2013-07-29, 15:29
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det som säger att detta ev. "föremål" kommer från BOs bostad?
RDY trodde väl att de anhöriga eventuellt skulle kunna känna igen föremålet? Eller är det jag som minns tokigt nu?
Edit: Om det inte kommer från Id@s hem kan det ju lika gärna vara en säckkärra el dyl. Då kan man ju gå kilometer utan problem.
Citera
2013-07-29, 15:31
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Duschdraperi ?

Men nu räcker det folks. Vi lägger ner gissningstävlingen utan facit och struntar i garderobsdörren så länge tycker jag.
Citera
2013-07-29, 15:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Duschdraperi ?

Det är inget duschdraperi, men antag att det vore det. Hur normalt är det att hitta en enda sådan sak i en i övrigt ren omgivning. Det ör i alla fall möjligt att kolla med anhöriga om de känner igen det.
Citera
2013-07-29, 15:35
Medlem
Addhocs avatar
Hejhopp, ny här och har följt tråden då jag är från Thn. AJ:s mamma har nämnts en del i tråden men inget har skrivits om hans bror. Vad jag vet är hans bror skötsam (nu för tiden iaf) men kan han veta något? Vet ej var han bor nu för tiden..
Citera
2013-07-29, 15:39
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hejhopp, ny här och har följt tråden då jag är från Thn. AJ:s mamma har nämnts en del i tråden men inget har skrivits om hans bror. Vad jag vet är hans bror skötsam (nu för tiden iaf) men kan han veta något? Vet ej var han bor nu för tiden..
Han bor i Göteborg. Skulle tro att han kan lämnas utanför detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kanske redan har blivit så eftersom AJ blivit häktad?

Svårt att veta du får fundera själv:
http://www.expressen.se/gt/polisen-vi-vet-inte-var-han-ar---vi-letar/

GT har tidigare berättat om att polisen i trollhättan i torsdags fick in ett nytt hett tips.
- Det handlar om ett tips som styrker utredningen, arbetshypotesen och de misstankar som finns, sa Thord Haraldsson, på länskriminalpolisen, då.
Men han förnekar att det var det tipset som ledde till att åklagaren i fredags valde att anhålla mannen i sin frånvaro misstänkt för mord.
- Det är traditionellt utredningsarbete som ledde fram till det, menar Haraldsson.

RDY tror att tipset kommer från en person som läst in sig i tråden och hittat på ?
Tror jag, kolla bakåt och med RDY.
Citera
Medlem
Citat:
Blanda inte in folk som du inte har en aning om. Jävligt dumt med den sortens gissningslek. Det kan drabba oskyldiga å förresten har de nog med bekymmer redan.
Citera
2013-07-29, 15:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Blanda inte in folk som du inte har en aning om. Jävligt dumt med den sortens gissningslek. Det kan drabba oskyldiga å förresten har de nog med bekymmer redan.
. Nej jag blandar inte in honom mer än någon annan anhörig (ex. AJ:s mamma eller OT:s pappa eller hundar och allt vad som nämnts). Tänkte mer att "man" i ett läge som AJ:s kan tänka vända sig till sin familj. Är INTE ute efter att trampa folk på deras tår och där tror jag att jag ligger i lä..
Citera
2013-07-29, 15:47
Medlem
Hela ärendet är så sorgligt. Jag brukar känna på mig saker, har en medial sida som är stark.
Ofta i samband med att någon dött så kan jag känna vart de finns eller hur de dött men i Id*s fall är det en konstig känsla som inte stämmer med något annat jag känt.
Tragiskt och sorgligt är det i allafall och jag hoppas de hittar henne så att alla i familjen får frid och de som eventuellt begått brott får straff.
Citera
2013-07-29, 15:49
Bannlyst
Så här kommer de gå till om AJ kommer till ambassaden, hade delvis fel i morse.

http://www.expressen.se/gt/mordmisstankt-lovar-att-overlamna-sig/

Citat:
"Måste lämna ambassaden"
Tror du det kan vara några problem att få honom utlämnad från Polen?
– Det borde det inte vara. Han är svensk medborgare och det är ett brott som begåtts i Sverige. Så det ser jag inga större problem med.
Vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell har inte heller hört något om var 36-åringen befinner sig.
Men grips mannen inom EU:s gränser gäller en så kallad europeisk arresteringsorder.
– Han ska utlämnas utan någon egentlig prövning till Sverige. Det sker en väldigt översiktig prövning, men normalt sett ska det gå väldigt fort, säger han.
Ursula Åhlén vid UD:s pressjour meddelar att det råder konsulär sekretess över om mannen inställt sig vid en svensk ambassad. Men om 36-åringen gör det, kommer han ändå tvingas lämna ambassaden.
– Han måste ju lämna ambassaden – det kan inte bli ett nytt Julian Assange-fall. Och när han lämnar blir det ett polisiärt ärende för det land där han befinner sig, säger hon.

Jag förstår det att om AJ kommer in till ambassaden, kommer man "knuffa" ut han på gatan till di autmatkarbinförsedda poliserna som ombesörjer arresteringsordern ?
Citera
2013-07-29, 15:49
Medlem
Citat:
. Nej jag blandar inte in honom mer än någon annan anhörig (ex. AJ:s mamma eller OT:s pappa eller hundar och allt vad som nämnts). Tänkte mer att "man" i ett läge som AJ:s kan tänka vända sig till sin familj. Är INTE ute efter att trampa folk på deras tår och där tror jag att jag ligger i lä..
När du pratar om hans bror trampar du folk på tårna de kan jag försäkra. Hans mor får du trampa på bäst fan du vill
Citera
2013-07-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
När du pratar om hans bror trampar du folk på tårna de kan jag försäkra. Hans mor får du trampa på bäst fan du vill

Vem är du att bestämma vilka tår som får trampas på?
Personen ställde endast en fråga, vilket är tillåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in