• 1
  • 2
2005-06-10, 20:25
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaSmurf
hm jaaa någon som vet?

Hur stor är risken att överdosera ofrivilligt, om man får undra?
Alternativ fråga: Varför ska du överdosera? I rus-syfte eller?
Citera
2005-06-10, 20:30
Medlem
Nej jag e inte ute efter ett rus... jag låg inne på psyk ett antal veckor, där lärde jag känna en tjej som försökte ta livet av sig med att överdosera antidep. hon tog ca 30st... och fick magpumpas... dt ända hon berättade va att dom sa att det va asfarligt attt göra som hon gjorde... men jag e bara nyfiken på om man verkligen kan dö av en överdos.... eller vad skadorna kan bli....? (tack för alla svar förresten =) verkar va en komplicerad fråga jag vill ha svar på =)
Citera
2005-06-10, 20:31
Medlem
StorMammas avatar
Visst.

Jag smällde i mig 200st. 10 mg cipramil, och en ask efexor, 100 st 75mg plus en massa annat bensoskit. Mianserin 100 st var det också.

Och jag var under några minuter kliniskt död, till de fick igång pumpen igen. Jag vet att en sak som händer är att ditt blodtryck stiger till livsfarliga nivåer.
Och av egen erfarenhet, eftersom jag misstänker starkt att du har destruktiva planer så rekommenderar jag att du läser tråden i denna forumdel som heter " tar sorgen aldrig slut " så kanske du kan ta åt dig något av den.

Och att dö eller vara på väg att dö av antidepressiva är ingen trevlig död. Tro mig. jag VET.

PM:a om du vill prata.
Citera
2005-06-10, 20:31
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaSmurf
Nej jag e inte ute efter ett rus... jag låg inne på psyk ett antal veckor, där lärde jag känna en tjej som försökte ta livet av sig med att överdosera antidep. hon tog ca 30st... och fick magpumpas... dt ända hon berättade va att dom sa att det va asfarligt attt göra som hon gjorde... men jag e bara nyfiken på om man verkligen kan dö av en överdos.... eller vad skadorna kan bli....? (tack för alla svar förresten =) verkar va en komplicerad fråga jag vill ha svar på =)

Ok, då är jag med. Ledsen att jag inte har tillfört tråden någonting.
Överdosering i storleksordningen 30 tabletter har jag ingen som helst erfarenhet av.
Citera
2005-06-10, 20:38
Moderator
Tystnads avatar
Det föreligger tydligen en ökad risk för vissa människor som är deprimerade och tar antidepressiva tabletter ,att dem får en ökad självmordbenägenhet,har varit artiklar om detta i bla DN.

Men det kanske inte var så du menade ,utan att häva i sig en massa tabletter på en ggr ,och sedan kola vippen? ,ja allt är ju relativt ,vanligt bordsalt tex är ju dödligt om man tar det i tillräckligt stora mängder ,dock har man aldrig hört någon begå själv mord med salt

Gå in på FASS och kolla vad det står där,men en sak är säker man skall aldrig överdosera tabletter utöver läkaren ordination.
Citera
2005-06-10, 20:51
Medlem
mmm jo jag menade överdosera på en å samma gång =)
Citera
2005-06-10, 20:51
Medlem
Jag vet inte hur det är med antidepressiva, men många läkemedel går ju hårt åt levern, och man har ju bara en lever. Jag äter cellgift och måste gå på regelbundna kontroller för detta, man kan få skrumplever av dessa preparat. Slutar levern att fungera så återstår väl bara döden om man inte hittar någon donator. Detta var nog lite OT, hoppas att du som trådstartare inte misstycker.
Jag är lika nyfiken som dig om svaret på din fråga och hoppas att någon kan tillföra något relevant svar åt dig
Citera
2005-06-10, 20:53
Medlem
hehe nej då jag, jag tar inte illa upp av lite "sidovägar" i min fråga, kan inte kan lära mig ngt nytt/få råd/tips av "sidovägarna" så kanske ngn annan får svar på sina funderingar =)
Citera
2005-06-11, 19:52
Medlem
hachis avatar
en tjej här i Hbg dog förra året att överdos av Zoloft. hade slängt i sig 2 kartor på en och samma gång. Vad jag har hört så la hennes hjärta av och hon dog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in