2013-06-27, 18:41
Medlem
Lpers avatar
När man skriver in sitt bankkontonummer på PayPal så kan ju de dra pengar från kontot!
Citera
2013-06-27, 19:15
Medlem
Ja, när du handlar i en nätbutik eller butik på staden så kan de också ta pengar, samma princip.
Citera
2013-06-27, 19:22
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Ja, när du handlar i en nätbutik eller butik på staden så kan de också ta pengar, samma princip.

Vad fan... Man ger ju ut sitt kontonummer när man vill få en betalning. Då kan ju betalaren dra pengar från kontot om denne så vill?
Citera
2013-06-27, 19:45
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
Vad fan... Man ger ju ut sitt kontonummer när man vill få en betalning. Då kan ju betalaren dra pengar från kontot om denne så vill?

I praktiken? Ja.

Du kan ha ett alternativt konto(typ, sparkonto) från ditt kontonummer, då behöver man en bankdosa/personlig kod för att komma åt dina pengar. Tänk alltid på det om du har mycket pengar på "kontonumret".
Citera
2013-06-27, 20:04
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
I praktiken? Ja.

Du kan ha ett alternativt konto(typ, sparkonto) från ditt kontonummer, då behöver man en bankdosa/personlig kod för att komma åt dina pengar. Tänk alltid på det om du har mycket pengar på "kontonumret".

Då är det ju aslätt att ta pengar från någon annans bankkonto. Vad fan är det för fuckat system de använder år 2013?!

Njae, vadå... Man har ju ett bankkontonummer per bankkonto.

Sparkontot har nummer 123534892234
Vardagskontot har numret 2394829034902

Det finns ju inget gemensamt nummer.
Citera
2013-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
När man skriver in sitt bankkontonummer på PayPal så kan ju de dra pengar från kontot!
Nej, det kan de inte.
Citera
2013-06-27, 20:13
Medlem
Qweasd123s avatar
Jo, det kan de och det kan jag intyga.
Citera
2013-06-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
I så fall hade jag bytt bank omedelbums.

Kanske blandar TS och du ihop bankkontonummer och kortnummer?
Senast redigerad av Enkelfnutt 2013-06-27 kl. 20:52.
Citera
2013-06-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Nej, det kan de inte. Hur skulle det gå till? När du handlar online skriver du in ditt KORTNUMMER. Det är inte ditt kontonummer (och om det är det så är det en slump).

Dessutom kan du inte göra något med ett kortnummer utan att även ha expiry date och CCV. Har du ett visa med secure by visa så räcker inte ens det, du måste ha ytterligare en kod.

Så nej, du kan inte ta ut pengar med bara ett kontonummer. Eller jo, om du går till en bank med kontanthantering och visar en legitimation med kontohavarens namn och signatur på med ett kort av dig.
Citera
2013-06-27, 21:34
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Nej, det kan de inte. Hur skulle det gå till? När du handlar online skriver du in ditt KORTNUMMER. Det är inte ditt kontonummer (och om det är det så är det en slump).

Dessutom kan du inte göra något med ett kortnummer utan att även ha expiry date och CCV. Har du ett visa med secure by visa så räcker inte ens det, du måste ha ytterligare en kod.

Så nej, du kan inte ta ut pengar med bara ett kontonummer. Eller jo, om du går till en bank med kontanthantering och visar en legitimation med kontohavarens namn och signatur på med ett kort av dig.

Hur fasen kan jag då koppla mitt bankkonto till mitt PayPalkonto genom att skriva in kontonumret (inte kortnumret) hos PayPal?
Citera
2013-06-28, 02:24
Medlem
Diablo1118s avatar
Bankkort typ Visa & MasterCard har ett kortnummer. Det är kopplat till ditt bankonto där du har dina pengar. Ditt bankonto har ett annat nummer.

När du handlar med ditt Bankkort på nätet anger man precis som någon skrev kortnummer CRV och giltighetstid. Sen dras bankarna från det konto som är kopplat till kortet.

Vad är det du skall göra?
Vill Paypal ha ditt bankortsnummer eller ditt Bankkontonummer?

Ska du föra över pengar från Paypal måste du ange ett bankkontonummer då du inte kan föra över pengarna till bankortet. Ska du bara betala någon så borde det räcka med bankortsnumret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in