Citat:
Detta inlägg innehåller så mycket felaktigheter att jag blir mörkrädd.Det är bara proffs som kör energisnålare och snabbast 0-100 på manuell. Svenne Banan ligger ofta felväxlad ur energisynpunkt. Han har heller inte en chans mot mig i filen bredvid när det slår om till grönt. Alltid skönt att veta att man är garanterad ett smidigt filbyte om man står först vid lyset. Men visst, det är macho med manuell. Tycker alla amerikanska filmregissörer med sina falliska växelspaksklipp. Det är också macho att hugga ner träd med yxa istället för med motorsåg. Men varför? Jag klämmer hellre på personen i passagerarsätet än håller ett stadigt grepp om fallosen mellan oss. Jag respekterar förstås att alla har olika läggning.
Fast sen beror det på den automatiska lådan också. De har sannerligen blivit mycket bättre senaste decenniet men vissa märken har fortfarande skitlådor. Volkswagen t ex. Det är som att köra en gammal buss. Automatväxlingen är så distinkt att man lika gärna hade kunnat växla själv. Att kontrastera mot t ex Toyotas steglösa lådor. En bra stegad låda märker man inte av så mycket heller, särskilt inte i uppväxling.
Fast sen beror det på den automatiska lådan också. De har sannerligen blivit mycket bättre senaste decenniet men vissa märken har fortfarande skitlådor. Volkswagen t ex. Det är som att köra en gammal buss. Automatväxlingen är så distinkt att man lika gärna hade kunnat växla själv. Att kontrastera mot t ex Toyotas steglösa lådor. En bra stegad låda märker man inte av så mycket heller, särskilt inte i uppväxling.
Oavsett hur jävla "proffs" man är så kan ingen köra snålare eller snabbare 0-100 med manuell än med t.ex. Volkswagen Groups dubbelkopplingslåda.
Att du kallar Volkswagens dubbelkopplingslådor för skit när de lådorna är bland de absolut bästa i världen är ju inget annat än komedi.
Denna tråd innehåller generellt så mycket okunskap och skitsnack att jag inte pallar följa tråden längre, tack och hej.