Citat:
Ursprungligen postat av
SD-Kalle
Som jag har skrivit tidigare. Pensionärer, och förövrigt resten av Sveriges medborgare, har inte tillgång till gratis tandvård eller mediciner. 500.000 svenska medborgare avstod förra året från tandvård eftersom man inte hade råd samtidigt som 77.000 avstod från mediciner. Eftersom vi inte har gratis mediciner, eftersom vi inte har gratis tandvård, eftersom välfärden krackelerar, A-kassan ligger rekordlåg och eftersom vi inte kan höja pensionerna har vi ju uppenbarligen inte råd att bekosta illegala invandrares vård. Sverige är inte i ett läge där allt är perfekt och där man inte någonstans behöver resurser. Allt handlar om prioriteringar.
Om du på allvar har en bild av att SDs politik bygger på människors hudfärg behöver du verkligen läsa på om SDs politik innan du försöker argumentera igen.
Tycker det är fördjävligt att folk inte har råd med tandvård.
Frågan är om SD vill driva gratis tandvård för alla?
Att välfärden krackilerar beror väl på att nån nedmonterar den.
SDs ledning består av gamla mufare och moderater och röstar 9 av 10 gånger med moderaterna som sen 1930-talet velat nedmontera folkhemmet. Så att du blir förvånad förvånar mig.
Jag anser att en välfärdsstat 2013 bör hjälpa folk oavsett inkomst, hudfärg, sexuell läggning, kön, härkomst.
När Sveriges företag har haft ett rekord år, igen. Svenska företag har aldrig i världshistorien tjänat så mycket pengar. Banker, försäkringsbolag, största börsbolagen. Miljardvinster och åter miljardvinster. Så att säga att det inte finns pengar är ju en lögn. Det finns pengar men de fördelas inte neråt.
Privata sjukhus flyttar skattepengar till skatteparadis.
Så visst dan finns det pengar. Problemet för SD är att de inte vill se det, för deras fiende är invandraren.