2013-07-24, 15:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Ett mord har begåtts och man har pratat med den misstänkte mördaren dagen efter mordet.

Polisen beslagtar ens dator och mobil och du besöker dina WT-vänner för att du bara MÅSTE lägga upp löjliga foton på gangsters i fängelse och kärleksinlägg på en töntig internet sida.

Jojo.. Vi är ju alla olika..

Håller med dig helt och hållet! Plus att om du blir av med din egna dator och telefon, har du ingen kontroll på vad som sägs på nätet så då måste man ju låna nån annans kanske + upprätthålla alla uppdateringar....pauser märks ju
Citera
2013-07-24, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag forstsätter att citera:

Ska man koka ihop en historia gäller det att vara överens i varje detalj. Och det är svårt att förutse förhörsledarens varenda fråga.

Eller så är det så enkelt att den ena har börjat babbla, åtminstone delvis, på sådant vis att AJ kan knytas till en viss tidpunkt, senare på natten vid BP.
Dvs. att bråk & dunsar uppkom när AJ var där, och att AJ uppgett att han varit där ensam.

Förhör och mobilsamtal ligger ju bla. bakom dagens häktning.
Citera
2013-07-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Jag vet inte hur långt ägorna sträcker sig men utgår från att det är i skogen i markerna i eller omkring Velanda. Tänkt lite på vad som hänt de senaste dagarna och eftersom det var rester man hittat så måste man ju vänta in SKL svar, så fyndet måste ha gjorts i förra veckan.

Finns ett Velanda till

http://kartor.eniro.se/m/nlPBA
Citera
2013-07-24, 16:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Vill du ha ett uttalande av mej, hon ligger inte i N-björke! Jag tycker MPS är lite lurigt, de flesta där vil bara ha beröm föratt de är med. Jag skulle kunna fixa större sällskap

Det är dags nu att du knäpper byxan och samlar ihop ditt gäng på mer än 200 personer som du påstår att du kan få ihop och går ut och löser detta fall nu tycker jag!
Citera
2013-07-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag har frågat förut och du kanske nu blir fel person att fråga detta men, det här med skyddande av brottsling - täcker det även in sånt du skriver nu? Om det finns personer runt AJ som absolut anar att nåt inte stämmer, som vet vart han är och andra saker men som inte tipsar polisen och att det de håller tyst om hindrar utredningen, är det skyddande av brottsling då?

Är väl skillnad på verkligheten och upplevelse i brottsliga fall antar jag.

Sa han att han var i Jönköping?
-Ja

Verkade han stressad.
-Nja, jag upplevde inte det.

Konkret så är det nog svårt att fälla någon för skyddande av brottsling under sådana förhållanden.
Citera
2013-07-24, 16:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Är väl skillnad på verkligheten och upplevelse i brottsliga fall antar jag.

Sa han att han var i Jönköping?
-Ja

Verkade han stressad.
-Nja, jag upplevde inte det.

Konkret så är det nog svårt att fälla någon för skyddande av brottsling under sådana förhållanden.

Men nu är ju AJ häktad, han ska bara sola färdigt först och kanske låtsas missa nåt flyg eller båt eller så, så anledning kanske finns att återkomma med nya förhör, mer djupgående, om ev. stressade vistelser i Jkpg
Citera
2013-07-24, 16:10
Medlem
rebkeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Sant! Dödsorsaken är ju omöjlig att fastställa om de t ex hittar en hand men i samband med att hon varit försvunnen så länge som hon varit, allt blod man hittat och så då om man hittat en kroppsdel, även om det "bara" är en hand, borde räcka för att fastställa att Ida är död även i en domstol. Framförallt med tanke på att hon hade blödarsjukan. Dessutom borde ju avhuggandet av en hand kunna vara en möjlig dödsorsak för en blödarsjuk om man nu inte hittar andra bevis på dödsorsaker.

Men jag är ingen expert - det får jag ju erkänna.

Jag har kanske tittat för mycket på tv, men där brukar rättsläkare kunna säga om personen levde eller inte när en kroppsdel hittats. Men som sagt, det kanske inte fungerar så i verkligheten?
Citera
2013-07-24, 16:11
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Maken till munläder, har jag aldrig stött på! Jisses, han vill bli lämnad ifred och få det här ur världen??

Helsjuk snubbe! Det verkar som han tror att han kan valsa in när
som helst och tror säkert att alla äter ur handen på honom
Citera
2013-07-24, 16:14
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Det som har hänt Id*, hans beteende ända sen den natten, alla hans inlägg på facebook och alla hans uttalanden i media - han är INTE särskilt poppis nånstans just nu. Har han ens NÅN vän som skulle ställa upp på honom? Ens bland "sina egna"?
Han är rakt igenom tvär-otäck!

Tyvärr har nog AJ likasinnade vänner som inte tvekar att skydda honom. AJ:s chef t ex ber ju för honom på sin fb-sida och denne TS borde förstått i ett tidigt skede att han inte är helt oskyldig.
Citera
2013-07-24, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enkopptill
Helsjuk snubbe! Det verkar som han tror att han kan valsa in när
som helst och tror säkert att alla äter ur handen på honom

Har man inte plikt att höra av sig till Polisen om man fått reda på/delgivits att man är häktad ?

Att ringa Aftonhoran och gråta om långa restider är så genomskinligt, efter 1:a vetskapen borde han kontaktat sin advokat som skulle rått honom att kontakta Polisen.

Och som grädde på moset så stängs hans Facebook ner dagen innan häktningsförhandlingarna. Vilken slump
Jag tror advokaten blåljuger om sin kontakt med klienten.
Citera
2013-07-24, 16:18
Medlem
Citat:
Men nu är ju AJ häktad, han ska bara sola färdigt först och kanske låtsas missa nåt flyg eller båt eller så, så anledning kanske finns att återkomma med nya förhör, mer djupgående, om ev. stressade vistelser i Jkpg

Ska nog inte diskutera bruden för mkt då hon spenderar mer tid här än med sina ungar.
Men allt är skärmdumpat miggypiggy, så du behöver inte spendera mer tid vid datorn och radera varenda tråd du engagerat dig i..
Senast aktiv 15:04
Citera
2013-07-24, 16:20
Medlem
lilltoes avatar
Undrar vad mamma Morot tycker om polis/åklagare som är så dumma mot hennes ögonsten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in