2013-06-25, 12:13
Medlem
cliffhanger92s avatar
Jag vill kopiera musikvideos från diverse DVD-filmer som jag äger. Har många musikvideos som ligger bland diverse bonusmaterial samt rena musikvideos-dvder. Dessa videos vill jag ha samlade i en hårddisk i samma kvalité som de är på DVDn.

Vissa musikvideos ligger som egna "kapitel" medans på vissa DVDer så kan flera låtar sitta ihopa som en. Kan jag stycka upp dessa så varje låt blir ett spår eller filmfil?

Jag vill alltså lägga in alla mina musikvideos utan att tappa varken ljud eller bild kvalité. Samt ha varje musikviodeo för sig så man lätt kan byta låt.

Finns det något bra program för detta?
Citera
2013-06-25, 12:23
Medlem
AndraSorterings avatar
Finns en del DVD-rip-verktyg därute - liten översikt här

För at dela upp olika segment av det du har rippat, kan du väl använda (ett tag sen jag gjorde nåt av detta) ett Video-Split-verktyg

Boilsoft brukar funka - och kan säkert hittas på piraten.

Bara ett par förslag - have fun.
Citera
2013-06-25, 13:39
Medlem
rokkroks avatar
Enkelt och gratis

http://www.makemkv.com/download/
Citera
2013-06-25, 15:03
Medlem
Jag skulle använda mig av DVD Decrypter, jättesmidigt litet program och har själv använt den till att rippa musik-dvder.
Du kan bl.a. välja vilka kapitel du vill ha,
vilka ljudspår och videospår du vill spara men även dela per x MB eller rippa hela dvdn utan att försämra kvaliten.
Freeware, så helt gratis .

http://dvd-decrypter.swedish.toggle.com/
Citera
2013-09-21, 14:19
Medlem
cliffhanger92s avatar
provat DVD-Decrypter. Fungerar bra till att lägga över mina DVDer på datorn. Men jag vet inte hur man skall göra för att få varje kapitel att bli fristående. Bildas olika VTS-filer. Dessa VTS-filer är runt 20-30min långa och innehåller då ett antal olika musikvideos. jag vill har varje muskivideo för sig.

Kan man gå in och redigera en fil och klippa så det blir fler filer eller hur ska man göra?
Citera
2013-09-30, 19:59
Medlem
cliffhanger92s avatar
Hur kan jag plocka ut enskilda IFO-filer från en ISO?
Jag har en ISO-fil och vill plocka ut två kapitel (musikvideo) från denna. Jag kan bara välja IFO-filer i DVD Decrypter från en dvd-skiva i läsaren. Finns det ett annat program som kan omvandla hela iso-filer till videofiler utan att de komprimeras. Vill ha allt i kapitel och inte osammanhängande VTS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in