2013-08-20, 22:06
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
A.J äger följande:
SYJ 508 - YAMAHA XJ 600
Fordonstatus: Avställt (2013-06-05)
Fordonsår: 1998
Trafik första gången i Sverige (2008-09-24)
Och ja, bilden här är på A.J:s MC
https://anonfiles.com/file/cf8c8c27404b9d2eba8c8f2bdf9c96e3

Här e bilden.
Citera
2013-08-20, 22:07
Medlem
John-Waynes avatar
Ni/vi går ju loss fullständigt för det ramlar in ett nick och hävdar att denne är mamma till ett av AJ:S barn.... Det kan ju lika gärna vara trolleri, eller? Jag kan ju hävda att jag är AJ:S biologiska och för alla (inkl. AJ) okända pappa och hans farfar är en känd seriemördare därav har äpplet inte hamnat långt från äppleträdet.
Förrövrigt undrar jag vem som bestämmer gränsen för vad som diskuteras här inne?
TB har fått sin beskärda del här inne i tråden, med all rätt kanske många tycker. Men skall verkligen hennes barn behöva lida för detta när många av hennes barns kamrater är här inne och läser.... Vad är skillnaden???
Citera
2013-08-20, 22:10
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Ni/vi går ju loss fullständigt för det ramlar in ett nick och hävdar att denne är mamma till ett av AJ:S barn.... Det kan ju lika gärna vara trolleri, eller? Jag kan ju hävda att jag är AJ:S biologiska och för alla (inkl. AJ) okända pappa och hans farfar är en känd seriemördare därav har äpplet inte hamnat långt från äppleträdet.
Förrövrigt undrar jag vem som bestämmer gränsen för vad som diskuteras här inne?
TB har fått sin beskärda del här inne i tråden, med all rätt kanske många tycker. Men skall verkligen hennes barn behöva lida för detta när många av hennes barns kamrater är här inne och läser.... Vad är skillnaden???

Trolleri eller inte, jag tycker AJs barn är oerhört OT. Helt irrelevant. Oavsett vad som har sagts om TBs barn. Barn över lag tycker jag kan lämnas utanför generellt. Har jag skrivit något olämpligt om TBs barn så är jag den förste att be om ursäkt för det (tror dock inte jag gjort det).
Citera
2013-08-20, 22:24
Medlem
klimatiss avatar
Nu kanske jag är avslöjar mig som lite efter, men är någon av killarna släppta?
Citera
2013-08-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagare
Häromdagen var det någon som skrev att två personer med samma namn (AJ) bodde på samma gård på Lextorp som barn. De kallades tydligen Storis och Lillis. Jag har tänkt att jag minns mgm sedan den tiden, men nu funderar jag på om jag tänker på fel person. Var båda AJ rödhåriga? Vem av dem hade en mamma som arbetade på SAAB? Är det någon som vet var mgm gick på dagis/skola/fritids? Det kan ju vara fler än jag som rör ihop dem.
Aj`s mamma jobbade på saab som lokalvårdare.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Nu kanske jag är avslöjar mig som lite efter, men är någon av killarna släppta?

Jupp, DB o FH släpptes i går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hm dpb har inte vart online på sin fisbok och lagt ut något ang vistelsen på häktet. Han har nog åkt på semester österut eller vad tror ni? Får man pengar under häktestiden?

90 kr i veckan .....
Citera
2013-08-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Jävlar vad kaxig du blev nu då när han är släppt!

Riktiga vänner hjälper till att slå ihjäl en liten tjej som är över 10 år yngre, och överger ett barn för att skydda sitt egna jävla skinn!?!? Fan vad stolt han lär vara över sig själv!! Du verkar nästan lika stolt?

Kaxig?
Låt det rättsliga ha sin gång så ska du få se att han frias helt och hållet.
Det är DU som säger att han hjälpt till att slå ihjäl någon och övergett barnet. Jag säger att han inte gjort det!
Citera
2013-08-20, 22:31
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Trolleri eller inte, jag tycker AJs barn är oerhört OT. Helt irrelevant. Oavsett vad som har sagts om TBs barn. Barn över lag tycker jag kan lämnas utanför generellt. Har jag skrivit något olämpligt om TBs barn så är jag den förste att be om ursäkt för det (tror dock inte jag gjort det).
För dig kanske det är OT, men det kan ju för många vara intressant (när AJ hävdas vara psykopat) hur hans relation till sina barn varit. Till sina EX har ju diskuterats flitigt... Vad jag menar är att TB som de flesta som läst tråden vet exakt vem det är också har barn och vad vi vet hittills enbart visat dåligt omdöme. Givetvis är inte namn, ålder och skola relevant för tråden, men hans ev. relation till sina barn tycker jag faktiskt kan vara det... Ingen vad jag sett har skrivit något om barnen utan bara varit nyfikna på relationen..
Citera
2013-08-20, 22:31
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jupp, DB o FH släpptes i går.

Det var som fan. Känns som att jag måste uppdatera mig. Tack för svar.
Citera
2013-08-20, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Det var som fan. Känns som att jag måste uppdatera mig. Tack för svar.
Kanske dags för hela tråden.

Sammanfattning 20 augusti

Inblandade personer
  • IF: I*a F*ssberg (dä), 23, avliden. Tvåbarnsmor och blödarsjuk.
  • AJ: André*s Joh*nsson (aa), 36. Skriven i Trollhättan, men bosatt i Jönköping, Idrottsvägen 1 enligt uppgift. Nynazist och tidigare dömd för våldsbrott. Innehar en motorcykel och ett polskt MC-körkort, ej giltigt i Sverige.
  • DB: D*nnis B*rndtsson (ee), 35, vän till AJ. Nynazist och tidigare dömd för våldsbrott.
  • FH: Fr*drik H*rmansson (ee), 31, vän till DB.
  • PT: P*r Torst*nsson (ee), 22, far till IF:s yngsta barn. IF har sökt kontaktförbud, men fått avslag.
  • TB: T*rez B*rthage (ee), 31, påstås kär i AJ, bloggat (miggafrii) positivt om honom. Nu är bloggen nedstängd.
  • SB, 18, tidigare pojkvän till IF. Påstås vara vittne och flytt från IF:s bostad, men har alibi och har avförts från utredningen. Påstås ha blivit misshandlad 10 och 13 juli.

Händelseförlopp

AJ uppger att han var hemma hos IF på lördagkvällen 29 juni och åt middag. IF:s pappa pratade med dem 23:30, allt var lugnt, uppger han. PT uppger att han hade ett bråk i telefonen med AJ efter midnatt, då AJ var hos IF. När AJ lämnade lägenheten verkade IF orolig och bekymrad, uppger han. DB gör en statusuppdatering på Facebook som om att han är på väg till sängs kl 02:12. AJ sågs utanför bostaden pratande i telefon kl 02:30.

Enligt trovärdig uppgift befann sig ett tidningsbud i trappuppgången vid 6-tiden på morgonen 30 juni utan att rapportera blod. Kl 07:30 observerades blod i trappuppgången. Vid 12-tiden, larmades polisen om blodet i trappuppgången och kom vid 15-tiden. Inne i lägenheten, som var ”full med blod” påträffades hennes yngsta barn, 1,5 år gammalt, ensamt men vid liv. Äldsta barnet var hos släkting. Blodet är fastställt kommer från IF.

Den 30 juni anmäldes DB:s Volvo S40 stulen. Den brändes upp samma dag på Hunneberg, inte långt från DB:s bostad.

Sedan försvinnandet har polis, hemvärn och Missing People Sweden tillsammans med dykare sökt, framförallt på och omkring Hunneberg, men inga avgörande fynd har rapporterats.

AJ anhölls i sin frånvaro 2 juli och anmälde sig själv hos polisen dagen därpå. Han begärdes häktad misstänkt för människorov 5 juli och frisläpptes av tingsrätten samma dag. AJ häktades i sin frånvaro 24 juli och 29 juli gick han in på svenska ambassaden i Warszawa. Han greps samma dag av polsk polis och utlämnades till Sverige 14 augusti, där han häktades på sannolika skäl misstänkt för mord. Åtal ska väckas senast 30 augusti.

Direkt efter frisläppandet av AJ 5 juli anhölls DB och FH. FH greps samma dag, DB dagen efter. De häktades på sannolika skäl misstänkta för skyddande av brottsling, grovt brott men frisläpptes 19 augusti. De är fortfarande misstänkta.

8 augusti påträffades IF:s kvarlevor i ett skogsparti 4 km öster om DB:s bostad. Preliminärt obduktionsresultat finns, men inget är offentliggjort.

Fynd och observationer
  • Ett armband påstås ha hittats vid den utbrända bilen. Uppgiften har inte bekräftats.
  • Motorcykel, blodiga kläder, gummihandskar, obekräftat.
  • Flashbackdetektiven ReimerDenYngre har hittat en brandplats i en skog strax söder om DB:s bostad. Det förefaller som om GM har bränt kläder, skor och annat från brottet. Ca 100 meter från brandplatsen hittades ett örngott. Närmare beskrivning av fyndet: https://www.flashback.org/sp44566735. Polisen har visat intresse för brandplatsen.
  • En oljefläck i änden av vägen som går förbi nämnda brandplats.
Karta: http://goo.gl/maps/FZfij
Bildgalleri: https://www.flashback.org/sp44501328
Skiss över trapphuset: https://www.flashback.org/sp44360104
Artikelserie: http://ttela.se/nyheter/1.2228684
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-20 kl. 23:02.
Citera
2013-08-20, 22:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
För dig kanske det är OT, men det kan ju för många vara intressant (när AJ hävdas vara psykopat) hur hans relation till sina barn varit. Till sina EX har ju diskuterats flitigt... Vad jag menar är att TB som de flesta som läst tråden vet exakt vem det är också har barn och vad vi vet hittills enbart visat dåligt omdöme. Givetvis är inte namn, ålder och skola relevant för tråden, men hans ev. relation till sina barn tycker jag faktiskt kan vara det... Ingen vad jag sett har skrivit något om barnen utan bara varit nyfikna på relationen..

Är man ute efter att göra en gärningsmannaprofilering, så är ju hans relation till sina barn intressant. Ännu mer intressant är nog hur hans uppväxt varit, hur hans nära relationer tidigare varit, och då främst hans relation till sin Mor, och hans ev. sjukdomshistorik.

Men nu vet vi ju redan det mesta av detta. Det har framgått, och det går bara runt och runt i tråden. Behöver vi rota mer i detta tro?

Edit: Med "han" syftar jag på AJ.
Senast redigerad av Netherworld 2013-08-20 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in