2014-01-15, 10:50
Medlem
SkoterBengts avatar
Gick över från att röka till att snusa. Behöver nikotinet. Blir galen annars.
Citera
2014-01-16, 03:02
Medlem
Bamsebjorns avatar
Rökte ibland och på fester under 1,5 - 2 år, men de senaste 10 månaderna eller så skulle jag nog klassificera mig som rökare. Har under denna tid köpt mig en snusdosa då och då, kanske 1 gång i månaden. Började röka på fester i gymnasiet, för är man en skön lirare ska man dricka öl och röka cigg, tragiskt men sant.

Efter min student jobbade under 1 år på en industri och trivdes varken med arbetet eller kollegorna. Där blev cigaretten min räddning. Det som alltid gjort att jag föredrar rökning framför snusning är att det är en paus. Man går ut, stänger av allting och röker. En snus pillar du in medan du ligger i soffan och kliar dig på pungen. Det är just den pausen som var välbehövlig på jobbet och som jag fortfarande njuter av när jag vill stänga ut allting för en stund och bara tänka. Med tiden har man så klart även lärt sig att uppskatta smaken väldigt mycket.
Citera
2014-01-23, 10:52
Medlem
Röker för jag tycker det är gott. Är inte beroende av det men tycker det är så sjukt gött att sätta sig med pipan eller med en cigg efter en jobbig. Man får liksom njuta och lugna ner sig. Som andra också sagt, det är ju fantastiskt att feströka med. Känslan när man drar ner det i lungorna och blåser ut det är gött med faktiskt, det låter barnsligt men det stämmer faktiskt.
Citera
2014-01-24, 18:21
Medlem
Big.Bangs avatar
Jag tycker snus är trevligt och jag mår oftast bättre med en prilla. Vet inte hur jag kommer förhålla mig till snuset i framtiden då jag inte gillar att vara beroende av något. Försöker därför snusa måttligt och ta uppehåll då och då.
Citera
2014-01-25, 15:52
Medlem
b3cc4ns avatar
Jag snusar för att det är gott & det gör mig avslappnad.

Har snusat över 2 år nu, men har tänkt att försöka sluta. Ska bara få tummen ur...
Har riktigt fina tänder & pengarna det kostar stör mig inte så har inte riktigt någon motivation

Det är väl att alla fina pojkar inte gillar det så mycket..
Citera
2014-01-26, 19:46
Medlem
Började byta ut godis mot tobak. Blandade med snus och ciggs för att bestämma mig. Tyckte att ciggs var mycket bekvämare och mysigare än att kötta runt i käften med en sliskig snusbet.

Sen blir man varm och go av ciggs. Imo. bro.
Inget fel på snus, gött ibland när man vill ha nikotion men inte orkar gå runt med en cigg.

Testa båda. Tips.

/Kocken Kari.
Citera
2014-01-27, 08:17
Medlem
LVX156s avatar
Skulle aldrig få för mig att börja röka cigaretter, p.g.a. att det redan finns en historia av hjärt- och kärlsjukdom i släkten, och jag vill inte löpa ännu större risk att drabbas. Däremot röker jag pipa, och att börja med är något jag aldrig kommer att ångra. Piprökning är avkopplande, det går inte att stressröka som man kan göra med en cigarett. En promenad med en pipa öppnar upp sinnena och tvingar dig att slappna av. Inga tillsatser i tobaken, max 2-3 stopp i veckan och inga halsbloss gör att man minskar risken för negativa hälsorisker. Jag tror faktiskt att måttlig piprökning kan vara hälsosamt, då det är avstressande.
Citera
2015-09-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyxidis
Det är något som jag undrat över länge, då jag själv varken röker eller snusar.
Jag förstår självklart att alla har rätt att göra vad ni vill med era kroppar.
Jag vill bara försöka förstå, varför?
Är det smaken?
känslan?
lukten?
begäret?

Helt enkelt, varför snusar/röker just du?

Nikotin verkar i vissa fall ha en positiv effekt för någon med Ulcerös kolit så valde att testa snus och det känns bättre.
Citera
2015-09-29, 14:43
Medlem
Har slutat röka. Man får knappt röka någonstans.
Snusar lite i en övergångsperiod. En dosa räcker gott och väl i två dagar. Problemet är att jag inte hittar någon snus jag gillar riktigt.
Citera
2015-09-29, 18:58
Medlem
jag röker 1 pack cigg om dagen och snusar en dosa snus om dagen.
Funderar på att dra ner lite dock. Men jag röker och snusar för att det är gott och för att jag är beroende...
Citera
2015-09-29, 20:28
Medlem
Hatchethatchets avatar
Väljer att citera Ullareds-Morgan "Det är ett behag man får ha".
Citera
2015-09-29, 20:32
Medlem
Caseuals avatar
Började röka och snusa för alla coola gjorde det när jag var runt 11-12.

Självklart ville man vara lika cool och blev beroende.

Slutade med rökningen och började snusa på heltid, tar dock en morgoncigarett med kaffet.

Jag snusar för det är riktigt tillfredsställande och gott. En snus till kaffet eller efter en måltid är riktigt, riktigt härligt! 25kr varannan vecka kan jag gott unna mig för en snusdosa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in