullt hela tiden.

Om man går ur MA så går fläkten upp till fullt. Har tittat på temperaturer och allt är normalt
obelastad: ca 50C
belastad: ca 68C spel UT2004

Har spelat in en liten ljudfil men vet inte var man kan lägga upp den.

gpu: nvidia geforce 8800 gts fatal1ty 320mb
os: window xp pro 32-bit, startat om datorn och kör ett annat os men samma problem
nvidia driver: 196.34 whql båda os har denna installerad som funkat i flera år utan problem.

bilder
http://i51.photobucket.com/albums/f3...ps6ff0f34f.jpg

klicka på länken nedan och välj "download" länken för ladda ner bilden i originalstorlek.

http://s51.photobucket.com/user/BB-0...0f34f.jpg.html

http://i51.photobucket.com/albums/f3...psa348c9a6.jpg

Har plockat ur grafikkortet gjort och blåst rent det samt tagit ur fläktkabeln (inget fel på den) och "reseated" ett par gånger med samma resultat.

Hur löser man det här?
Senast redigerad av -X-hellfire 2013-07-01 kl. 17:42.
Citera
2013-07-01, 17:11
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Hade samma problem på min förra datorn, ingen aning var det var dock. Störande som helvete var det iaf.
Citera
2013-07-01, 17:13
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Skaffa en till fläkt o rikta mot kortet.. Hade samma prob o montera bara in en till o då sluta fanskapet spinna som en galning
Citera
2013-07-01, 17:16
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Hade samma problem på min förra datorn, ingen aning var det var dock. Störande som helvete var det iaf.
Störande är bara förnamnet, har haft det sedan i fredags och just nu går fläkten igång för fullt slumpvis var tionde sekund. Stänger jag av datorn i 30-45 min så funkar den okej i ca 1 timme.
Citera
2013-07-01, 17:18
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Skaffa en till fläkt o rikta mot kortet.. Hade samma prob o montera bara in en till o då sluta fanskapet spinna som en galning
Om det blir tyst på eländet så gör jag det.
Citera
2013-07-01, 17:20
Medlem
Dan88s avatar
Min dator har vart så sens jag köpte den för 18 månader sen, har ställt den i ett annat rum och kör 10 meter långa kablar till skärmen, tangentbordet, musen och högtalarna..
Citera
2013-07-01, 17:31
Medlem
-X-hellfires avatar
Den stora bilden ovan som jag laddade upp till photobucket blir dock nedskalade från original 1600x1200 storlek trots att jag väljer direktlänk. Har dock ändrat i alternativ så om man klickar på länken finns det en "download" länk som man kan spara bilden i original storlek.

Den gula info rutan nere vid klockan visar RealTemp gpu temp min/max, max är alltså 62C vilket är helt normalt.
Senast redigerad av -X-hellfire 2013-07-01 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in