2013-06-24, 01:02
Medlem
Hej, jag har under dom senaste 7-8 åren snusat, för cirka ett år sedan började jag få smärtor när jag snusade alltså bara några sekunder efter att jag tog snusen kände jag av det.

En natt vaknade jag av enorma magsmärtor i övre delen av magen trodde jag skulle dö så jag gick till doktorn och dom trodde att det var magkatarr så fick omeprazol för det och slutade snusa i cirka 2 månader och problemen avtog fast jag är tveksam på att omeprazolen hjälpte.

Några månader efter att jag börja snusa igen så kom smärtan tillbaka och jag har nu varit helt snusfri i över 3 månader, fast jag får fortfarande smärtor ibland.

Så min fråga är vad är detta kan det vara magkatarr som läkaren säger, har man verkligen så stora smärtor av katarr.
Citera
2013-06-24, 01:13
Medlem
JA

jag hade exakt likadant när jag Rökte och drack kaffe ibland

Fick tipset att äta lanzoprazol & omeprazol

Slutade med ciggen och kaffet och mår super idag!

lägg ner kaffe o snuset så är du på god väg

Annars kmr de bli värre kan t.o.m sluta med DÖDEN.
Citera
2013-06-24, 03:04
Medlem
Dimaks avatar
Fick det förut också då drack jag kaffe, slutade med kaffet i ett halv år och snusade på som vanligt, provade en dag ta kaffe, ah fick sticka till sjukan så jävla ont gjorde det. Så jag kan inte dricka kaffe till mitt snus längre.
Citera
2013-06-24, 11:11
Medlem
Grejen är att jag inte ens dricker kaffe för mig är det bara på grund av snus, jag brukar också ha väldigt bråttom när jag äter så tror att det kan påverka magen också.
Citera
2013-06-24, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av Sano90
Hej, jag har under dom senaste 7-8 åren snusat, för cirka ett år sedan började jag få smärtor när jag snusade alltså bara några sekunder efter att jag tog snusen kände jag av det.

En natt vaknade jag av enorma magsmärtor i övre delen av magen trodde jag skulle dö så jag gick till doktorn och dom trodde att det var magkatarr så fick omeprazol för det och slutade snusa i cirka 2 månader och problemen avtog fast jag är tveksam på att omeprazolen hjälpte.

Några månader efter att jag börja snusa igen så kom smärtan tillbaka och jag har nu varit helt snusfri i över 3 månader, fast jag får fortfarande smärtor ibland.

Så min fråga är vad är detta kan det vara magkatarr som läkaren säger, har man verkligen så stora smärtor av katarr.

Jag det är snuset som orsakar problemen. Jag snusade förut under en kortare period och hade ett antal problem, bland annat väldigt kraftig halsbränna, fet äcklig klump i halsen känsla etc. Allting kom givetvis från magsäcken och magsyra som kom upp i halsen, detta innebar att magmunnen hamnade i obalans. Av alla droger som jag har använt så är snus det värsta av det värsta. Inte ens när jag till och från rökte så fick jag samma problem. Lägg ner snusen så kommer du inte få några fler problem.
Citera
2013-06-24, 12:35
Medlem
Nu vet jag inte hur mycket det hjälper, men då jag snusade som värst (lössnus) så spottade jag alltid ut så de fyra-fem första "munfullarna" snusvätska som kom från prillan.

Om jag svalde det så fick jag nämligen ont i magen, i synnerhet om jag blandande med kaffe. Då jag började spotta försvann dessa problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in