• 1
  • 2
2013-06-25, 23:56
Medlem
tgv23000s avatar
Om person X rent hypotetiskt t ex skulle förlora en rättstvist och bli skyldig 3 miljoner, och har en obelånad bostadrätt värd 3 miljoner. Hinner man sälja den, ta pengarna o sticka / gömma dom innan fogden snor dom? Eller kommer tingsrätt att spärra / kvarstad? på bostadsrätt redan innan dom?

Och om X får loss pengarna, t ex genom att sälja redan innan tvisten går till domstol, hur sjutton gömmer X undan dessa 3 miljoner på ett smart o säkert sätt?? Det funkar ju likson inte att ta finlandsbåten traska in på Haapajärven Osuuspankki öppna konto o sätta in pengarna o tro att det funkar.

ääh kom på att tråden borde vara i juridik!
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-26 kl. 00:06.
Citera
2013-06-25, 23:59
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Och om X får loss pengarna, t ex genom att sälja redan innan tvisten går till domstol, hur sjutton gömmer X undan dessa 3 miljoner på ett smart o säkert sätt??

X köper något som inte sjunker i värde för dessa 3 miljoner illa kvickt.
Och självklart gömmer undan det.
Lättare att gömma något fysiskt än ett bankkonto
Citera
2013-06-26, 00:01
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
X köper något som inte sjunker i värde för dessa 3 miljoner illa kvickt.
Och självklart gömmer undan det.
Lättare att gömma något fysiskt än ett bankkonto
typ guld eller diamanter o gräva ner det? eller gömmer i ett fiskpinnepaket i morsans frys?? låter inte så säkert alls.
Citera
2013-06-26, 00:01
Medlem
Du kan väll ge pengarna till din Mamma/pappa eller någon annan närstående så är det ju inte ''dina'' pengar längre,
Citera
2013-06-26, 00:03
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ectomorphen
Du kan väll ge pengarna till din Mamma/pappa eller någon annan närstående så är det ju inte ''dina'' pengar längre,

det kan såklart enkelt spåras och fogden kan lätt ta pengarna ändå eftersom det är lätt bevisat att syftet var att undanhålla dem från fogden. Man kan inte heller hitta på att man var skyldig farsan 3 millar. Bättre idé behövs. Och det är inte jag, det är X.
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-26 kl. 00:05.
Citera
2013-06-26, 00:10
Medlem
antonaugustssons avatar
Investera i aktier som någon nämde ovan skulle jag ha gjort
Citera
2013-06-26, 00:11
Medlem
Blacknesss avatar
Bitcoins?
Öppna ett par konton och för runt dem bland dem. Allt du behöver sedan är ett usb minne med din "plånbok" på.
Citera
2013-06-26, 00:13
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Investera i aktier som någon nämde ovan skulle jag ha gjort

men är du helt knäpp i bollen? De pengarna hittar ju fogden på en kafferast för sjutton och har plockar hem på några timmar. Tror du Kronofogden är efterblivna eller inte har några resurser? fogdens arm är lång som fan, det går inte ens längre packa dollar i en resväska och åka till Schweiz och öppna nummerbankkonto som det gick förut. Därför söker X kreativa idéer och inte såna idiotamatörförslag som att köpa aktier.
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-26 kl. 00:16.
Citera
2013-06-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Bitcoins?
Öppna ett par konton och för runt dem bland dem. Allt du behöver sedan är ett usb minne med din "plånbok" på.

Jag tänkte just samma som du, jag har en wallet på sr o där skulle dom ju aldrig leta.. Men skulle nog delat upp pengarna o haft på olika wallets. Har för mig det va nån som sålde en porche för bitcoins
Citera
2013-06-26, 00:18
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Bitcoins?
är det verkligen säkert? och gäller inte penningtvättlagen där också? allt över 10.000kr ska rapporteras?
Citera
2013-06-26, 00:19
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parrabol
Jag tänkte just samma som du, jag har en wallet på sr o där skulle dom ju aldrig leta.. Men skulle nog delat upp pengarna o haft på olika wallets. Har för mig det va nån som sålde en porche för bitcoins

varför skulle dom inte leta där? eller kolla all din datorhistorik??
jag kaninget om bitcoins, men jag tror knappast det är så lätt att tvätta pengar eller gömma större summor pengar med bitcoins som ni antyder, då skulle ju varenda knarkliga köra bitcoins med alla pengar..???

även om man kanske kan gömma en digital wallet, hur ska du ta ut dom därifrån när du ska handla mat?? föra över dom till ditt nordeakonto? som självklart är flaggat!!??
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-26 kl. 00:26.
Citera
2013-06-26, 00:24
Medlem
För den ligger på tor.. mkt svårare att leta där då det krypyeras hela tiden. Sen ska man ju förstås inte låta dom veta att man använder det utan använda en anonym data. Han som köper huset betalar me bcoins till din wallet, o har för mig det inte finns nån koppling mellan dig och din wallet förrän du gör ett uttag till din bank el tvärtom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in