2013-06-25, 04:03
Medlem
FeedMyInfections avatar
Har skannat datorn med malware bytes och forefront security men hittar inget, dock så har datorn verkat ovanligt seg och jag får ett cmd meddelande som poppar upp då och då men hinner inte se vad det står då det kommer upp och försvinner inom ungefär 0,38 sekunder. Kan man se vad senaste kommandot som utfärdades i cmd var eller liknande? Andra tips också välkomna.
Citera
2013-06-25, 05:02
Medlem
Ibland brukar CMD poppa upp när jag startar datorn, för en kort sekund. Läser man snabbt står det något om att drivrutiner läses in osv. Men att det kommer upp "då och då" låter konstigt. Beroende på hur ofta det kommer upp och hur länge du orkar vänta, kanske du kan spela in "hela "Windows" och kolla i efterhand vad det står. Om du har supersnabb reaktionsförmåga ā la superman kanske du hinner slå till Print Screen.
Citera
2013-06-25, 06:59
Medlem
davetheslaves avatar
Är du snabb kan du kanske print screen:a eller klicka och håll in på kryssknappen. Jättenoobigt och inte datorsmart alls, kanske, men det har funkat för mig.
Citera
2013-06-25, 15:45
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Har skannat datorn med malware bytes och forefront security men hittar inget, dock så har datorn verkat ovanligt seg och jag får ett cmd meddelande som poppar upp då och då men hinner inte se vad det står då det kommer upp och försvinner inom ungefär 0,38 sekunder. Kan man se vad senaste kommandot som utfärdades i cmd var eller liknande? Andra tips också välkomna.
Du kan se en lista över alla kommandon i den session du kör genom att hålla inne F7: http://www.computerhope.com/tips/tip189.htm.
Något likande som Bashs history finns varken i CMD eller i PowerShell. I PowerShell får du manuellt exportera och importera historiken. PowerShell kan dock inte spara kommandon till en fil automatiskt, så vitt jag vet.
Citera
2013-09-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection

Om du tror det är något virus så:
Start -> %appdata% -> sök igenom mapparna på .jar, .exe och andra roliga körbara filer, radera och sedan hoppar du in i "msconfig" -> "uppstart" och avaktiverar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in