2013-07-04, 19:54
Medlem
Det är ju länge känt att ju bättre man skriver, desto mer seriöst blir man tagen.

Sen upplever jag det själv att det är mycket enklare att vinna en debatt när den andra stavar som kratta. Speciellt när han själv inser att han uttrycker sig dåligt och inte längre vet hur han ska fortsätta. (detta är naturligtvis rätt sällsynt att någon skriver så dåligt, enklare att vinna en engelsk debatt där språket är mer främmande.)

Skulle jag använda ord jag inte är säkra på innebörden så googlar jag oftast det innan för att veta om jag kan använda det ordet när det skulle låta bättre.
Citera
2013-07-11, 17:26
Medlem
Ja, jag kan ju inte svara för någon annan, men jag är iallafall smartast här på forumet och riktig jävla vis, så jag kan förstå att det lyser igenom i mina inlägg...

Sen har vi ju några till som kan uttrycka sig hyffsat (nåja), och sen en jävla klunga med smån00bs som bara apar efter och kopierar alltifrån grammatik och retorik till terminologi och t.om åsikter(!).

Men sen är jag otroligt nog inne lite på ÅG's linje, dvs att många av de intressanta eller skrattretande saker man stöter på här, ofta kommer ifrån undermåliga skribenter (såsom han själv).

De som är så fruktansvärt anallitterära och verkligen slår knut på sig själva för att vara korrekta/fyndiga/pretentiösa i sitt skrivsätt bli oftast konstruerade, träiga och trista.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in