2013-06-26, 19:44
Medlem
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av spelet entropia?

Försökte att spela det men tyvärr så var min dator för dålig

Har hört att man kan tjäna pengar på det och undrar om någon kan förklara lite hur det går till o.s.v.
Citera
2013-07-07, 21:44
Medlem
Jag spelar detta spelet. Kolla in deras nya concept video och deras nya guider på youtube för en inblick

http://www.youtube.com/watch?v=cAVzmF5eaD8
Citera
2013-07-11, 16:21
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrizyStyle
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av spelet entropia?

Försökte att spela det men tyvärr så var min dator för dålig

Har hört att man kan tjäna pengar på det och undrar om någon kan förklara lite hur det går till o.s.v.

Det finns en äldre tråd om planet Calypso.

Jag har spelat intensivt under ca 3 år.
Entropia Universe är på många sätt ett fantastiskt spel, som jag nog alltid kommer tillbaks till.
Men spelar en del annat just nu.

Jag kan spela det hyggligt nu med Geforce 9800 GT, på hög grafik, men med lite lagg i energi-spar-läge. (Dubell CPU, 4Gb RAM.)
Kanske jätteslö att göra avartaren? Men testa efter.
Det finns "felsäkert läge", så alla kan komma in, men med usel grafik.
Grafiken är i toppklass, i läget hög.
Världen är jättelik, jag har ännu inte upptäckt allt.

Teoretiskt är det möjligt att tjäna pengar och gå med betydande vinst. Men i praktiken nästan omöjligt att tjäna mycket.
Medelspelaren förlorar alltid i alla penga-spel.
Jag spelade med förlusten ca 75 kr/mån under 3 år, intensivt. Detta tycker jag är acceptabelt.
Spelet WOW kostar betydlig mer per mån.
Jag gissar att nån Tzepu har hittat en nish att tjäna pengar på rariteter.

Spelet är som ett slump-spel, där man ibland får vinster.
Det finns även riktig marknadsekonomi, som är väldigt intressant och lärorik, samt överblickbar med grafer.
Det finns de som tjänar lite små-slantar på själva marknadsekonomi. Köper billigt, säljer med vinst, ibland spekulerar. Men det är så många, så det är ytterst svårt att tjäna nått betydande.

Man bör inte spela Entropia för pengarna, man bör spela det för det är intressant och roligt.

Man kan ladda ned det och spela det helt gratis och kanske tjäna flera ören i timmen. Men det är bara roligt att sätta in lite.
Men jättebra att kunna testa gratis. Om det funkar bra kan man sätta in lite och prova.

Det är ett evighetsspel.
Det tar nog 5 år hårt spelande innan man blir lite högskillad.

Jag är äldre och uppskattar att man undvika pvp och på Arcadia undvika att skjuta djur. Jag gillar inte för mycket stridande.
Men ibland har jag jagat en hel del.
Det finns stor frihet, man kan gå dit man vill och göra det man vill. Man behöver inte följa dåliga historier. Jag letar mycket mineraler.

Jag gillar spelet, det kanske passar äldre mer.
Det finns "soc" för svensktalande.

Det finns inte på steam, det är ju gratis nedladdning.

Det viktiga är att man kan hålla i plånboken, och inte sätta in mer än man gärna förlorar.

Ekonomin är mycket mer intressant i Entropia Universe, än i WOW och Star Wars The Old Republik.
I södra Calypso var grafiken fantastiskt i högt läge, där ormbunkar böjde sig. Men natten ändrades för att jägarna lätt kunde se att skjuta.

Varning: Man kan bli rån-mördad på saker värda riktiga pengar. (mineraler, hudar mm). Men endast i speciella områden som är laglösa. T.ex. mellan planeter och tidigare i röd-markerade områden.
Men lätt att undvika. Antingen undviker man områden. Mellan planeter tar jag inte med mig mer än 10 Kg djur-bajs, värt o kr.

Det finns även skurkar som försöker lura nya. Men lämna aldrig över nått värdefullt direkt till nån okänd.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2013-07-11 kl. 16:29. Anledning: rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in