2013-06-26, 20:43
Medlem
pRetto-iLsas avatar
... Jag börjar bli riktigt irriterad på detta fenomen. Om jag går på en trottoar, så håller jag mig till högersidan av den. Kommer det ett vandrande tält (muslimsk kvinna med burka el. dyl.), så går hon i, låt säga 90 % av fallen, på hennes vänstra sida. Alltså går vi rakt mot varandra = Någon måste flytta på sig för att vi inte ska krocka.

Denna någon har alltid varit jag (svensk tjej), fram tills ett par veckor sedan när jag fick nog. Jag fortsatte då som vanligt att hålla mig till höger sida, trots det mötande tältet.
Resultatet? Det mötande tältet och jag slår i varandra. Jag vänder mig om för att kolla på henne: hon fortsätter bara att gå precis som om ingenting har hänt. Hon totalignorerar mig. Jag hade ändå väntat mig någon reaktion... Åtminstone en sur blick.

Vad tror ni detta beror på? Har vandrande tält ingen respekt för svenska kvinnor överhuvudtaget?
2013-06-26, 20:53
Medlem
calmsolutions avatar
Är detta ändå inte ett samspel där man måste ta hänsyn till att alla inte vet vad som gäller? Finns det regler för vilken sida man skall gå på i Sverige?
Ta exemplet med Stockholms tunnelbana (Centralen), där är det vänstertrafik som gäller för fotgängare.

Det kan vara så att denna kvinna blev rädd efter er incident och inte alls ignorant, tror att du skall förminska denna händelsen något.
Senast redigerad av calmsolution 2013-06-26 kl. 20:55.
2013-06-26, 20:55
Medlem
Mad monks avatar
Skaffa dig en hund eller gris sen lär fanskapet flytta sig snabbare, än du hinner säga Allah akbhar!
2013-06-26, 20:56
Medlem
pRetto-iLsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Är inte detta ett samspel? Finns det regler för vilken sida man skall gå på i Sverige?
Ta exemplet med Stockholms tunnelbana (Centralen), där är det vänstertrafik som gäller för fotgängare.

Det kan vara så att denna kvinna blev rädd efter er incident och inte alls ignorant, tror att du skall förminska denna händelsen något.

Ett samspel där enbart jag ska flytta på mig? Jag är gärna med på samspel, men förbannat trött på att det enbart ska vara jag som ska flytta på mig (då blir det inget samspel likförbannat).
2013-06-26, 21:00
Medlem
Är det så jobbigt att gå lite åt sidan då? Visst, det är ganska grundläggande saker som alla bör känna till, fet somalier eller inte.

Kanske kan du trösta dig med att deras dåliga trafikvanor en vacker dag kanske resulterar i att de blir ihjälkörda?
2013-06-26, 21:07
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pRetto-iLsa
... Jag börjar bli riktigt irriterad på detta fenomen. Om jag går på en trottoar, så håller jag mig till högersidan av den. Kommer det ett vandrande tält (muslimsk kvinna med burka el. dyl.), så går hon i, låt säga 90 % av fallen, på hennes vänstra sida. Alltså går vi rakt mot varandra = Någon måste flytta på sig för att vi inte ska krocka.

Denna någon har alltid varit jag (svensk tjej), fram tills ett par veckor sedan när jag fick nog. Jag fortsatte då som vanligt att hålla mig till höger sida, trots det mötande tältet.
Resultatet? Det mötande tältet och jag slår i varandra. Jag vänder mig om för att kolla på henne: hon fortsätter bara att gå precis som om ingenting har hänt. Hon totalignorerar mig. Jag hade ändå väntat mig någon reaktion... Åtminstone en sur blick.

Vad tror ni detta beror på? Har vandrande tält ingen respekt för svenska kvinnor överhuvudtaget?

Hon får bara gå till affären och mosken.. Medans du kan göra vad du vill, Det får inte kvinnor du gör haram och följer sheytan det är vad hennes man och gud har sagt..
2013-06-26, 21:10
Medlem
tzjs avatar
Det är bara att stanna på fläcken precis innan ni möts och inte röra sig. Då får hon gå runt dig istället.
Så gör jag oavsett vem som försöker köra ett chickenrace på trottoaren.
2013-06-26, 21:16
Medlem
stigmas avatar
I det nya, spännande Sverige har givetvis en ärevördig dotter av Islam företräde framför en otrogen svensk hynda.
2013-06-26, 21:28
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Om tälten har barnvagnar med sig så använder de vagnarna för att buffla sig fram. Aldrig be om ursäkt, aldrig ett leende, aldrig en min av att ha sett eller hört någonting.
Om det inte gäller att knuffa sig in i bussen med barnvagnen. Då jävlar blir det liv i tälten.
2013-06-26, 21:32
Medlem
Giftsvampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Skaffa dig en hund eller gris sen lär fanskapet flytta sig snabbare, än du hinner säga Allah akbhar!

Är det någon som vet om man får gå med en gris mitt i stan så som med en hund? Det blir ju nästan ren provokation, för alla vet ju vad muslimer tycker och muslimerna är många.

Är det töntigt att ha en gris som hund?
2013-06-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Är detta ändå inte ett samspel där man måste ta hänsyn till att alla inte vet vad som gäller? Finns det regler för vilken sida man skall gå på i Sverige?

De individer av de äldre generationerna som jag har känt, var alltid mycket noga med att man skall gå på höger sida av trottoaren, och när när någon kom gåendes på vänster sida, blev vederbörande jag kände alltid frustrerad och påpekade bestämt (dock ej för de felgående, av artighet) att det är på höger sida man skall gå.

Så det finns, eller fanns, alltså klara regler, men regler om vett och etikett är ju som bekant en alltmer ointressant vetskap för nutidens generationer, likväl invandrare som inhemska.
2013-06-26, 21:53
Medlem
cdxz11s avatar
inte direkt som att somalier är de enda som sysslar me detta? Jag stöter rätt ofta på div vita personer som typ gör samma grej, eller mindre grupper personer som brer ut sig över hela jävla trottoarer utan att lämna plats för andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in