Citat:
Ursprungligen postat av
Magneticsystem
Jag har också läst hans twitter. Klart att även jag har tyckt att det är lite märkliga uttalanden.. men fyllo? ärligt talat? Jag kan känna att han får oerhört mycket skit här inne.. han gör bara sitt jobb. Jag skulle aldrig kunna jobba med det han gör.. skulle tycka att det var svårt att försvara människor som är anklagade för väldigt grova saker.. men vi lever ändå i ett land där alla har rätt till att få sin sak prövad med neutrala ögon.. då tycke jag att det är väldigt dålig stil att göra personer "mindre" genom att kalla dem fyllo och brännvinsadvokat etc (som han kallats tidigare här inne).
Att kalla honom brännvinsadvokat är en äldre benämning för "advokater" som är villiga att åtaga sig tvivelaktiga uppdrag.
Att det sedan leder till skriverier som fyllo etc. är väl rätt naturligt även om det blir än mer nedsättande.
Bortsett från kopplingen till alkohol så räcker det att se tv-inslag, ha medverkat vid hans rättegångar för att inse hur han för sig. Han har en del att förbättra hos sig själv för att få bekräftelse av en respektabel utövning av sitt yrke.
Ibland blir det som att man vill blunda och lägga lock för öronen när en del personer gör sig hörda, det blir en känsla i kroppen av att man vet att personen gör bort sig. Det framstår genom tonfall, rörelsemönster och givetvis vad som kommer från personen antingen det är på tv, i rätten eller på twitter.