2013-07-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
De säger ju att de vill skriva sanningen om invandrare och invandring, om verkligheten, då ska man väl inte sila bort.

Silar man bort att 70-100 000 invandrare äger företag, att 700000 invandrare jobbar och bidrar med arbetskraft. Då talar man ju inte om HELA sanningen utan sila, för att de justerar en agenda, sprida hat mot hela gruppen invandrare.

De säger skriva sanningen som de andra 100 dagstidningarna inte skriver, men jag läser ju inte det de andra tidningarna skriver... De silar och förvrider verklighetsbilden.

Om 95% av invandrarna inte begår brott, varför skriver de då inget om den verkligheten!

Tror du att du detta är SVT debatt? Alla här har bra kännedom om kostnadskalkyler för dagens invandringspolitik. Det är en nettoförlust. Alla här har även bra kännedom om överrepresentation av invandrare i brott. Den är stor.
Citera
2013-07-02, 00:18
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Som jag har skrivit tidigare. Pensionärer, och förövrigt resten av Sveriges medborgare, har inte tillgång till gratis tandvård eller mediciner. 500.000 svenska medborgare avstod förra året från tandvård eftersom man inte hade råd samtidigt som 77.000 avstod från mediciner. Eftersom vi inte har gratis mediciner, eftersom vi inte har gratis tandvård, eftersom välfärden krackelerar, A-kassan ligger rekordlåg och eftersom vi inte kan höja pensionerna har vi ju uppenbarligen inte råd att bekosta illegala invandrares vård. Sverige är inte i ett läge där allt är perfekt och där man inte någonstans behöver resurser. Allt handlar om prioriteringar.

Om du på allvar har en bild av att SDs politik bygger på människors hudfärg behöver du verkligen läsa på om SDs politik innan du försöker argumentera igen.

Tycker det är fördjävligt att folk inte har råd med tandvård.

Frågan är om SD vill driva gratis tandvård för alla?

Att välfärden krackilerar beror väl på att nån nedmonterar den.
SDs ledning består av gamla mufare och moderater och röstar 9 av 10 gånger med moderaterna som sen 1930-talet velat nedmontera folkhemmet. Så att du blir förvånad förvånar mig.

Jag anser att en välfärdsstat 2013 bör hjälpa folk oavsett inkomst, hudfärg, sexuell läggning, kön, härkomst.

När Sveriges företag har haft ett rekord år, igen. Svenska företag har aldrig i världshistorien tjänat så mycket pengar. Banker, försäkringsbolag, största börsbolagen. Miljardvinster och åter miljardvinster. Så att säga att det inte finns pengar är ju en lögn. Det finns pengar men de fördelas inte neråt.

Privata sjukhus flyttar skattepengar till skatteparadis.

Så visst dan finns det pengar. Problemet för SD är att de inte vill se det, för deras fiende är invandraren.
Citera
2013-07-02, 00:21
Medlem
Amors avatar
Gillade intervjun med Jimmie i SVT Debatt, måste ha varit första gången SD har fått varit med i "trivsel-tv" med imitatörer och skratt, dessutom landade allt i att Jimmie är en svärmorsdröm. Synd att inte JImmie var mer taggad, för här hade han möjlighet att bygga upp sin ofarlighet inför medelklassen.
Citera
2013-07-02, 00:23
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
110 miljarder som man kan spara in under en fyraårsperiod genom minskad invandring skulle ju kunna vara en början...

Förövrigt blir jag lite nyfiken på vart alla ni opålästa SD-motståndare helt plötsligt kommer från. SSU som börjat uppmana medlemmar att ta "fighten" på internet igen?

Att ens nämnas i samma andetag som SSU ser jag som en förolämpning Och opåläst får stå för dig - du rabblar ju bara samma gamla skåpmat - kryddat men en anmärkningsvärd naivitet. 110 miljarder är en glädjekalkyl - och även om vi för sakens skull köper den absurda summan, täcker det ju inte vårdkostnaderna i riket. Så din utopi om gratis vård för svenskar förpassar jag till samma skräphög som nollvisionen för trafiken.
Citera
2013-07-02, 00:29
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Tycker det är fördjävligt att folk inte har råd med tandvård.

Frågan är om SD vill driva gratis tandvård för alla?

Att välfärden krackilerar beror väl på att nån nedmonterar den.
SDs ledning består av gamla mufare och moderater och röstar 9 av 10 gånger med moderaterna som sen 1930-talet velat nedmontera folkhemmet. Så att du blir förvånad förvånar mig.

Jag anser att en välfärdsstat 2013 bör hjälpa folk oavsett inkomst, hudfärg, sexuell läggning, kön, härkomst.

När Sveriges företag har haft ett rekord år, igen. Svenska företag har aldrig i världshistorien tjänat så mycket pengar. Banker, försäkringsbolag, största börsbolagen. Miljardvinster och åter miljardvinster. Så att säga att det inte finns pengar är ju en lögn. Det finns pengar men de fördelas inte neråt.

Privata sjukhus flyttar skattepengar till skatteparadis.

Så visst dan finns det pengar. Problemet för SD är att de inte vill se det, för deras fiende är invandraren.

SD vill genomföra gratis tandvård för alla svenska medborgare.

SD har inte röstat för nedmonteringen av välfärden.

Jag anser att Sveriges välfärdsstat 2013 bör hjälpa folk som har rätt att vara i Sverige oavsett inkomst, hudfärg, sexuell läggning, kön, härkomst. Förövrigt tycker jag att vi även bör försöka hjälpa de mest utsatta människorna runt om i världen. Dock går det naturligtvis inte att vara hela världens välfärdsstat.

Vad jag menar när jag säger att det uppenbarligen inte finns pengar att lägga på både både illegala invandrares vård och vård för svenskar handlar det naturligtvis om vad staten idag redan har. Skatt för höginkomsttagare och företag kan man alltid höja men det är en helt annan politisk fråga. Vad jag är kritisk till är hur man fördelar de nuvarande resurserna.

SD är emot att privata sjukhus flyttar skattepengar till skatteparadiser.
Senast redigerad av SD-Kalle 2013-07-02 kl. 00:32.
Citera
2013-07-02, 00:34
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Förstår jag väl med, men det är ju hyckleri likafullt.

Precis som alla rasister som gärna dricker öl på kinakrogen, åker bussen/taxin hem med Muhammed, köper jeansen av juden, tvättar mattan hos syrianen, köper pizzan hos Carlos, jobbar med maria från Rumänien, tycker att Anders chilenska tjej är ok och vill gärna knulla henne... Men de vill inte ha hit några invandrare...

De lever med och omkring invandrare varje dag men ut ska de...

När SDarna börjar bojkotta thaimaten, sushin, inte köper och handlar av invandrare, då kan jag respektera de...

De säger att mångkulturen inte fungerar men själva lever de mitt i den och utnyttjar den varje dag. Hycklare
Jaha, det är på denna nivå debatten förs. Det är ju så trevligt med all ny mat, ergo Sverige ska ha troligtvis världens mest liberala invandringspolitik. Har du ens läst partiprogrammet. Där talas det inte om att några invandrare ska ut. Vidare behöver jag väl inte upplysa om att fler invandrare röstar på sd än på c, kd eller fp och flera företrädare har invandringsbakgrund. Så mycket för din aftonbladetretorik om de onda dödsnazisterna....

Har det hitintills funderat bra med alla utanförsområden, ökad kriminalitet, ökad splittring, inte bara invandrare mot svenskar utan även inom olika invandringsgrupper. Åk ut till valfri förort och studera hur folk bosätter sig och vad de tycker om andra invandrare. Har du glömt de senaste kravallerna?

Vad är det som är så hemskt med att minska invandringspolitiken och integrera dem som kommit hit istället för att fortsätta invandringen med samma styrka. Från borgerligt håll är det en utmärkt idé med en stor invandring eftersom välfärd och en hög invandring inte är genomförbart. Man kan inte ha båda... Har läst att du är liberal så du har väl inget emot om jag belägger det jag sagt med att hänvisa till en del liberalers husgud.
http://www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE
Citera
2013-07-02, 00:35
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Miljöpartister kan åka i gasbilar, elbilar, köpa el från förnyelsebar energi. Går utmärkt. Betalar gärna biltullar. Inget hyckleri i det.

Vänsterpartister som är miljonärer som gärna betalar skatt hycklar inte.

SDare däremot som driver en politik som går ut på att få bort utländsk kultur men som samtidigt köper mat i butiker, köper kebab på kvällen, åker bussen av invandraren, ja de hycklar.

Osedvanligt ointressant och innehållslöst inlägg i tråden. Vad vill du ha sagt egentligen?
Citera
2013-07-02, 01:00
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Jag ställde frågan tidigare, men du valde att ignorera den. Tror du på allvar att vård blir gratis/mycket billigare med SD vid rodret? Det här är ingen invandringsfråga - det är en klassfråga och ideologisk fråga.

Men, ditt blattehelvete! Ingen påstår att vård i Sverige blir gratis, vem som än styr landet - inte ens SD... Men, det skulle kunna vara billigare om vi inte behövde ta hand och vårda alla djävla invandrare också, förutom våra etniska medborgare - hänger du med...?!

Billigare är ju en självklarhet att det skulle vara - om du har x antal tusen fler så blir det dyrare - är det så svårt att förstå? När dessa aldrig betalat in en krona i skatt så borde även en kackerlacka som du förstå detta!

Klass och ideologi är vänstermänniskors försvar mot allt som INTE faller dem i smaken! En enkel fråga - om du var tvungen att hjälpa Mohammed 69 år till ett liv i Sverige eller att hjälpa din sjuka moder som betalat in sjuka summor under hela sin levnadstid, i skatt - vem skulle du hjälpa?

Mohammed eller din moder? Känsloargument, javisst! Men, det handlar om vem man vill prioritera - inte att man kan hjälpa alla! Hade det varit så, så skulle det inte finnas någon fattigdom i världen... För du menar väl inte att alla länders ledare är psykopater och inte vill människors väl, eller...?

Seså - ta nu snoken ur Maos lilla röda och vakna upp till verklighetens krassa sanning!

Patetiskt, var ordet!
Citera
2013-07-02, 01:02
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Det konstigaste var att hon sa att det SD inte vill samarbeta med S, v och MP om de skulle bilda regering. Men JÅ sa flera gånger att han samarbetar med de som vill förhandla med SD.

Det verkade verkligen som om hon inte lyssnat på någon debatt som JÅ varit på och i förväg skrivit sin hattext hon läste upp?? Mycket märkligt, speciellt när det är på SVT som borde vara politiskt oberoende??
Ja hon hade inte många rätt i sin analys och verkade allmänt surmulen. Naturligtvis fick hon inga besvärande frågor av reportern.

Hittade denna text om SVT:s Almedagspanel som Novus har sammansatt för att sätta betyg på partiledarnas tal. Åkesson fick som bekant 1,5 på en skala 1-5:

Citat:
I år kan SVT Nyheter presentera betyg på partiledarnas tal.

En panel på 200 personer på plats i Almedalen har fått frågan av opinionsinstutet Novus "Vilket helhetsbetyg mellan 1 och 5 skulle du ge Jimmy Åkesson framförande i Almedalen idag?"

Betyget blev 1,5.
/../

Panelen är rekryterad bland personer med erfarenhet att bedöma politikers tal och är sammansatt på ett sätt som inte ger någon politisk snedfördelning.
http://www.svt.se/nyheter/#sverige/underbetyg-for-akessons-tal?&_suid=137271741610909047871325300321

Jo sigurd SVT!
Hur många personer med erfarenhet att bedöma politikers tal kan ni och Novus förmå rekrytera som inte redan på förhand har en negativ inställning när det gäller SD? Existerar det någon sådan ens?

Vad man egentligen menar är att panelen i Almedalen består av journalister och politiska kommentatorer och bland dessa är SD-objektiva bedömare sällsyntare än snögubbar på Hawaii.

Lägg av att spela objektiva SVT för det här är bara löjligt!
Senast redigerad av Kloss 2013-07-02 kl. 01:22.
Citera
2013-07-02, 01:09
Medlem
Haha det är löjligt att se hur media försöker smutskasta SD hela tiden. Har dom inte fattat att dom förlorar på det än? Man tycker att dom borde förstå det.
Och SVT ska vara opartiska? Hahaha! Man kan ju i alla fall vara glad att man inte betalar tv-avgift.
Citera
2013-07-02, 01:12
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Miljöpartister kan åka i gasbilar, elbilar, köpa el från förnyelsebar energi. Går utmärkt. Betalar gärna biltullar. Inget hyckleri i det.

Vänsterpartister som är miljonärer som gärna betalar skatt hycklar inte.

SDare däremot som driver en politik som går ut på att få bort utländsk kultur men som samtidigt köper mat i butiker, köper kebab på kvällen, åker bussen av invandraren, ja de hycklar.

Vad tycker du om Lars Ohly och hans nedvärderande av privatskolor och så sätter han sina egna barn i de samma - vad är detta om inte hyckleri?

Vad säger det om politiker inom "sjuklövern" som skyr svensk historia och kultur som pesten, men samtidigt dansar kring midsommarstången och sjunger " Små grodorna" och snapsvisor, äter surströmming, dyrkar dalahästar och svensk folkmusik, tycker allemansrätten är det bästa som finns, anser att vi skall ha religionsfrihet i skolor, sexualkunskap osv. osv - är inte dessa hycklare???!!!

Vakna, för i helvete!!!
Citera
2013-07-02, 01:26
Medlem
Amors avatar
Mikael Jansson gjorde väldigt bra ifrån sig i en försvarspolitisk utfrågning. Väldigt sansade och nyanserade svar.

http://www.tvalmedalen.se/3108
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in