• 1
  • 2
2013-06-25, 17:35
Medlem
Det är så att dom har tagit mina sparpengar, ni vet pengarna man får när man fyllt 18 år till att renovera.
Nu vill jag har tillbaka dem men det kommer inte gå för sig, någon som kan komma med lite info?
Citera
2013-06-25, 17:37
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csekcsek
Det är så att dom har tagit mina sparpengar, ni vet pengarna man får när man fyllt 18 år till att renovera.
Nu vill jag har tillbaka dem men det kommer inte gå för sig, någon som kan komma med lite info?

Nej berätta, var kommer dessa ifrån?
Citera
2013-06-25, 17:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Nej berätta, var kommer dessa ifrån?

Jag vill också höra! Får man någon slags lön när man fyllt 18 och vem betalar den?
Citera
2013-06-25, 17:39
Medlem
menade att dom tog pengarna till att renovera sorry
Citera
2013-06-25, 17:41
Medlem
Rebell4evers avatar
Vad har dessa pengar använts till?
Citera
2013-06-25, 17:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det är nog bäst att du flytta hemifrån så slipper du ditt dilemma. Då kommer föräldrarna inte åt dina pengar.
Citera
2013-06-25, 17:42
Medlem
sasos avatar
Citat:

varifrån?
Citera
2013-06-25, 17:43
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:

Dom har alltså sparat åt dig men istället för att ge dig pengarna så har de använt dessa till något som jag antar inte var en akut situation?

Jag kan inte svara på om de gjort fel rent juridiskt men som förälder skulle jag inte ta mitt barns pengar om det inte var kris likt: en dag till sen får du en anmärkning hos kronokalle, eller blir vräkt etc.

Vad säger de när du frågar varför de tog dina pengar?
Citera
2013-06-25, 17:44
Medlem
Det är ju trots allt deras pengar från början. Dock tråkigt om de lovat dig dem och sen börjat ta från dem, men du kan nog inte göra så mycket. Kan förstå dem om de har skralt med pengar och faktiskt behövde dem till något vettigt.
Citera
2013-06-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Dom har alltså sparat åt dig men istället för att ge dig pengarna så har de använt dessa till något som jag antar inte var en akut situation?

Jag kan inte svara på om de gjort fel rent juridiskt men som förälder skulle jag inte ta mitt barns pengar om det inte var kris likt: en dag till sen får du en anmärkning hos kronokalle, eller blir vräkt etc.

Vad säger de när du frågar varför de tog dina pengar?

Precis, har 0 KR på banken nu. "Du får tillbaka dom någon gång" Vet redan att det inte kommer hända så skulle veta om de fanns någon lag eller så
Citera
2013-06-25, 17:47
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Precis, har 0 KR på banken nu. "Du får tillbaka dom någon gång" Vet redan att det inte kommer hända så skulle veta om de fanns någon lag eller så

Är du under eller över 18 år i nuläget?
Vem står som kontoägare?
Citera
2013-06-25, 17:47
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Det beror helt och hållet på om pengarna funnits på ditt konto och om du var över 18 när de tog pengarna. Var du under 18 har inget fel begåtts då de i ställning av förmyndare har rätt att göra vad de anser lämpligt med "din" ekonomi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in