2013-07-04, 23:41
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Efter att ha svarat en andra gång kan han tillägga att han är ledsen över hur lågt journalistutbildningen sjunkit och att han kommer fortsätta intervjun när de hittat en journalist värdig utfrågningsuppgiften, och därefter gå därifrån (om nu inte journalisten retirerar och fortsätter intervjun under seriösa former). Kanske lite väl radikalt även för mig, men det angreppssättet attraherar mig betydligt mer än att spela efter deras regler och slingra sig.
Vet inte om det hjälpt. Tror faktiskt att det Åkesson gjorde var optimalt för att komma vidare till andra ämnen likväl om man innehar min eller din åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Förstår inte vad du menar. Det jag menar är att de låter Expo sätta agendan och utesluter de som Expo vill ska bli uteslutna samt accepterar svenskfientliga och totalt ologiska anklagelser om "rasism". Tycker det är förbannat kasst.
Det jag åsyftade var att om man verkligen ärnar ackommodera sig till etablissemanget så borde man väl rimligtvis tona ner antipatin mot islam?

Och därmed erhålla större fokalisering till de ekonomiska aspekterna som förhållandevis är mer rumsrent inom invandringskritik.
Citera
2013-07-05, 16:30
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Oj. har jag blivit motbevisad? Berätta mer exakt vad jag blivit motbevisad....

tja du kan ju kolla mitt inlägg lite längre tillbaks till exempel.
Citera
2013-07-06, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Läst tråden. Fann inget bevis för att mångkulturen inte fungerar.

Handlade mycket om Malmö och problemen med malmö handlar väl inte om hudfärg utan om att ekonomin är dålig pga för mycket människor som inte bidrar.

Det är inte negrerna i afrika som är problemet, det är all häxkonst, folkmord, medeltidsintelligens och impulsiva manchetestympningar. Det är inte klubben Hells angels som är problemet, det är att många där verkar ha en fallenhet för brottslighet. Det är inte pedofiler som är problemet, det är att dom gillar knulla barn. osv osv. Att du verkligen är såhär blåögt dum i huvet ditt mentala blindstyre är sannerligen roligt att få på pränt i text.

Citat:
Det finns 12000 företagare i skåne som ägs av invandrare.
Och minst lika många skattefuskare. Jag orkar inte ens skriva något om de extensiva ekonomiska eskapader våra raketforskare håller på med. Du är nog för dum för att fatta ändå.

Citat:
När jag besöker malmö och handlar, äter, åker taxi, buss, går på kultur och gör andra saker så träffar jag invandrare överallt som jobbar
Japp, skattefuskeri överallt. Du vet väl inte vad dessa invandrare tycker om dig sen heller? Du skulle säkert inte tror att jag var krigsris med mina åsikter om du såg mig irl heller.

Citat:
.... när jag handlar en skjorta på HM av en tjej i slöja, vad är det som inte fungerar

Nämn några utav alla våldtäkter, rån och våldsbrott du samtidigt inte ser men likförbannat sker ändå under den tid du köper din skjorta så är vi game.

Citat:
Om en kultur möter en annan vad är det som inte fungerar att två kulturer lever sida vid sida eller samtidigt?
"Möter" en annan. Jojo. Multikulti har aldrig fungerat, inte ens i dagens nutida rika västerländska i-länder som kan kväsa alla motsättningar med lagar, poliskårer, övervakning och särbehandling. Den multikulti du ser idag är en extremt parentes i historien som väldigt snart kommer dö ut. Förhoppningsvis kommer inte vi vita följa med i graven.

Citat:
I N.Y lever kulturer med varandra... vad är det som inte fungerar?
USA och sodomstaden N.Y i synnerhet är ju ett praktexempel på något fungerande eller hur?

Här har du en solskenshistoria ifrån mångkulturella usa. Knulla varandra är tydligen inte de enda de gör.

http://mentalzero.com/extreme-videos/fights/brutal-beating-and-home-invasion-is-caught-on-a-nanny-cam_6889/

Citat:
Att nån begår brott behöver ju inte betyda att företag som ägs av invandrare inte fungerar....

Om en invandrare äger ett företag borde det ses som ett brott i sig pga dessas kroniska vilja att leka med siffror i bokföringen.
Senast redigerad av Krigsris 2013-07-06 kl. 02:12.
Citera
2013-07-06, 09:43
Medlem
Dogdylan6.0s avatar
Jag kan inte säga att SD har gjort bra ifrån sig under den här veckan. De fick litet uppmärksamhet under söndagen och måndagen i och med att SDU bjöd in tre stycken nationalistpartier. Åkesson gjorde en rätt rolig intervju med Aftonbladet – kanske mest på grund av att han blev förbannad. Den mest professionella intervjun med SD var den som Expressen gjorde om försvarspolitik.

Det var Mikael Jansson som deltog i den och uppenbarligen besvärade värmen honom. Journalisten var riktigt professionell och ställde bra frågor. Det var synnerligen bra frågor och det framkom att SD vill satsa på nya JAS-gripen trots det kommer bli kostsamt. Jansson hittade på att det skulle gå att sälja. Detta är dock fel eftersom JAS aldrig har varit en framgångsaga för Sverige. Det är ett dyrt och onödigt projekt som ger marginellt fler jobb. Sverige bör köpa sina stridsplan från utlandet. Den sämsta intervjun var den som gjordes av SVT med deras EU-politiska talesman Johnny Skalin.

Skalin är nästan aldrig påläst och svarar alltid att han inte har några kommentarer. Han tar hellre aldrig några initiativ eller gör sig bra retoriskt i TV. Snarare framstod han som en idiot. Det är tråkigt eftersom han internt (enligt en SVT-dokumentär) faktiskt verkar ha ganska bra koll på politik.

Jag tyckte också Kasselstrand går litet väl hårt ut i media. I synnerhet i en intervju med SVT, där han blev litet för anti-SVT. Kritik mot etablissemanget måste vara snyggt paketerad och hela tiden hänvisa till de vänsterliberala medierna och deras vinklade frågor känns litet onödigt. Åkesson sköter den här balansgången mycket bättre.
Citera
2013-07-06, 14:36
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Jag var i Almedalen fram till igår, och jag tror att du missbedömer det hela lite. Det är svårt att slå igenom det allmänna mediabruset en dag som denna. Almedalens värde ligger snarare i att man kan knyta kontakter och nå ut till branschorganisationer och fackmedia. Jag tycker till exempel att vi fick viss framgång med sådan verksamhet rörande försvarsfrågor.
Citera
2013-07-16, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
http://www.metro.se/nyheter/sverigedemokrat-anmals-for-valdtakt-av-kollega/EVHmgp!hWq6eCmODtD7c/
Du kan väl åtminstone plita ner en åsikt istället för att hora runt samma länk i alla trådar du kommer över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in