2013-06-24, 10:12
Medlem
Hej

Det är så att jag har inte lyckats få ett sommarjobb under sommarlovet och har därför inga pengar att leva på. Har kontaktat Socialen och kommer att börja på "coaching", vilket betyder att jag under juli/augusti kommer att få hjälp.

Nu till problemet, jag kommer inte att få hjälp för denna månad(juni). Därför att Sociala anser att jag ska ha planerat och spart pengar under året. Vilket jag har gjort, men av vissa anledningar inte har kvar. De har gått åt till en akut och nödvändig situation.

Har även kontaktat lokala diakonirådet/kyrkan, men pga semester så har jag inte kommit i kontakt med den person som håller i bistånd.

Så, vad finns det för alternativ för mig? Bor ensam och har räkningar att betala denna månad. Att låna pengar är helt uteslutet.

Mvh
Citera
2013-06-24, 10:37
Medlem
SpiritusSanctis avatar
Jag stod på mitt närmsta torg nån sommar och sålde fika bröd. Jag gick plus några hundra varje gång jag stod så om man står ett par-tre gånger i veckan kan man få ihop runt tusen varje vecka. Det är bättre än inget i alla fall, jag klarade mig ganska bra fast då får jag tillägga att jag bodde hemma, vilket jag inte vet om du gör eller ej.

EDIT: Såg att du hade lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in