Citat:
Ursprungligen postat av
UnkelH
Men vilket jävla tjafs! Tycker man att det är så in i helvete fantastiskt att sitta två timmar om dagen i kö på essingeleden och nöta på kopplingen kan man väl göra det utan att idiotförklara alla som föredrar en bekvämare variant av kökörning, hur tråkig den än må vara!
Sen ska du ha jävligt klart för dig att jag gasar runt i min polestar v70 t6 med automat med ett förbannat stort leende emellanåt, särskilt när jag mosar ifrån nån liten jävla mupp i sönderstylad bmw eller en riktigt frän volvo 740 med 12 extraljus, haha!!
Sen har jag iofs aldrig ägt en automat som inte är törstigare än sin manuella variant, men jag skiter i soppaförbrukningen, lyser lampan kostar det en tusing till. Har man inte råd att tanka kan man skita i att ha bil!
Att du åker ifrån en sönderstylad BMW som har 150hk med en polestar som har 330hk har nog inte så mycket med växellådan att göra skulle jag tro

Skulle vi till exempel ta en BMW M5 från -99 med manuell låda skulle din enda utsikt vara baklyktor
Jag har sagt innan att automat är mer praktiskt att ha om man kör där det är mycket trafik just för bränsleförbrukningen, det tänker jag inte säga emot men är det ingen trafik så tycker jag att automat är bara onödigt och tråkigt, det är min åsikt
Citat:
Ursprungligen postat av
Roxor1
Är själv en "bilälskare" som kör med manuell låda men jag ser då absolut ingen fördel med manuell växellåda i vardagskörningen! Därimot så skulle jag inte ens drömma om att köra med automat i lekbilen eftersom man tappar en del av körglädjen enligt mig....
Jag kommer helt klart att köpa en automatväxlad bruksbil nästa gång jag köper bil men då blir det enbart en bruksbil och inge mer...
Fördelarna postade jag i mitt förra inlägg, kör man en automat bara för att "man inte pallar växla" ska man inte kalla sig för bilälskare (nu syftar jag inte bara på just dig) men du har rätt till din åsikt lika mycket som jag har rätt till min, alla har ju sin egen smak men jag blir bara lack när folk postar massa skit här om att automat är bättre än manuell på alla punkter utan att ens ha några källor som bevisar det, jag älskar bilar mer än allt annat och försvarar de gärna mot skitsnack som folk hittar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
UnkelH
Får man fråga vad herr bilentusiast själv kör för vrålåk?
Jag har ägt olika märken genom åren, jobbat på bensinmack med hyrbilar och kört de en bra bit ibland och då menar jag allt från toyota aygo till automat saab 9-5, v70 och t.o.m 22m3 skåpbilar, provkört porsche 911 och ferrari 458 (rattväxling är oslagbart när det gäller körglädje

) jag har i stort sett kört de flesta bilmärkena men bara för att man är bilentusiast betyder det inte att man är miljonär, just nu kör jag en BMW 325i från -09.
Jag orkar inte argumentera längre för alla har sin egna åsikt och den här diskussionen kan fortsätta i decennier, godnatt