2014-02-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Jaaa och visste redan innan släpp av övervakningskameror vad Motot haft på sig...
Makalöst spännande teori av fylle advokaten

fylleadvokat? inget dåligt påhopp... har du belägg för det eller tror du kanske att du är tuff och fräck? Tycka vad man vill om hans klient men T är ingen sopa och hans jobb är ju att hitta luckor etc i anklagelserna mot hans klient. Ifall jag någon gång hamnar i klammeri med rättvisan så hoppas jag verkligen att min advokat gör allt hen kan.
Citera
2014-02-20, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
fylleadvokat? inget dåligt påhopp... har du belägg för det eller tror du kanske att du är tuff och fräck? Tycka vad man vill om hans klient men T är ingen sopa och hans jobb är ju att hitta luckor etc i anklagelserna mot hans klient. Ifall jag någon gång hamnar i klammeri med rättvisan så hoppas jag verkligen att min advokat gör allt hen kan.
Du förstår, jag behöver varken vara tuff eller fräck men däremot så har jag rätten, precis som du, att ha mina åsikter, vad jag tycker är etiskt, vad jag anser är kränkande. Om jag sen anser med den informationen jag har fått att han är ett fyllo så är det min fulla rätt att uttrycka det ...
sörru...
Citera
2014-02-20, 07:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Självklart vill man, om man hamnar i klammeri med rättvisan, ha en advokat som gör allt hen kan för att hjälpa en. Det bästa är dock att hålla sig undan klammerier förstås.

Men T har uttalat sig lite märkligt på sitt twitterkonto gällande målet och man kan faktiskt undra om inte några är under påverkan av alkohol.
Citera
2014-02-20, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Du förstår, jag behöver varken vara tuff eller fräck men däremot så har jag rätten, precis som du, att ha mina åsikter, vad jag tycker är etiskt, vad jag anser är kränkande. Om jag sen anser med den informationen jag har fått att han är ett fyllo så är det min fulla rätt att uttrycka det ...
sörru...

Att påstå att någon är ett fyllo.. och inte ha belägg för det? luktar bajs..sörru..
Citera
2014-02-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Självklart vill man, om man hamnar i klammeri med rättvisan, ha en advokat som gör allt hen kan för att hjälpa en. Det bästa är dock att hålla sig undan klammerier förstås.

Men T har uttalat sig lite märkligt på sitt twitterkonto gällande målet och man kan faktiskt undra om inte några är under påverkan av alkohol.

Jag har också läst hans twitter. Klart att även jag har tyckt att det är lite märkliga uttalanden.. men fyllo? ärligt talat? Jag kan känna att han får oerhört mycket skit här inne.. han gör bara sitt jobb. Jag skulle aldrig kunna jobba med det han gör.. skulle tycka att det var svårt att försvara människor som är anklagade för väldigt grova saker.. men vi lever ändå i ett land där alla har rätt till att få sin sak prövad med neutrala ögon.. då tycke jag att det är väldigt dålig stil att göra personer "mindre" genom att kalla dem fyllo och brännvinsadvokat etc (som han kallats tidigare här inne).
Citera
2014-02-20, 09:11
Medlem
Citat:
Jag har också läst hans twitter. Klart att även jag har tyckt att det är lite märkliga uttalanden.. men fyllo? ärligt talat? Jag kan känna att han får oerhört mycket skit här inne.. han gör bara sitt jobb. Jag skulle aldrig kunna jobba med det han gör.. skulle tycka att det var svårt att försvara människor som är anklagade för väldigt grova saker.. men vi lever ändå i ett land där alla har rätt till att få sin sak prövad med neutrala ögon.. då tycke jag att det är väldigt dålig stil att göra personer "mindre" genom att kalla dem fyllo och brännvinsadvokat etc (som han kallats tidigare här inne).

Att kalla honom brännvinsadvokat är en äldre benämning för "advokater" som är villiga att åtaga sig tvivelaktiga uppdrag.

Att det sedan leder till skriverier som fyllo etc. är väl rätt naturligt även om det blir än mer nedsättande.

Bortsett från kopplingen till alkohol så räcker det att se tv-inslag, ha medverkat vid hans rättegångar för att inse hur han för sig. Han har en del att förbättra hos sig själv för att få bekräftelse av en respektabel utövning av sitt yrke.

Ibland blir det som att man vill blunda och lägga lock för öronen när en del personer gör sig hörda, det blir en känsla i kroppen av att man vet att personen gör bort sig. Det framstår genom tonfall, rörelsemönster och givetvis vad som kommer från personen antingen det är på tv, i rätten eller på twitter.
Citera
2014-02-20, 12:33
Medlem
Citat:
Att påstå att någon är ett fyllo.. och inte ha belägg för det? luktar bajs..sörru..
Det går an att gömma sig som anonym och kasta skit på någon som utför sitt jobb.Du är ett pucko!!!
Citera
2014-02-20, 12:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2461232-advokat-varnas-for-tredje-gangen

Räcker detta för dig att förstå att allt inte står rätt till ovanför pannloben på denna
"brännvins advokat"?
Ja,alla har rätt till bistånd när saker går till rättslig prövning men denna sk. advokat
har inte haft många rätt dom senaste åren...
Citera
2014-02-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

Räcker detta för dig att förstå att allt inte står rätt till ovanför pannloben på denna
"brännvins advokat"?
Ja,alla har rätt till bistånd när saker går till rättslig prövning men denna sk. advokat

När jag klickar på länken kommer jag inte till en artikel utan till Ttelas nuvarande hemsida.

Vad stod det i artikeln???
Citera
2014-02-20, 18:25
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

"brännvins advokat"?

Du är då helt jävla väck! Du länkar till en artikel om J*n Urwi*tz. Tommy Nilsson har ett gott "track record" och han utför givetvis vad som åläggs honom som försvarare.
Citera
2014-02-20, 18:30
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
När jag klickar på länken kommer jag inte till en artikel utan till Ttelas nuvarande hemsida.

Vad stod det i artikeln???

Artikeln handlar om en helt annan Trollhätteadvokat som varnats för dåligt uppförande i rättssalen.
Citera
2014-02-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Det finns ju en del gubbar i svenska fängelser som inte har tidsbestämda straff och de har ju suttit hur länge som helst. Fast där handlar det inte om dåligt uppförande, utan om en stor risk att begå nya brott.

Begår du brott under fängelsetiden så kan du få ett nytt straff, men annars så straffas du inte pga av dåligt uppförande genom att du får sitta av tiden längre.
Kvalificerar sig inte AJ där med tanke på hans historik,han är ju en
tickande bomb och återfallsrisken är extremt stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in