• 1
  • 2
2013-06-26, 15:03
Medlem
Leffe1337s avatar
Hej!

Tredje gången gillt, igår tog jag mitt körkort.

Jag kan inte komma ihåg om gubben jag körde upp med sa att jag kunde köra på mitt leg eller inte..

Så..Kan jag köra på mitt leg, eller måste jag vänta tills körkortet trillar ner i min brevlåda?

MVH
Citera
2013-06-26, 15:05
Medlem
Lappen du fick gäller tillsammans med legitimation. Så var det i alla fall för hundra år sedan när jag tog mitt
Citera
2013-06-26, 15:06
Medlem
Denoms avatar
Ha med lappen.
Citera
2013-06-26, 15:12
Medlem
Jag tror du får hämta körkortet på posten så det trillar nog inte ner i din brevlåda men skitsamma.
Du kan nog köra med lappen du fick om du har en godkänd legitimation vad jag läst.

Kör du inte för mycket bil och har en normal körstil blir du förmodligen inte stoppad innan ditt kort kommer iallafall.
Citera
2013-06-26, 15:15
Medlem
Leffe1337s avatar
Jag fick ingen lapp, de delar inte ut lappar, allt är elektroniskt. Har ett mail från trafikverket där det står att jag har klarat uppkörningen.
Citera
2013-06-26, 15:17
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Jag fick ingen lapp, de delar inte ut lappar, allt är elektroniskt. Har ett mail från trafikverket där det står att jag har klarat uppkörningen.

ja då bör det räcka med någon form av id, godkänd och giltig sådan!
Citera
2013-06-26, 15:18
Medlem
Dimaks avatar
om snuten stoppar dig säger du bara att du tog det igår/förgår

Grattis!
Citera
2013-06-26, 15:21
Medlem
StanceCarss avatar
Grattis till körkortet då!

Eftersom du inte fick ett pappersark som gäller så antar jag nog att du bara behöver visa din legitimation
Citera
2013-06-26, 15:25
Medlem
Leffe1337s avatar
Lås tråd!

Ringde kundtjänst på trafikverket och de sa följande,

"Det räcker att du har med dig en giltig identitetshandling när du kör, om du skulle bli stoppad så kan polisen se att du har behörighet om de kollar upp ditt personnummer."

Tar normalt 4-5 dagar innan jag får mitt körkort (som kommer i brevlådan!).

MVH
Citera
2013-06-26, 15:32
Medlem
papa_smurfs avatar
Grattis.

Men körkortet kommer väl inte i brevlådan, det ska man väl hämta ut på typ posten med giltigt legitimation tillsammans med avin som man får i brevlådan
Citera
2013-06-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Grattis.

Men körkortet kommer väl inte i brevlådan, det ska man väl hämta ut på typ posten med giltigt legitimation tillsammans med avin som man får i brevlådan

Jag hämtade ut mitt vid ett postkontor.
Citera
2013-06-26, 15:55
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Lås tråd!

Ringde kundtjänst på trafikverket och de sa följande,

"Det räcker att du har med dig en giltig identitetshandling när du kör, om du skulle bli stoppad så kan polisen se att du har behörighet om de kollar upp ditt personnummer."

Tar normalt 4-5 dagar innan jag får mitt körkort (som kommer i brevlådan!).

MVH

Kommer inte i brevlådan då det är en värdehandling. Du måste hämta ut det på ett kontor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in