Circadinen funkar ju mot jetlag eller om du lider av brist på eget melatonin, tex pga ålder.
Lergigan var ju bara skit, liksom atarax - men det var på mig, tror det är väldigt olika från person till person.
Propavanen kunde jag sova ostört på, men det tog ett jäkla tag att somna i alla fall, sen fick jag myrkryp av dom efter ett tag och då åkte dom all världens väg.
Theralen kan ju fungera i högre doser, eller så blir det mysigare att ligga vaken i alla fall
Imovane/Stilnoct fick jag tolerans på trots att jag bara använde dom sön-tor... Fast medans dom funkade så var dom skitbra.
Bästa jag testat i ungdomen var ett allergimedel som släckte ljuset för mig om jag använde det när jag inte hade allergi problem. Säljs tyvärr inte längre.

Men det var en biverkning på den som träffade helrätt för mig - inte alla får ju det heller.
Funkar circadinen så har den dock en nackdel - klart mycket dyrare än att köpa melatonin utomlands där det säljs som naturläkemedel utan recept. Inget högkostnadsskydd på den heller. Dom 21 pillren/ask kommer att kosta om du måste käka dom länge.