2013-07-04, 12:11
Medlem
StefPhoenixs avatar
Bara jag som tycker Mehmet Kaplan (MP) var grymt korkad (för att inte säga rasistisk) när han förfäktade att vi bygger vidare på Sverige med Loreen och Zlatan?

Lite som när en moderat på Twitter för några månader sen sa att han röstade på Sean Banan i Melodifestivalen för mångkulturen. Han utgick helt ifrån att bara för att Sean Banan har ett utländskt utseende så innebär det mångkultur. Musiken var ju i totalitet inte alls något innovativt eller divergerade från gängse svensk popmusik.
Citera
2013-07-04, 12:13
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Seriöst nu DaRude, det börjar bli förbannat tråkigt när du spammar inlägg om judar och sionism i varje tråd. Jag föreslår att du som muslim åker ner och slåss med dina "bröder" nere i mellanöstern istället för att sitta i Sverige och prata utrikespolitik hela tiden.

Det gör jag ju inte, bara i de trådar där det är relevant. SD delgav själva båda dessförinnan och nu i Almedalen att de arbetar för den judiska saken och då är det givetvis relevant att "spamma inlägg" om judar och sionism. Det är ni själva som gång på gång tar upp frågan men ändå vill ni inte bemötas för det.
Citera
2013-07-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Samma här. Starkt gjort av honom att istället för att bli arg så smackar han på rejäla kängor till argument, som dessutom gör så att aftonbladet ser riktigt löjliga ut.

Starkt jobbat, nu får vi bara se hur AB skall "hämnas", objekttiv nyhetsrapportering är inte riktigt deras grej. Gillar inte något parti, företag eller person brukar de ju bedriva någonslags hat kampanj mot dem, tyvärr. Saknar proffesionella journalister!
Citera
2013-07-04, 15:45
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Det handlar inte om det, det handlar om att komma vidare i utfrågningen för det hade de ju givetvis inte gjort om Åkesson gett ett lapidariskt, pregnant svar.

De hade ju som vanligt bara fortsätt fråga och ragla kring självklarheter som "men hur är man svensk?", "vilka betraktar du som svenskar?" "vad innebär det att vara en del av det svenska samhället?" etc. och sålunda hade man fastnat där eftersom det är något de inte skulle kunna släppa. De hade säkert kunnat låta hela tiden gå åt till det, och det var nog knappast något som var önskvärt hos Åkesson i en event som denna.

Efter att ha svarat en andra gång kan han tillägga att han är ledsen över hur lågt journalistutbildningen sjunkit och att han kommer fortsätta intervjun när de hittat en journalist värdig utfrågningsuppgiften, och därefter gå därifrån (om nu inte journalisten retirerar och fortsätter intervjun under seriösa former). Kanske lite väl radikalt även för mig, men det angreppssättet attraherar mig betydligt mer än att spela efter deras regler och slingra sig.

Citat:
Just därför som man fortsätter att jämföra islam med nazism?

Förstår inte vad du menar. Det jag menar är att de låter Expo sätta agendan och utesluter de som Expo vill ska bli uteslutna samt accepterar svenskfientliga och totalt ologiska anklagelser om "rasism". Tycker det är förbannat kasst.

Citat:
Då föreslår jag att du letar efter andra alternativ vars värdegrund konvergerar mer med dina egna åsikter. Vad tycker du om Svenskarnas parti t.ex.?

Jag är naturligtvis svenskpartist.
Citera
2013-07-04, 22:30
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Betydligt fler kollade på SDs tal än MPs tal

SD 239.000 pers
MP 183.000 pers

http://avpixlat.info/2013/07/03/akesson-hade-avsevart-fler-tittare-an-fridolin/

Och vad innebär det? Att motståndarna vill se vad fienden gör så måste de ju se....

Bra att så många ser svinet och vad han säger. Hycklaren.
Citera
2013-07-04, 22:34
Medlem
Citat:
Bara jag som tycker Mehmet Kaplan (MP) var grymt korkad (för att inte säga rasistisk) när han förfäktade att vi bygger vidare på Sverige med Loreen och Zlatan?

Lite som när en moderat på Twitter för några månader sen sa att han röstade på Sean Banan i Melodifestivalen för mångkulturen. Han utgick helt ifrån att bara för att Sean Banan har ett utländskt utseende så innebär det mångkultur. Musiken var ju i totalitet inte alls något innovativt eller divergerade från gängse svensk popmusik.

Du menar att hudfärg inte är ett problem. En neger på våra gator är ok om han jobbar och betalar skatt?
Citera
2013-07-04, 22:38
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Och vad innebär det? Att motståndarna vill se vad fienden gör så måste de ju se....

Bra att så många ser svinet och vad han säger. Hycklaren.

Imponerande hur du orkar fortsätta komma med dina ogrundade oneliners som varje gång tycks bli motbevisade.
Citera
2013-07-04, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag missade det :/ Någon som kortfattat kan summera vad som hände?

Vänligen,
SD-trollet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17054358.ab Första 3:30 börjar det om du vill se honom bli irriterad. Annars kan du ju se på hela och skratta lite åt hur de vill försöka sätta dig honom.
Citera
2013-07-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Imponerande hur du orkar fortsätta komma med dina ogrundade oneliners som varje gång tycks bli motbevisade.

Oj. har jag blivit motbevisad? Berätta mer exakt vad jag blivit motbevisad....
Citera
2013-07-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I denna tråd på Flashback bevisas klart och tydligt att mångkultur inte fungerar:

Det finns egentligen inte så mycket att tillägga. Mångkultur = katastrof.

Läst tråden. Fann inget bevis för att mångkulturen inte fungerar.

Handlade mycket om Malmö och problemen med malmö handlar väl inte om hudfärg utan om att ekonomin är dålig pga för mycket människor som inte bidrar.

Det finns 12000 företagare i skåne som ägs av invandrare.
När jag besöker malmö och handlar, äter, åker taxi, buss, går på kultur och gör andra saker så träffar jag invandrare överallt som jobbar.... när jag handlar en skjorta på HM av en tjej i slöja, vad är det som inte fungerar.... Kan jag inte ha tröjan på mig, får hon ingen lön, blir jag psykiskt skadad när jag säger tack?

Om en kultur möter en annan vad är det som inte fungerar att två kulturer lever sida vid sida eller samtidigt?

I N.Y lever kulturer med varandra... vad är det som inte fungerar?
Negrer, judar, ryssar, muslimer, bögar som handlar, lever och knullar tillsammans.
Vad är det som inte fungerar?

Att nån begår brott behöver ju inte betyda att företag som ägs av invandrare inte fungerar....
Citera
2013-07-04, 23:39
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Du menar att hudfärg inte är ett problem. En neger på våra gator är ok om han jobbar och betalar skatt?
Så länge man anpassar sig till det svenska samhället ja.

Men nu var det knappast ämnet i mitt inlägg utan det jag ville kommentera var hur många instinktivt (och omedvetet) verkar amalgamera mångkultur med utseende. En neger som skriver svensk dansbandsmusik blir plötsligt mångkultur.

Kan någon förklara för mig vad är så multikulti med Sean Banan (eller Loreen) och deras musik? Då är väl egentligen Yohios visual kei-approach nyare och mer originellt på den svenska scenen?
Citera
2013-07-04, 23:41
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Om en kultur möter en annan vad är det som inte fungerar att två kulturer lever sida vid sida eller samtidigt?
Mångkultur är inget problem så länge det stannar i den privata sfären. Problemet blir när det tar sig in i politiken och skapar grupperingar som splittrar samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in