• 1
  • 2
2013-06-29, 22:57
Medlem
Gör en egen tråd om detta då det inte rör något utav det som de stora Fb-trådarna berör. Detta är på personlig nivå.

Jo, jag är inget fan av att ha många vänner på Fb. Har senaste halvåret rensat bort ca 70 vänner. Och jag rensar regelbundet bort fler allt eftersom kontakten blir glesare.. inte pratat med varandra på mer än 6 mån så tas dom bort.

Skitsamma. Ser folk på min vänlista som maximalt har träffat personer 1-2 ggr och får en förfrågan. Själv kan jag ha träffat personen flera ggr i veckan i flera månader och får ingen förfrågan. Så vad har dessa personer som inte jag har?

Kan tillägga att jag för några veckor sedan ställde in så att min vänlista varken syns för någon annan än mig samt att jag helt tog bort förfrågningsknappen då jag inte vill att gamla som jag tagit bort ska skicka en ny förfrågan.
Citera
2013-06-29, 23:05
Medlem
Jokerswes avatar
Det är tvåvägs kommunikation. Du kan inte lägga allt ansvar på andra individer. De kanske tänker samma sak som dig. Det gäller att ta steget.
Citera
2013-06-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Det är tvåvägs kommunikation. Du kan inte lägga allt ansvar på andra individer. De kanske tänker samma sak som dig. Det gäller att ta steget.

Jo men jag funderar lite kring hur folk fungerar. T.ex. en kollega som jag har ett nära samarbete med sedan fem veckor tillbaka, han har fortfarande inte lagt till mig. Dock har han blivit vän med en av våra kunder som han träffat vid ett enda tillfälle. Där antager jag att kunden la till honom, men samma kund har jag haft i över 1 år nu.. alltså många månader längre än honom och kunden har inte skickat något till mig...
Citera
2013-06-29, 23:19
Medlem
Polyklorfenols avatar
Alla kan inte älska alla här i världen. Det har med personkemi att göra. Ditt värde har inget med antalet vänner på Facebook att göra, kom ihåg det!
Citera
2013-06-29, 23:43
Medlem
zaimans avatar
Jisses... Hur kan du ens ha mage nog till ett försök att anspela på att social kompetens och antalet vänner på facebook går hand i hand? Man kan bara råadda folk man träffat en gång så får man många vänner
Citera
2013-06-29, 23:50
Medlem
Jullanfans avatar
".... samt att jag helt tog bort förfrågningsknappen då jag inte vill att gamla som jag tagit bort ska skicka en ny förfrågan"

De kan ju inte ens skicka en förfrågan till dig, eller har jag inte förstått vad du menar?
Citera
2013-06-29, 23:59
Medlem
Gud vad du verkar lägga mycket vikt och tid på Facebook? Varför kollar du upp andras vänner, på ett lite tyket sätt? Är du social i övrigt? Jag tycker du ska sluta bry dig så mycket om andra o fokusera på dig själv. Allt är inte vad det ser ut att vara på Facebook, mycket som skrivs och visas är ju ytligt och missvisade, var inte avundsjuk på sådant!
Citera
2013-06-30, 00:04
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullanfan
".... samt att jag helt tog bort förfrågningsknappen då jag inte vill att gamla som jag tagit bort ska skicka en ny förfrågan"

De kan ju inte ens skicka en förfrågan till dig, eller har jag inte förstått vad du menar?
Reagerade också på detta!
Citera
2013-06-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullanfan

Jag tog bort den knappen för några veckor sedan, typ två veckor in i samarbetet med kollegan...
Citera
2013-06-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Jag tog bort den knappen för några veckor sedan, typ två veckor in i samarbetet med kollegan...
Jag frågade om du själv är socialt? Det verkar inte så? Det var kanske din vän som frågade kollegan o inte tvärtom? Om det är så viktigt för dig så får du väl jobba lite mer på dina relationer..
Citera
2013-06-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Jag frågade om du själv är socialt? Det verkar inte så? Det var kanske din vän som frågade kollegan o inte tvärtom? Om det är så viktigt för dig så får du väl jobba lite mer på dina relationer..

Social är jag väl. Men jag söker inte aktivt efter nya bekantskaper.
Citera
2013-06-30, 11:30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Social är jag väl. Men jag söker inte aktivt efter nya bekantskaper.

Vad är ditt problem? Du tog bort vänförfrågningsknappen och nu undrar du varför inte folk sänder friendrequest till dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in