Citat:
Ursprungligen postat av
miami40
Om man har beställt en pryl från eBay+betalt och har fått vänta i evigheter tills man får den (ej som utlovat av säljaren). O säljaren har skickat ut 2 prylar av misstag.
Kan man behålla den andra prylen då man har väntat 3 gånger längre än utlovat och har fått hålla på o kontakta säljaren osv tills man fick prylen?
Säljaren har skickat mail att jag ska skicka tillbaka den andra varan. Men all sveda o värk så tycker jag att jag ska behålla den. Detta är från tyskland.
Kan något hända om jag väljer o behålla den andra prylen också? Dvs få hem en faktura eller något sånt. Men har ju iofs bara beställt o betal för en pryl. O dom har verkligen inte skött sig.
Hade dom gjort som utlovat ev tagit någon extra dag så hade jag skickat tillbaka prylen, men dessa herrar har ej gjort detta, endast irritation.
Ett alternativ du kan göra är att sätta ett pris på din arbetsinsats för att skicka tillbaka den, gör det inte gratis.
Vill de inte betala så förvarar du varan hemma (utan att öppna den). Tala sedan om att du förvarar den och kommer debitera en lagerhållningsavgift så länge de inte kommer hem till dig och hämtar den.
Beloppen här måste vara skäliga, någon som har ett förslag?
Om jag får föreslå så säger jag 500:-/h för paketera och skicka tillbaka + porto & emballage. Lagerkostnad ett par hundralappar i månaden inklusive administration, all tid du behöver lägga i konversation debiteras.