2013-06-29, 22:52
Medlem
Snuvas avatar
Har ätit propavan under flera år till sömnen, under perioder från och till också zopiclon.
Jag har främst svårt att somna på kvällen.
Propavanen hjälper mig att somna ibland. Zopiclon blir jag mest hungrig när jag tar, ibland får jag hicka av dem.
Har nu fått lergigan och circadin att testa om det funkar bättre. (En i taget.)

Någon som har erfarenhet av dessa? Vilka har funkat bäst att sova på för er?

Har också provat Stillnoct, men den fick jag mardrömmar av.
Citera
2013-06-29, 23:03
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Jag har haft både circadin, lergigan och jag har propavan nu. Circadin fungerade aldrig för mig, det är tabletter som skrivs ut till 7åringar och uppåt - svaga, icke-beroendeframkallande tabletter. Lergigan är allerigtabletter (om jag inte minns fel) som i högre doser framkallar dåsighet eller trötthet. Dessa fungerade i två och en halv månad och sen var det förbrukat.
Citera
2013-06-29, 23:34
Medlem
christerys avatar
Circadinen funkar ju mot jetlag eller om du lider av brist på eget melatonin, tex pga ålder.

Lergigan var ju bara skit, liksom atarax - men det var på mig, tror det är väldigt olika från person till person.

Propavanen kunde jag sova ostört på, men det tog ett jäkla tag att somna i alla fall, sen fick jag myrkryp av dom efter ett tag och då åkte dom all världens väg.

Theralen kan ju fungera i högre doser, eller så blir det mysigare att ligga vaken i alla fall

Imovane/Stilnoct fick jag tolerans på trots att jag bara använde dom sön-tor... Fast medans dom funkade så var dom skitbra.

Bästa jag testat i ungdomen var ett allergimedel som släckte ljuset för mig om jag använde det när jag inte hade allergi problem. Säljs tyvärr inte längre. Men det var en biverkning på den som träffade helrätt för mig - inte alla får ju det heller.

Funkar circadinen så har den dock en nackdel - klart mycket dyrare än att köpa melatonin utomlands där det säljs som naturläkemedel utan recept. Inget högkostnadsskydd på den heller. Dom 21 pillren/ask kommer att kosta om du måste käka dom länge.
Citera
2013-06-29, 23:59
Medlem
Akilles-själs avatar
Alltså grejen med sånna här "milda" droger (speciellt atarax, circadin, lergigan, propavan) är att dom funkar olika bra för olika personer, och bör kombineras alla tillsamans på högsta dos för att ge bra utdelning.
Sen funkar imovan, stilnoct och theralen i högre doser lite bättre om man iaf då även kör några "vita dagar" då och dá (undantaget theralen som man kan ligga på rätt länge, men sammtidigt är lite svagare än imovan och stilnoct).
Sen kan man ju titta på benso också om man vill komma upp ett steg till i lungnande/sövande droger du har rätt att få utskrivet vid behov.
Annars funkar ju som sagt flera droger i kombination alltid tyngre än en ensam drog och har du en privat kran så kan du ju köpa brunt eller varför inte odla lite grönt av rätt sort själv och göra det till en vana att röka sig i sängs istället för att dunka massa olika piller?
Mvh Akilles
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in