2013-07-29, 18:52
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag tror några ansåg att de förklarade sig skyldiga för att de kunde tänka sig ett visst straff om de blev fällda.

Det kan man absolut inte dra som slutsat av den artikeln.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt
Citera
2013-07-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tittar man på häktningsframställningarna, ser man att DB har ett kryss mer än FH, så kanske är misstankegraden då högre på DB.

De första rapporten i de lokala tidningarna gjorde gällande att FH misstänktes för människorov samt skyddande medans DB "endast" misstänktes för skyddande.
Det extra krysset kan bero på tidigare domar, då FH väl är ostraffad.
Citera
2013-07-29, 18:56
Medlem
Tomatos avatar
Nu borde väl ryktet gått fram till DB och FH. De måste väl vara pratsugna, och har inte längre något att frukta. Det ger t.o.m fler polare att snacka än den de blir av med.
Citera
2013-07-29, 18:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det kan man absolut inte dra som slutsat av den artikeln.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2270068-haktade-uppges-ma-mycket-daligt
Nä just det, men mitt intryck var att några här ändå gjorde det.
Citera
2013-07-29, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
han kan också vara en helt vanlig plågad själ som riktar hatet utåt. jag anser mig iallafall inte ha tillräckligt på fötterna för att ställa en sådan diagnos. vore väldigt lätt att göra det, men jag tror det är mer komplicerat än så.

Jag kan inte ställa diagnos heller, men det finns ingen ånger, eller empati visad utåt, AJ har med nöd och näppe kommenterat sina häktade vänner snarast i förbifarten och helt utan känslor. Id@ har inte kommenterat alls. Men han har haft fullt upp med att beskriva vilket offer han är.

Jag tänker se på AJ genom hans handlingar, och än så länge har han ju inte direkt startat någon kampanj som heter "fria de oskyldiga i häktet" eller "hjälp till att hitta Id@"

Du kan säkert ha rätt i att han har en trasig själ, men precis som Freud säger väljer jag att se det som att han saknar en del av sin själ. Det har än så länge stämt, men saker kanske ändrar på sig.
Citera
2013-07-29, 19:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
Utan att ange någon specifik, utmåla någon som gärningsman så vill jag ge en bild av vad jag anser om gärningen, och om konsekvenserna.

det spekuleras väldigt mycket i tråden huruvida en gärningsman kan bli dömd eller inte för det som hänt. Sanningen är den att han redan är dömd. Han som gjort det, oavsett vem det nu må vara är dömd till att leva med vetskapen om vad han gjort för resten av sitt liv, och det är ett ganska hårt straff. Att då, om man är skyldig, inte medger sin gärning, utan istället förnekar den, då gör man sig själv bara en otjänst, man ger sig själv ett väldigt långt straff. Man straffar sig själv mer, för inte nog med att man ska leva med vilket svin man är,så ska man även hålla det för sig själv, utan att få ventilera ut sitt självhat mot nån annan, kanske en terapeut och kanske därigenom börja bearbeta det.

Jag är säker på, att vem det än må vara som gjort detta fasansfulla brott så har han gett sig själv ett livstidsstraff, med bilder på offret, händelsen dendär natten, och ångesten i kroppen, som kommer att spelas upp i huvudet varenda natt, och jaga honom för resten av hans liv. Det bästa han skulle kunna göra nu är att erkänna, bara släppa fasaden och erkänna. Då kanske han kan ta tag i sina problem med sig själv, för problem har han, och någonstans där inne tror jag han är mycket medveten om det med, men för stolt för att sänka garden.
Glöm det, om AJ är GM så kommer han att leva på som han alltid har gjort, dåligt samvete finns inte.
Hade han haft det så hade han definitivt inte gråtit ut i media, nu t o m bad han att få bli publicerad.

Har han de psykopatiska drag jag tycker mig se, så är stigande ålder det enda som kan ta udden av hans våldsamma ådra, men empatisk blir han aldrig. Han kan spela empatisk, men känna empati kan han inte.

Han kommer att inleda förhållanden med nya kvinnor gång på gång. Han kommer förmodligen att misshandla dom som han mot förmodan har ett mer långvarigt förhållande, kanske t o m slå ihjäl nån.

Han kommer att skaffa nya vänner så som bara en person med psykopatiska drag kan göra, pang på rödbetan bara.

Summa summarum, han kommer inte att ha några som helst problem att leva med vad han har gjort.
Citera
2013-07-29, 19:10
Bannlyst
AB:
– Polsk polis kom och hämtade honom vid 16.30-tiden och förde honom till en polisstation i Warszawa. Gripandet var helt odramatiskt, säger Victoria Bell på UD:s presstjänst.

Bakom lås å bom, dag 0 som frihetsberövad.
Undrar hur det fungerar med restriktioner i Polen, hur välisolerad kan man hålla AJ ?
Citera
2013-07-29, 19:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
AB:
– Polsk polis kom och hämtade honom vid 16.30-tiden och förde honom till en polisstation i Warszawa. Gripandet var helt odramatiskt, säger Victoria Bell på UD:s presstjänst.

Undrar hur det fungerar med restriktioner i Polen, hur välisolerad kan man hålla AJ ?
Dag 1 som frihetsberövad tillåter jag mig som mattesnille att hävda
I alla fall i denna sista ronden.
Citera
2013-07-29, 19:15
Medlem
silbersky007s avatar
så här kan Aj tänkt : han tar ett steg bakåt åker utomlands sammtidigt så ser man att han har varit aktivt på nätet, han ser att hans vänner har inte berättat något kroppen är inte hittad , chansen att bli fälld är lika mycket som att bli fri tycker han . Ju mer tid det tar tycker han desto bättre för hans del.

Vi vet faktiskt inte mycket ibland tror jag att även FH kan var GM men jag har inte så mycket underlag för det heller . Det hade vart bra om någon börjar prata kanske AJ kan lägga sista pusselbitarna.

För övrigt är jag trött på polisen som väntar med sina "hetta tips" .
Citera
2013-07-29, 19:16
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
AB:

Du det är ännu värre i Polskt häkte där är man fyra man i en cell i stället för en man här i Sverige. Maten är värdelöst enligt mina grannar som jag pratat med hur det är att sitta i Polskt häkte kontra Svenskt. Då ena killen har suttit i Polskt häkte maten är inget att hurra över. Det är mkt skabb och lössproblem i ett Polskt häkte.
Så han kan gott även få sitta av sitt fängelsestraff nere i Polen.
http://polscott24.com/wp-content/uploads/2011/07/polskich_wiezieniach_osob_3991665.jpg
Citera
2013-07-29, 19:18
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Eftersom DB och PH har jobb enligt ttela. Hur fungerar det för dem? Har arbetsgivaren rätt att säga upp dem om de blir borta mer än tre månader från sitt arbete.

De har ju arbetsgivaren rätt till om en anställd är sjukskriven mer än tre månader att säga upp den berörde. Borde väl gälla samma vid annan form av utevaro från arbetet?

Hoppas dessa arbetsgivare tar sitt ansvar och entledigar dem från sina tjänster så fort de kan. Eller vem vill gynna tillexempel Tre älgar med en kock som har mänskligt blod på sina händer ..

Nej, sjukdom är inget skäl för uppsägning. De måste ta tjänstledigt från sina jobb om de är borta en längre tid. Vad som gäller om de skulle dömas till fängelse vet jag inte.
Citera
2013-07-29, 19:22
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Glöm det, om AJ är GM så kommer han att leva på som han alltid har gjort, dåligt samvete finns inte.
Hade han haft det så hade han definitivt inte gråtit ut i media, nu t o m bad han att få bli publicerad.

Har han de psykopatiska drag jag tycker mig se, så är stigande ålder det enda som kan ta udden av hans våldsamma ådra, men empatisk blir han aldrig. Han kan spela empatisk, men känna empati kan han inte.

Han kommer att inleda förhållanden med nya kvinnor gång på gång. Han kommer förmodligen att misshandla dom som han mot förmodan har ett mer långvarigt förhållande, kanske t o m slå ihjäl nån.

Han kommer att skaffa nya vänner så som bara en person med psykopatiska drag kan göra, pang på rödbetan bara.

Summa summarum, han kommer inte att ha några som helst problem att leva med vad han har gjort.

Tycker detta verkar en klockren bedömning....själv är jag inte helt säker på att det är AJ som är själva gärningsmannen...men men, återstår att se. Tänk om han fått någon kvinna som är kär i han, till att utfört själva handlingen...sånt har ju hänt för...han verkar ju väldigt säker på att han skall komma undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in