Citat:
Är inte det ganska viktigt om ni vill att folk ska våga rösta på er? Ingen vill väl köpa grisen i säcken i en fråga som är irreversibel? När demokratin väl är avskaffad så har vi förlorat den lilla rätt vi hade att påverka.
Något du antagligen hört är uttrycket "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely"
Om man inte har rätt att avsätta sina ledare om de skulle visa tecken på korruption/maktfullkomlighet, vad hindrar dem från att bli ännu mer korrupta/maktfullkomliga?
Jag får Kalifat-vibbar av detta system och även om jag avskyr mångkulturalismen och numera i viss mån erkänner mig som rasist så skulle jag nog aldrig kunna rösta för ett system som jag aldrig kommer att kunna förändra.
Något du antagligen hört är uttrycket "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely"
Om man inte har rätt att avsätta sina ledare om de skulle visa tecken på korruption/maktfullkomlighet, vad hindrar dem från att bli ännu mer korrupta/maktfullkomliga?
Jag får Kalifat-vibbar av detta system och även om jag avskyr mångkulturalismen och numera i viss mån erkänner mig som rasist så skulle jag nog aldrig kunna rösta för ett system som jag aldrig kommer att kunna förändra.
Ett par saker (är lite stressad så blir kort):
1. Man röstar inte på oss för att man tror att vi ska ta makten 2014. Att samhället och makten förändras i allmänna val är en illusion skapad av den nuvarande makten som allt för många "goda demokrater" tyvärr har svalt. Man gör det för att man vill att partiet ska kunna fortsätta arbeta och växa. Genom att gå kraftigt framåt 2014 får vi en ny plattform och möjlighet att utveckla bland annat vår politik på det sätt du önskar.
2. Vi har aldrig sagt att vi är emot att politiker eller ledare kan avsättas av folket. Tvärtom så är det nödvändigt med en sådan säkerhet. Det är dock inte samma sak som partivälde, parlamentarism eller allmän rösträtt. Vi konstaterar att dagens system är ineffektivt, främjar egoism och inte ser till folkets bästa. Vi konstaterar också att systemet kan och bör bli bättre, med tydligare krav på kompetens och ansvar.
Ska du inte byta till ett riktigt nationalistiskt parti?