2013-08-20, 18:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag förstår hur du tänker men Sverige är så litet att det är stor risk att barnets kompisar får reda på att pappan är mördare och det finns alltid något svin i bekantskapskretsen som kan få för sig att rota här och sprida ut vad han läst.

Jag förstår dina synpunkter mycket väl, men jag förstår inte vad barnen tillför tråden. För mig är de bara off topic.

Jag tycker också barnen är OT, vi är helt överens.
Citera
2013-08-20, 18:56
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Vet du vad RESPEKT är över huvud taget??? Det enda du gör i tråden är o göder ditt gottande i andras elände

Många gottar sig här i andras elände men Cocinella hör inte till dem. Hon tycker tråden är nyttig för att få fram sanningen och är beredd att låta det få kosta lite, ungefär så tror jag hon tänker. Jag delar inte den uppfattningen. Hon får gärna ha den. Men barna låter vi vara och deras mammor likaså.
Citera
2013-08-20, 18:57
Medlem
deerskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
När läste DU lagboken sist?? Yttrandefrihetslagen handlar inte om att sprida lögner om barn på en tråd på Flashback som handlar om mordet på en ung kvinna.

Det enda du gör är ju att bekräfta vilket barn det handlar om och själv öka intresset för just "hen".... förtal är när man pratar illa om någon, inte konstaterar att blabla är far till ett barn och med tanke på vem blabla är i det här fallet kanske man kan räkna ut att fadern inte är Daddy of the year......
Citera
2013-08-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag har aldrig pratat om AJ:s fd kvinnor och har ingen aning om hur gamla hans barn är.

Om folk sprider rykten som bevisligen inte är sanna så kanske du måste stärka henne i sig själv då för tyvärr finns det elaka människor. Det hela som hänt måste vara fruktansvärt för henne och du bör kanske prata om och om igen med henne om samma sak. Ev ta hjälp av proffs om det blir för jobbigt för flickan. Jag är helt på din sida faktiskt.

Tack, men du behöver inte komma med några råd för jag sköter mitt barn själv och du känner inte henne och vet inte hur hon fungerar.
Citera
2013-08-20, 19:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
När läste DU lagboken sist?? Yttrandefrihetslagen handlar inte om att sprida lögner om barn på en tråd på Flashback som handlar om mordet på en ung kvinna.

Nu är det kanske svårt för dig att svara, då du på ett sätt hintat om vem du är.. men jag skulle vilja fråga om du träffat I*a någon gång? Hon som även hon var mamma, som förlorat sin mor. Pga mord. Jag skulle även vilja veta om du någon gång tänkt " det kunde varit jag"?
Vidare skulle jag vilja veta vad du tror hänt. Du känner ju MGM, till skillnad mot många av oss som sitter här.

I övrigt anser jag inte heller att barnen har i tråden att göra. Varken som omskrivna, eller som läsare... Otroligt tragiskt för er alla. Men även för I*as anhöriga såklart.
Citera
2013-08-20, 19:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Många gottar sig här i andras elände men Cocinella hör inte till dem. Hon tycker tråden är nyttig för att få fram sanningen och är beredd att låta det få kosta lite, ungefär så tror jag hon tänker. Jag delar inte den uppfattningen. Hon får gärna ha den. Men barna låter vi vara och deras mammor likaså.

Jag tycker också vi låter barnen och deras mammor vara, har aldrig påstått något annat heller.

Och nej, jag tillhör inte de som gottar mig. Men ska jag vara riktigt ärlig så kommer jag att göra det den dagen I*as mördare blir dömd.
Citera
2013-08-20, 19:03
Medlem
lilltoes avatar
Tyckte att vi i tråden tidigt bestämde oss för att hålla AJ:s barn utanför diskussionen. Dessa barn har en bindning till AJ de aldrig kan göra sig av med, den genetiska. Folk av ondo och okunskap kan leta likheter och "hitta" dessa. Därav deras sårbarhet. De kan inte helt bryta, även om det vore deras önskan. Och då har vi inte tagit upp det skämmiga som kan leda till mobbing och andra orättvisor, pga deras ursprung. Så nog om dessa nu!!
Citera
2013-08-20, 19:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tycker också vi låter barnen och deras mammor vara, har aldrig påstått något annat heller.

Och nej, jag tillhör inte de som gottar mig. Men ska jag vara riktigt ärlig så kommer jag att göra det den dagen I*as mördare blir dömd.

Rättvisan skall kännas skön. Jag bara hoppas att AJ inser att den även kan befria honom eftersom han nu är en så tung börda för alla sina vänner och anhöriga.
Citera
2013-08-20, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Observera att det inte står att 35-åringen nekar till brott. Han kanske har tagit sitt förnuft tillfånga, DB, och lagt korten på borden.
Lite analys över sitt liv under strafftiden och flertal laserbehandlingar kommer inte att ligga grabben i fatet.

Vi får hålla koll på detta, di båda har nekat sedan di blev häktade, senaste rapportering jag ser snabbt är 29/7, finns säkert senare också, så det blir utgångsläget.
Citera
2013-08-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Vilka man ska låta vara utanför tråden har väl diskutterats fler än 1 gång..
Döda bröder
Hundar
Syskon osv. Alla verkar ha olika åsikter, vem vill hamna här med maskade bokstäver ?
Barnen har inte valt att ha med AJ att göra, och är ytterst ointressanta att prata om i denna tråden, då dom tydligen inte umgås med honom och kan uteslutas till 100% i brottet.

De hade väl kunnat uteslutas även om de umgåtts med honom

Lämnar det här, tänker inte bemöta fler inlägg gällande dessa barn, låt dem vara.
Citera
2013-08-20, 19:12
Bannlyst
Citat:
_

Hej,

jag undrar hur länge det tog dig att inse hur farlig AJ var ?
Visste du något om AJ innan, alltså hans våldsamma rykte, och hur såg du på det då ?

Jag försöker skapa mig en bild av hur AJ upplevs initialt i ett förhållande.

Han kanske är otroligt munvig och charmant, raka motsatsen till våldsam ?
Citera
2013-08-20, 19:14
Medlem
Häromdagen var det någon som skrev att två personer med samma namn (AJ) bodde på samma gård på Lextorp som barn. De kallades tydligen Storis och Lillis. Jag har tänkt att jag minns mgm sedan den tiden, men nu funderar jag på om jag tänker på fel person. Var båda AJ rödhåriga? Vem av dem hade en mamma som arbetade på SAAB? Är det någon som vet var mgm gick på dagis/skola/fritids? Det kan ju vara fler än jag som rör ihop dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in