2013-07-03, 19:52
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
När Reinfeldt skulle börja tala skrek SvP-aktivister "Sosse eller moderat - samma gamla Sverigehat" vilket gick ut i direktsänd TV. Bra att de som är där gör så mycket som möjligt av situationen.

Det känns ju otroligt förtroendeingivande att en offentlig talesman för SvP tycker det är bra att ens egna aktivister beter sig som patraskvänstern.
Senast redigerad av CreepyCrawl 2013-07-03 kl. 20:02. Anledning: **citerade inlägget jag kommenterade**
2013-07-03, 19:57
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det känns ju otroligt förtroendeingivande att en offentlig talesman för SvP tycker det är bra att ens egna aktivister beter sig som patraskvänstern.

Än värre om partiledaren var med och skrek detta

Tänk om Gustav Fridolin & Göran Hägglund hade ropat " jalla jalla sverige åt alla" när Åkesson äntrade scenen och sedan går Maria Ferm ut på Flashback och skriver att det var väldigt bra gjort
2013-07-03, 20:04
Medlem
Seså överdriv inte nu, tror knappast att partiledaren skulle vara med där för övrigt. Visst man kan tycka att det är lite barnsligt, men sådan stor sak är det inte. Det är bara positivt att de syns och hörs så mycket som möjligt. Detta skapar diskussioner.

Jag tror folk uppfattar de skrikandes som arga vanliga svenskar som skriker ut sin frustration, varken mer eller mindre. Det är bara "analytiker" som drar för stora växlar så små aktioner som denna. Detta kommer ändå vara bortglömt om någon vecka eller så.
2013-07-03, 20:07
Medlem
mrphonks avatar
Det ni inte förstår är att vi inte vill bli som Fridolin och Hägglund (för att ta exemplen ovan). Vi är inte intresserade av att bli en del av deras spel. Vi tänker inte mingla, skåla och skoja med moderater, sossar, miljöpartister och andra som driver sin svenskfientliga agenda. Vi är inga sverigedemokrater som har som mål att bli ett 30%-parti.

Vi tänker peka ut, bemöta och attackera svenskfientligheten var den än visar sig.

Det kommer krävas spektakulära aktioner (inte sagt att denna var det, men det är ett steg i den riktningen) för att få massan att ens börja tänka på annat än Let's Dance, fredagsmys och World of Warcraft.

Vårt land har sålts ut. Vårt folk har förlorat sin suveränitet. Makten har koncentrerats till ett fåtal giriga och maktfullkomliga onda människor och den som tror att detta kan förändras med trevliga samtal och mingelpartyn har bedragit sig å det grövsta.

Detta låg förresten på Aftonbladets löp i nästan en halvtimme: https://twitter.com/erikssondan/status/352477988941606912/photo/1
2013-07-03, 20:15
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Det ni inte förstår är att vi inte vill bli som Fridolin och Hägglund (för att ta exemplen ovan). Vi är inte intresserade av att bli en del av deras spel. Vi tänker inte mingla, skåla och skoja med moderater, sossar, miljöpartister och andra som driver sin svenskfientliga agenda. Vi är inga sverigedemokrater som har som mål att bli ett 30%-parti.

Vi tänker peka ut, bemöta och attackera svenskfientligheten var den än visar sig.

Det kommer krävas spektakulära aktioner (inte sagt att denna var det, men det är ett steg i den riktningen) för att få massan att ens börja tänka på annat än Let's Dance, fredagsmys och World of Warcraft.

Vårt land har sålts ut. Vårt folk har förlorat sin suveränitet. Makten har koncentrerats till ett fåtal giriga och maktfullkomliga onda människor och den som tror att detta kan förändras med trevliga samtal och mingelpartyn har bedragit sig å det grövsta.

Detta låg förresten på Aftonbladets löp i nästan en halvtimme: https://twitter.com/erikssondan/status/352477988941606912/photo/1

Att ni inte vill vara som dom andra har jag redan förstått, om inte annat gjorde er partiledare den saken klar i sitt uttalande och det köper jag. Det jag däremot inte köper är att folk beter sig som patraskvänstern, oavsett syfte.
2013-07-03, 20:16
Medlem
bussturkens avatar
Citat:

Jag håller delvis med dig.
Jag tycker exempelvis att Nordisk Ungdom har gjort väldigt många bra aktioner.
Vi "kritiker" anser inte att ni ska mingla med de andra politikerna som är där men gärna med TV-tittaren och de nyfikna besökarna och kommande väljare.
Svenskfientlighet innebär för mig även att inte se ned på svenska dygder såsom "att inte avbryta andra" vilket jag anser att dessa gjorde här.

Det du avslutar med är sant men tyvär är predikan enbart för de närmast sörgande.
2013-07-03, 20:17
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Det måhända att detta kan uppfattas som skoj men för de allra flesta är detta ett otroligt barnsligt och oseriöst beteende som för tankarna till finniga ungdomsaktivister som är mer intresserade av vara gapigt provocerande än att framföra sin politik. Kan som utomstående berätta att fasoner likt detta knappast hjälper SvP växa. Kunskapen om att en styrelseledamot i partiet tycker att det är bra gör bara mig mer säker på att det är ett parti man aldrig behöver vända blicken åt igen.

LoL. Politiska slagord är varken barnsligt eller oseriöst. Det var ett bra slagord som folk förstår och det var bra att dom förde fram det i direktsändning. Sen att de finns pretton som du själv är inte svps fel.
2013-07-03, 20:58
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Jag tycker att det var en utmärkt aktion då den så tydligt provocerar fram maktens asymmetri i synen på "nidramsor". Har man någon gång bevistat t.ex. ett torgmöte för SD (eller något radikalare) och vet vad som händer och vad som skriks och att regimmedia fullständigt SKITER i det alternativt hejar på så kan man inte vara annat än positiv till SvP:s "barnsligheter".
2013-07-03, 20:59
Medlem
MrSkargards avatar
Att jämföra en kortare tids skanderande mot landets statsminister innan han ens börjat tala med dräggvänsterns oändliga visslande, buande, vuvuzuela-tutande och skrikande är, kort och gott, korkat. Att visa motstånd mot Reinfeldt, en man som vill slå sönder den här nationen, är aldrig fel, att folk nu klagar på detta gör mig illamående.
2013-07-03, 21:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ett parti som SvP tjänar på aktivism, kupper och gatu-manifestationer, vilket däremot inte t ex SD skulle göra. Att visa att man finns och få ut någon enda idé eller slag-ord (t ex "Sverige-hatare") i de svenska radhusen är mycket värt, då den påtagliga avvikelsen från samhällsnormer tänder en låga i skallen hos de unga män (mest) som har potential att bli SvP:are. En sjuk liten låga, men en låga.

Jag har tidigare uttryckt skepsis mot t ex demonstrationståg (marscher) av klassiskt snitt, men modifierar mig en smula, då jag tror att det gynnar SvP och liknande radikala partier.
2013-07-03, 21:08
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Vi vill förändra eller ersätta dagens system med ett annat som fungerar bättre, är mindre korrupt och mer effektivt. Exakt hur det ska se ut i detalj är inte klart än.

Är inte det ganska viktigt om ni vill att folk ska våga rösta på er? Ingen vill väl köpa grisen i säcken i en fråga som är irreversibel? När demokratin väl är avskaffad så har vi förlorat den lilla rätt vi hade att påverka.

Något du antagligen hört är uttrycket "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely"

Om man inte har rätt att avsätta sina ledare om de skulle visa tecken på korruption/maktfullkomlighet, vad hindrar dem från att bli ännu mer korrupta/maktfullkomliga?

Jag får Kalifat-vibbar av detta system och även om jag avskyr mångkulturalismen och numera i viss mån erkänner mig som rasist så skulle jag nog aldrig kunna rösta för ett system som jag aldrig kommer att kunna förändra.
2013-07-03, 21:10
Bannlyst
Att påtala de etablerade partiernas svenskfientlighet så ofta man bara kan och har möjlighet till är naturligtvis alldeles utomordentligt, än mer utomordentligt blir det när deras partiledning är på plats och hör detta.

Det finns ingenting "barnsligt" med politiska slagord, det här rör sig om ett förrädiskt pack som säljer ut vårt land och våldtar vårt folk. De ska känna sig obekväma och nervösa så fort de öppnar sina svenskfientliga käftar och de ska ligga kallsvettiga och sömnlösa på nätterna när de ligger och oroar sig över att svenskarna kan komma att tröttna på deras förräderi och avkräva dem ansvar.

Det finns absolut ingen som helst anledning för oss att låta människor som vill förinta vårt folk och vår nation "vara i fred", och den nationalist som tycker motsatsen får mer än gärna utveckla sitt resonemang här och förklara varför vi bör låta dessa illasinnade demoner vara.

Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Är inte det ganska viktigt om ni vill att folk ska våga rösta på er? Ingen vill väl köpa grisen i säcken i en fråga som är irreversibel? När demokratin väl är avskaffad så har vi förlorat den lilla rätt vi hade att påverka.

Något du antagligen hört är uttrycket "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely"

Om man inte har rätt att avsätta sina ledare om de skulle visa tecken på korruption/maktfullkomlighet, vad hindrar dem från att bli ännu mer korrupta/maktfullkomliga?
Du begår två fel. Det första är att du av någon vansinnig anledning har fått för dig att det enda sättet att påverka är att lägga en lapp i en låda var fjärde år och det andra att SvP skulle förespråka ett system där ledare inte kan avsättas på något sätt. Båda dessa påståenden är alltså felaktiga och i norden har ledare som vanskött sina uppdrag och åsamkat lidande för folket kunnat straffas och avsättas i mer än 1000 år innan någon kom och ylade om demokrati.
Senast redigerad av Straybullet 2013-07-03 kl. 21:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in