Jag tror du får hämta körkortet på posten så det trillar nog inte ner i din brevlåda men skitsamma.
Du kan nog köra med lappen du fick om du har en godkänd legitimation vad jag läst.
Kör du inte för mycket bil och har en normal körstil blir du förmodligen inte stoppad innan ditt kort kommer iallafall.
Ringde kundtjänst på trafikverket och de sa följande,
"Det räcker att du har med dig en giltig identitetshandling när du kör, om du skulle bli stoppad så kan polisen se att du har behörighet om de kollar upp ditt personnummer."
Tar normalt 4-5 dagar innan jag får mitt körkort (som kommer i brevlådan!).
Men körkortet kommer väl inte i brevlådan, det ska man väl hämta ut på typ posten med giltigt legitimation tillsammans med avin som man får i brevlådan
Men körkortet kommer väl inte i brevlådan, det ska man väl hämta ut på typ posten med giltigt legitimation tillsammans med avin som man får i brevlådan
Ringde kundtjänst på trafikverket och de sa följande,
"Det räcker att du har med dig en giltig identitetshandling när du kör, om du skulle bli stoppad så kan polisen se att du har behörighet om de kollar upp ditt personnummer."
Tar normalt 4-5 dagar innan jag får mitt körkort (som kommer i brevlådan!).
MVH
Kommer inte i brevlådan då det är en värdehandling. Du måste hämta ut det på ett kontor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!