Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-27, 03:49
  #1
Medlem
Har letat och letat, men det verkar som att AMEX är bland det värsta man kan ha om man är flitig med onlineshoppandet.

Har inte hittat en enda butik som accepterar Amex betalning. Är mest ute efter elektronikkedjor, då jag är ute efter en Canon 600D. Någon som kan hjälpa till? Kollat runt på Prisjakt, men det verkar inte stå vad för betalmetoder butiker har där.

Tack!
Citera
2013-06-27, 08:28
  #2
Medlem
Jag har inga förslag utan mer en fundering. Om kortet är så ovanligt vid onlineshopping, varför inte skaffa ett vanligt VISA eller dyl. för just sådana här saker? Och ifall det är en engångsgrej att du vill shoppa online, kan du då inte överföra pengar till en kompis och be den om hjälp alternativt att du betalar via faktura?

Bara några funderingar. Hoppas det löser sig och att du får din kamera!
__________________
Senast redigerad av Zabbo 2013-06-27 kl. 08:41.
Citera
2013-06-27, 10:58
  #3
Medlem
MrOaikis avatar
I Stockholm accepterar de flesta Amex. Likaså de flesta on-linebutiker i utlandet. De som stöder PayPal stöder indirekt Amex eftersom PayPal stöder Amex.

Utanför Stockholm är det väldigt få som tar emot American Express. I Malmö var det knappt en enda butik.
Citera
2013-06-28, 14:25
  #4
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
I Stockholm accepterar de flesta Amex. Likaså de flesta on-linebutiker i utlandet. De som stöder PayPal stöder indirekt Amex eftersom PayPal stöder Amex.

Utanför Stockholm är det väldigt få som tar emot American Express. I Malmö var det knappt en enda butik.

Nu skojar du allt va? Mängder med butiker i Malmö (99 % av dom stora kedjorna?) och övriga Sverige utanför tullarna accepterar AMEX. Den enda butik jag kommer på som inte tar det är Willys. Kanske gäller det övriga Axfood-butiker också?

Onlinebutiker i Sverige är dock ett problem vad gäller Amex, precis som du säger.
Citera
2013-06-29, 04:14
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2013-06-29, 10:53
  #6
Medlem
Webhallen tar Amex.
Citera
2013-07-09, 09:48
  #7
Medlem
Ikea
ICA
OnePiece
Pressbyrån
NK
Lagerhause
T-Jarlen
Citera
2013-07-14, 12:52
  #8
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambis
Ikea
ICA
OnePiece
Pressbyrån
NK
Lagerhause
T-Jarlen

Ica tar inte Amex.
Iaf inte i min butik här hemma.. Kan ju dock tycka att om nu Större ICA tar det, typ MAXI så borde väl alla ta det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback