2013-06-26, 22:02
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Är det någon som vet om man får gå med en gris mitt i stan så som med en hund? Det blir ju nästan ren provokation, för alla vet ju vad muslimer tycker och muslimerna är många.

Är det töntigt att ha en gris som hund?
Varför inte, så länge du har den i koppel och tar undan om den skulle ställa till det på trottoaren.
Grisar är dessutom oerhört sociala och intelligenta djur. Väl i klass med en hund. De är dessutom förmodligen det djur som liknar människan mest. Xenograf, insulin etc.

Vi skall behandla grisar bättre i världen.

Anledningen att varken judar eller muslimer befattar sig med gris, torde vara trikinos i gamla tiders mellanöstern.

grisen är ju på oerhört stark frammarsch i hela europa(vildsvinet).
2013-06-26, 22:03
Medlem
slemsugarns avatar
Kul att du tog upp detta!

Jag åker tunnelbana varje dag och det verkar som att folk slutat begripa att det smartaste för alla är om det är högertrafik i trappor och på perronger.

Håller jag till höger (som en normal människa) så märker jag att vissa grupper av människor blir helt konfysa när man inte hoppar åt sidan som en gasell när de kommer och går:

* 90-talister och yngre tonåringar
* Menafolk
* Asiater
* Kvinnor med slöja

Jag går på höger sida. Möter jag någon av ovanstående så stannar jag helt enkelt när vi möts - om inte personen i fråga viker mot sitt höger. Stannar och tittar personen rakt i ögonen.
Det störda är att här är det automatiskt JAG som är psykot.
2013-06-26, 22:06
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemsugarn
Det störda är att här är det automatiskt JAG som är psykot.

Påminner mig om D-fens. En sjuk dag med en massa gravt sjuka miljöer. Sedan realisationen:
-I'm the bad guy?
2013-06-26, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pRetto-iLsa
... Jag börjar bli riktigt irriterad på detta fenomen. Om jag går på en trottoar, så håller jag mig till högersidan av den. Kommer det ett vandrande tält (muslimsk kvinna med burka el. dyl.), så går hon i, låt säga 90 % av fallen, på hennes vänstra sida. Alltså går vi rakt mot varandra = Någon måste flytta på sig för att vi inte ska krocka.

Denna någon har alltid varit jag (svensk tjej), fram tills ett par veckor sedan när jag fick nog. Jag fortsatte då som vanligt att hålla mig till höger sida, trots det mötande tältet.
Resultatet? Det mötande tältet och jag slår i varandra. Jag vänder mig om för att kolla på henne: hon fortsätter bara att gå precis som om ingenting har hänt. Hon totalignorerar mig. Jag hade ändå väntat mig någon reaktion... Åtminstone en sur blick.

Vad tror ni detta beror på? Har vandrande tält ingen respekt för svenska kvinnor överhuvudtaget?

Dom saknar respekt för svenskar öht. Dom saknar dessutom vanligt hyfs och respekt i övrigt också. Jävla pack är vad det är. Jag upplevde samma fenomen som du då jag jobbade på t-centralen i Stockholm för några år sen som rivare. Jag åkte hem till lägenheten med blå linjen till Solna och hade oftast dammiga och skitiga arbetskläder på mig. Av respekt så vek jag undan då jag inte ville skita ned dom i onödan. Men efter att sett hur dom där jävla tälten kommer 3-4 tält i bredd med sina barnvagnar och kundvagnar och gud vet vad dom kunde släpa på så sket jag i det. Jag gick rätt in i dom och det blev ett jävla tjattrande på dom och man fick en del onda blickar. Men jag brukade bara fnysa åt dom och gå vidare. Jävla suggor som inte har vett att visa respekt!
2013-06-26, 22:19
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det är bara att stanna på fläcken precis innan ni möts och inte röra sig. Då får hon gå runt dig istället.
Så gör jag oavsett vem som försöker köra ett chickenrace på trottoaren.

Det där var riktigt finurligt måste jag säga. Bra tänkt!

Hur har folk reagerat på detta?
2013-06-26, 22:22
Medlem
SummaSummarums avatar
De har orders från Muhammed:

Muslim 26:5389
Abu Huraira reported Allah's Messenger as saying: Do not greet the Jews and the Christians before they greet you and when you meet any one of them on the roads force him to go to the narrowest part of it.
2013-06-26, 22:39
Medlem
Få ögonkontakt med den mötande och bjud på ett leende så ska du nog se att det går bättre nästa gång
2013-06-26, 22:42
Medlem
ElakaSunes avatar
Det har inget med vandrande tält att göra. Varje gång jag möter en kvinna så får jag vika undan, oavsett om det är på trottoaren eller på krogen. Ofta går det tre sliddjur på bredd medan jag får gömma mig bakom en lyckstolpe för att undgå en konfrontation.

De få gånger jag inte viker undan blir det ett redigt hoppslag varpå sliddjuret reagerar på ett lätt efterblivet sätt.

1. Hon stannar och tittar bakåt
2. Hon gör en oförstående grimasch
3. Hon mumlar något för sig själv om att jag är en idiot.

En gång mötte jag tre sliddjur som hade varit glas rött vin i ett glas. Nu jävlar tänkte jag. Nu vikar jag inte undan. Jag bara gick rakt fram på höger sida och när vi möttes var det ingen som vek av. Resultat. Två av dem fick sina outfit för kvällen nedvinad varpå jag fick väldigt höga skrik efter mig.

Jag knallade på och låtsades inte höra.
2013-06-26, 22:44
Medlem
antiantisvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Få ögonkontakt med den mötande och bjud på ett leende så ska du nog se att det går bättre nästa gång
Tror du att order från den ofelbara gud går under ett leende från en ickemuslim?
2013-06-26, 22:50
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Det där var riktigt finurligt måste jag säga. Bra tänkt!

Hur har folk reagerat på detta?

Folk tittar på mig som om jag vore dum i huvudet. Oftast tar det inte mer än 2 sekunder innan dom förstår att det är dom som är dumma i huvudet.
2013-06-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pRetto-iLsa
... Jag börjar bli riktigt irriterad på detta fenomen. Om jag går på en trottoar, så håller jag mig till högersidan av den. Kommer det ett vandrande tält (muslimsk kvinna med burka el. dyl.), så går hon i, låt säga 90 % av fallen, på hennes vänstra sida. Alltså går vi rakt mot varandra = Någon måste flytta på sig för att vi inte ska krocka.

Denna någon har alltid varit jag (svensk tjej), fram tills ett par veckor sedan när jag fick nog. Jag fortsatte då som vanligt att hålla mig till höger sida, trots det mötande tältet.
Resultatet? Det mötande tältet och jag slår i varandra. Jag vänder mig om för att kolla på henne: hon fortsätter bara att gå precis som om ingenting har hänt. Hon totalignorerar mig. Jag hade ändå väntat mig någon reaktion... Åtminstone en sur blick.

Vad tror ni detta beror på? Har vandrande tält ingen respekt för svenska kvinnor överhuvudtaget?
Tydligen har "tältet" bättre koll på Svea Rikes trafikregler eftersom gående bör gå på vänster sida

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fotg%C3%A4ngare
Senast redigerad av 1994Emelie1994 2013-06-26 kl. 22:53.
2013-06-26, 23:01
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Är det någon som vet om man får gå med en gris mitt i stan så som med en hund? Det blir ju nästan ren provokation, för alla vet ju vad muslimer tycker och muslimerna är många.

Är det töntigt att ha en gris som hund?
En dam jag känner har en s.k minigris. En väldigt trevlig filur som är rumsren, sitter på kommando och går fint i koppel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in