Citat:
Ursprungligen postat av
Le-Chauve
Du tycker alltså upplägget låter sunt? Men ja, det borde han.
Sålänge inte kostnaderna är överdrivet dyra ja. Om TS betalar ungefär som en halv motsvarande hyresrätt, så förstår jag inte riktigt problemet.
Men TS borde ställa sig i bostadskön eller om TS har en egen lägenhet, hyra ut den och provbo. Jag förstår oron i att inte ha något säkert boende, om det skulle gå åt helvete med förhållandet.
TS håller även på och tjafsar om en hemförsäkring (trots att även TS har gjädje av en sådan om något händer) som inte borde delas enligt TS och förväxlar hyra (hyresrätt) med avgift till bostadsrättsföreningen.
Själv anser jag att det är rimligt att dela på alla kostnader för ett boende oavsett om det är ränta, avgift, hemförsäkring. Amortering och skattereduktionen ska man självfallet inte dela på.
Nu var ju lägenheten skuldfri, vilket innebär att man helt kan bortse från räntekostnaderna. Detta är mycket ovanligt och gör egentligen så att båda parter sparar pengar. Ändå vill inte TS dela dom faktiska kostnaderna. Det är extremt sniket i min värld.
Pappan kan ju välja att ta tillbaka insatsen på bostadsrätten och då blir det bara dyrare för båda parter.