Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Om vi endast ska se till ämnet så kan jag tänka mig att det finns tre typer av folk här.
1. De som faktiskt talar på det sättet som de skriver, e.g. fackmänniskor. De som skriver inom sitt ämne, och då skriver med många facktermer och "stora ord" för de som står utanför ämnet ifråga.
2. De som vill ha en seriös diskussion om något som de själva inte är helt säkra på, genom att blanda in kompicerade termer/ord så kan man dels locka till sig de från grupp 1 och dels slippa folk från grupp 3.
3. De som inte kan något om ämnet och skiter i ämnet som sådant, men vet att man man lockar till sig läsare om man använder komplicerade facktermer och ord som inte använts på 10 långa år.
Edit: Sen finns det självfallet någon som tycker sig "äga" någon om denna kan kalla en annan för idiot med hjälp av stora ord.
Jag lägger till:
4. Jag skriver välartat och använder gärna synonymer och leker lite med språket.
Jag talar mycket mer vardagligt än jag skriver här på flashback, men det är två vitt skilda
saker.
Det är kul att "sudda" och formulera om sig. Jag har med åren slipat mina formuleringar
och det har jag delvis flashback att tacka för. Målet är att göra sig förstådd och föra fram
sina argument så bra det någonsin går. I vart fall är det så i min bok.