2013-06-27, 21:51
Bannlyst
Sverige är rätt kört, det vet jag, på youtube har jag sett att det är förbjudet i Polen. Vad gäller i de andra länderna?
Citera
2013-06-27, 22:21
Medlem
ALLCAPSs avatar
Jag har också sett den dära videon, vet vilken du menar. Blev lite förvånad faktiskt att det var förbjudet i Polen...
I Sverige är det tillåtet i parker. Men kommunerna bestämmer det själva, så det varierar från stad till stad.
Några jag kommer ihåg på rak arm är..
Tyskland och Danmark, tillåtet att dricka överallt i princip. I England verkar det vara tillåtet i parker iaf.
I Holland är det förbjudet.
Senast redigerad av ALLCAPS 2013-06-27 kl. 22:26.
Citera
2013-06-27, 23:03
Medlem
mindgasms avatar
grekland
Citera
2013-06-28, 05:02
Medlem
JerkZs avatar
Besökte Berlin som ung och blev mist sagt överraskad överraskad över berlinarnas ölvanor. Var liksom helt lugnt att sippa på en öl i tunnelbanan en onsdag mitt på dagen. Ingen som kollade snett eller någon naziväktare som kom springande. Gräddet på moset var när man kunde köpa öl på biografen! Haha, alltså kan ni tänka tanken att kunna köpa bärs på SF bio liksom.

Annars, vad är det för video ni snackar om?
Citera
2013-06-28, 09:45
Medlem
ALLCAPSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerkZ
Besökte Berlin som ung och blev mist sagt överraskad överraskad över berlinarnas ölvanor. Var liksom helt lugnt att sippa på en öl i tunnelbanan en onsdag mitt på dagen. Ingen som kollade snett eller någon naziväktare som kom springande. Gräddet på moset var när man kunde köpa öl på biografen! Haha, alltså kan ni tänka tanken att kunna köpa bärs på SF bio liksom.

Annars, vad är det för video ni snackar om?

Ja det är najs ju. En annan kanske lite mer ovanlig vana för just tyskar är folk som solar helt nakna eller topless i parker i centrala berlin utan att någon ens lyfter på ögonbrynet haha.
Öl i biografen kan man köpa i Holland med, jävligt soft att ta några bira till filmen faktiskt. Inget konstigt med det egentligen, är väl ungefär samma sak som att man kan köpa öl på olika sportevenemang i dom flesta länderna.

Videon vi snackar om https://www.youtube.com/watch?v=jdg8Sp1HUKM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in