• 1
  • 2
2013-06-25, 13:28
Medlem
Har pratat med en kille i några månader och även träffats ett par gånger, har även berättat för honom hur jag känner och han sa att han också gillar mig men det känns som att han bara ljuger.. Hur gör jag för att få reda på sanningen?
Citera
2013-06-25, 13:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyblue221
Har pratat med en kille i några månader och även träffats ett par gånger, har även berättat för honom hur jag känner och han sa att han också gillar mig men det känns som att han bara ljuger.. Hur gör jag för att få reda på sanningen?

Det känns som du har en något paranoid inställning, med tanke på ditt ordval?

Med det menar jag att du har svårt att lita på folk, alla ska man inte lita på, men konsten är att sålla ut vilka man ska och inte.

Vad får dig att misstro honom? Något i hans sätt? Eller dina past experiences?
Citera
2013-06-25, 13:42
Medlem
Glubens avatar
Håller med föregående talare, vi behöver mer info!
Citera
2013-06-25, 14:18
Medlem
Ja alltså anledningen till att jag inte tror på honom är dels pga tidigare erfarenheter (har endast haft ett förhållande innan (on-off i sisådär 4år) och det visade sig att han vart otrogen under dessa åren). Men har även haft en del fd vänner som ljugit för mig om lite allt möjligt, därför har jag svårt att lita på folk i överlag.

Kan även nämna att han fortfarande umgås med en tjej som han tidigare vart intresserad av men inget blev av pga olika anledningar, så självklart så tror jag att känslorna han haft för henne ska komma tillbaka.
Citera
2013-06-25, 15:44
Medlem
Kickexs avatar
Gillar dig som vän eller något närmare? Du bör vara mer utförligare när du frågar sådant.
Citera
2013-06-25, 15:54
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Kan även nämna att han fortfarande umgås med en tjej som han tidigare vart intresserad av men inget blev av pga olika anledningar, så självklart så tror jag att känslorna han haft för henne ska komma tillbaka.

Jag tycker nog att herrar som är seriöst intresserade brukar vara väldigt noga men att på ett fint sätt klargöra att det inte är något på gång någon annanstans.

De brukar vara noga med att man inte ska missförstå, gillar de en på riktigt så värnar de om en.

Kan ju kanske vara så att han bara är tanklös, men skulle nog säga att om du inte känner att han månar om dig, så är det inget att hänga i julgran i alla fall.

Vad säger han själv om henne? Varför umgås de och framförallt hur?
Citera
2013-06-25, 15:56
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Hur gör jag för att få reda på sanningen?

Fråga honom, rätt ut Jag personligen kan tycka att det är lite löjligt med allt knussel nuförtiden där man bara ska SMS:a varann fram och tillbaka i evigheter och trots tydliga flörtsignaler, vara osäker på vad fan som gäller egentligen. Om jag var i hans sits hade jag uppskattat om tjejen frågade mig rätt ut vad jag var ute efter och hur jag känner
Citera
2013-06-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag tycker nog att herrar som är seriöst intresserade brukar vara väldigt noga men att på ett fint sätt klargöra att det inte är något på gång någon annanstans.

De brukar vara noga med att man inte ska missförstå, gillar de en på riktigt så värnar de om en.

Kan ju kanske vara så att han bara är tanklös, men skulle nog säga att om du inte känner att han månar om dig, så är det inget att hänga i julgran i alla fall.

Vad säger han själv om henne? Varför umgås de och framförallt hur?

Alltså, han säger att de bara är vänner och när de har umgåtts så har han inte försökt dölja det utan vart uppriktig och sagt att de vart med varandra. Jag vet faktiskt inte riktigt varför de umgås så mycket med varandra.. Kan ju vara så att de helt enkelt gillar varandras sällskap.. Jag har ingen aning om hur de är när de är med varandra, har aldrig träffat tjejen =/
Citera
2013-06-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Fråga honom, rätt ut Jag personligen kan tycka att det är lite löjligt med allt knussel nuförtiden där man bara ska SMS:a varann fram och tillbaka i evigheter och trots tydliga flörtsignaler, vara osäker på vad fan som gäller egentligen. Om jag var i hans sits hade jag uppskattat om tjejen frågade mig rätt ut vad jag var ute efter och hur jag känner

Jag har frågat honom om han gillar mig och då säger han något i stil med "det är väl klart att jag gillar dig"
Citera
2013-06-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor

Det har jag gjort och då sa han typ "det är väl klart att jag gör det"
Citera
2013-06-25, 16:22
Medlem
Hallonrems avatar
Jag har varit i samma situation som dig fast jag var killen. Om killen säger att han gillar dig så gillar han dig, visst så skulle han kunna knulla runt med den andre tjejen men det är något du måste lita på att han inte gör. Träffa honom själv bara du och han, så får ni se vad som händer. Om han är på dig under träffen så gillar han dig såklart, och fråga honom rakt ut också.
Citera
2013-06-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonrem
Jag har varit i samma situation som dig fast jag var killen. Om killen säger att han gillar dig så gillar han dig, visst så skulle han kunna knulla runt med den andre tjejen men det är något du måste lita på att han inte gör. Träffa honom själv bara du och han, så får ni se vad som händer. Om han är på dig under träffen så gillar han dig såklart, och fråga honom rakt ut också.

Jag vill ju tro på honom när han säger att de bara är vänner men samtidigt är det svårt när man vet om att han en gång i tiden haft känslor för tjejen.
Det kan bli svårt att träffas eftersom han bor några timmar bort och jag jobbar heltid (även helger).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in