2016-04-07, 22:55
Medlem
Swe1227s avatar
Bmw ska va manuell och Audi automat.

Finns det nått fjolligare än nya supersportbilar med automat?

Nä, själv skulle jag lätt kunna tänka mig att ha automat i en lite större och äldre bil (typ bmw 635 csi) men då faller det på att dom drar mer soppa och har sämre prestanda tyvärr.
Citera
2016-04-07, 22:56
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du blandar nog ihop begreppen lite. Vi pratar inte om din gamla automatväxlade Zündapp, du är nog i fel forumdel.
Skratta lagom du, nästa gång du parkerar din 8-växlade BMW som tappar mer i värde första året än vad de flesta tjänar per år, så kommer jag och parkerar bredvid dig och smäller upp dörren rätt i sidan på din bil så att du springer hem till mamma och lipar
Citera
2016-04-08, 09:38
Medlem
För att folk är så lat o bekväm att de inte orkar göra tre saker samtidigt: trampa ner kopplingen, styra med en hand o röra höger arm för att röra på växelspaken o föra den i rätt växelläge haha 😛

Nej bilar ska köras med manuell låda om man inte har några fysiska handikapp som hindrar körning med manuellt. 😜
Citera
2016-04-08, 12:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Skratta lagom du, nästa gång du parkerar din 8-växlade BMW som tappar mer i värde första året än vad de flesta tjänar per år, så kommer jag och parkerar bredvid dig och smäller upp dörren rätt i sidan på din bil så att du springer hem till mamma och lipar

Hur skall du veta att det är jag?
Citera
2016-04-08, 12:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
För att folk är så lat o bekväm att de inte orkar göra tre saker samtidigt: trampa ner kopplingen, styra med en hand o röra höger arm för att röra på växelspaken o föra den i rätt växelläge haha 😛

Nej bilar ska köras med manuell låda om man inte har några fysiska handikapp som hindrar körning med manuellt. 😜
Och fönster ska vevas manuellt och helst ska startmotorn plockas bort till förmån för vev. Bromsservo och styrservo är ju dessutom bara för veklingar, så bort med det också, bort med rutor och värmepaket. Du har rätt, bilar är alldeles för bekväma idag, en massa onödigt tjafs som bilar klarade sig bra utan för bara 100 år sedan.
Citera
2016-04-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Och fönster ska vevas manuellt och helst ska startmotorn plockas bort till förmån för vev. Bromsservo och styrservo är ju dessutom bara för veklingar, så bort med det också, bort med rutor och värmepaket. Du har rätt, bilar är alldeles för bekväma idag, en massa onödigt tjafs som bilar klarade sig bra utan för bara 100 år sedan.

Du tar upp många viktiga grejer som så klart ska bort från moderna bilar. Men du glömde den enskilt viktigaste orsaken till att homosexualiteten är på frammarsch i Sverige och världen, den synkroniserade växellådan.
Citera
2016-04-08, 16:25
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av qzy
Du tar upp många viktiga grejer som så klart ska bort från moderna bilar. Men du glömde den enskilt viktigaste orsaken till att homosexualiteten är på frammarsch i Sverige och världen, den synkroniserade växellådan.

Lysande djävla sammanfattning och förklaring till vad som sker i Sverige. Synkad växellåda!

Nåja, lite på ärendet igen dårå!

Har man inte kört en riktig bil, dvs stor motor över 400 hästar och kunna jämfört den med manuell kontra automatisk växellåda så blir det svårt för dem att förstå hur bekvämt samt sportigt det är med en bra PDK eller så.

Är du inte en extremt bra förare med manuell låda så kör jag vilket givet ögonblick ifrån dig med automatisk låda som glad amatör.
Det är bara att trycka på Sport+ knappen eller raceläget på PDKn så hamnar alla djärva manuella lådors förare seriöst i backspegeln.

Det är väl egentligen bara att titta på siffrorna också. Vad gör bilen 0-100 med automat kontra manuell?

Men, men och åter men, bekvämligheten är oslagbar!

Dock så skall vi absolut medge att köra den turboladdade 6an med ett M-pack och i Sport+läge och bara bränna gummi ut ur kurvan är hysteriskt kul.

Kontentan, köp flera potenta bilar och ha det bästa av båda världar på din uppfart.
Hur svårt kan det vara?
Citera
2016-04-08, 17:25
Medlem
Gillar inte riktigt slirandet i många automatlådor, bilen känns trögare. Däremot så beställde jag en bil med automatlåda idag trots att jag tidigare sa att jag ju lika gärna kan ge fan i att köpa bilar som bara har det alternativet. Nåja jag pendlar ju bara så det är väl inte hela världen. Jag får ju iallafall peta växlar själv på motorcykeln.
Citera
2016-04-08, 17:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Du glömde det där med ventilationsrutan!

Bort med alla former av AC/klimatanläggningar och in med den gamla hederliga ventilationsrutan man ställde upp för att få lite svalka. En annan sak som borde finnas även på moderna bilar idag i kallt klimat är kylargardinen.
Citera
2016-04-08, 19:20
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Har inte påstått att jag är världsmästare men kör bättre än 90% av bilförarna, oavsett vilken låda och bil.
Åh, en till av flashbacks verkliga elit.
Citera
2016-04-08, 19:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej

Jag har tränat i 60k mil nu och jag har ledsnat.
Citera
2016-04-08, 20:05
Medlem
En nackdel är att automater sliter mer på bromsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in