• 1
  • 2
2005-06-10, 19:39
Medlem
Har hört att man kan dö om man överdoserar antidepressiva... stämmer det?
Hur stor dos krävs för att man ska dö?
Vilka skador kan man få om man inte dör?

Tacksam för svar =)
Citera
2005-06-10, 19:46
Medlem
cavalls avatar
Läs på bipacksedeln, eller gå in på fass för att se vad som händer.

Annars så kan det hända att man tar livet av sig när man börjar med antidepresiva medel.
Citera
2005-06-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaSmurf
Har hört att man kan dö om man överdoserar antidepressiva... stämmer det?
Hur stor dos krävs för att man ska dö?
Vilka skador kan man få om man inte dör?

Tacksam för svar =)
Jag har inga svar på dina frågor, men blev lite oroad av ditt inlägg, du har väl inte tankar på att göra det du skriver om hoppas jag? Utan det är en stilla undran bara?
Citera
2005-06-10, 19:51
Medlem
stilla undran bara....
Citera
2005-06-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Annars så kan det hända att man tar livet av sig när man börjar med antidepresiva medel.
Kan det?
Jag har funderingar på att sluta röka, och för att klara det så lär jag behöva få Zyban utskrivet och det är väl en form av antideprissvt preparat har jag hört. Menar du att man kan må sämre av sådana preparat?
Citera
2005-06-10, 19:56
Medlem
Det enda jag hört är att en del pillertrillare petat i sig några stycken för många, i brist på ecstacy, för att uppnå en liknande känsla.
Hur det stämmer eller inte, vet jag ej.
Citera
2005-06-10, 19:56
Medlem
Citat:
stilla undran bara....
Blev lite orolig över ditt inlägg, skönt att höra att du bara undrar
Citera
2005-06-10, 20:01
Medlem
men är inte Zyban ett ämne som finns i antidepressiva medel som forskare har kommit på kan dämpa abstinens mot nikotin??
Det är en biverkning dom första veckorna att man kan bli sjukare än man va innan man började äta antidep. så har man varit självmordsbenägen, så kan det bli värre under den första tiden... vet inte om jag har rätt i detta, men jag tror inte du behöver oroa dig när du ska äta Zyban för att sluta röka...

Okej.... åter till min fråga (se första inlägg)... Någon som vet??
Citera
2005-06-10, 20:04
Medlem
hmm det kanske kan stämma att man kan få en liknande effekt... för när man käkar e... så får man juh en typ av överdos i seratonin... hehe då kanske man bli e:ad om man stoppar i sig en massa antidep...? hehe bara en tanke...
Citera
2005-06-10, 20:10
Medlem
Citat:
men är inte Zyban ett ämne som finns i antidepressiva medel som forskare har kommit på kan dämpa abstinens mot nikotin??
Det är en biverkning dom första veckorna att man kan bli sjukare än man va innan man började äta antidep. så har man varit självmordsbenägen, så kan det bli värre under den första tiden... vet inte om jag har rätt i detta, men jag tror inte du behöver oroa dig när du ska äta Zyban för att sluta röka...

Okej.... åter till min fråga (se första inlägg)... Någon som vet??
Vad jag har hört så tog dom fram Zyban mot depressioner och upptäckte att de som tog det kunde sluta röka. Det sista man vill är ju att må sämre av ett preparat än man gjorde innan. Eftersom jag ibland sedan jag var barn funderat på självmord så blir man fundersam, men jag får väl rådgöra med den läkare jag kommer till.
Citera
2005-06-10, 20:22
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Kan det?
Jag har funderingar på att sluta röka, och för att klara det så lär jag behöva få Zyban utskrivet och det är väl en form av antideprissvt preparat har jag hört. Menar du att man kan må sämre av sådana preparat?

Nu känner jag inte till Zyban. Men mår du inte dåligt rent allmänt så får du med all säkerhet helt plötsligt inte för dig att ta livet av dig bara för att du börjar med detta.
Citera
2005-06-10, 20:24
Medlem
hm jaaa någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem