2013-06-23, 22:13
Medlem
Hej,
har en massa garderobsdrrar som har en plastplugg. Har ordentligt svrt att f loss dem och undrar om ni har ngra bra tips. Har testat att skruva in en skruv "halvvgs" och sedan dra ut den... men med mediokert resultat.

Behver ta bort 24 sdana pluggar och undrar om ni har ngot effektivare stt. r borrning ett alternativ?
http://postimg.org/image/g4w5rj233/

tack p frhand.
Citera
2013-06-23, 22:14
Medlem
Retsinas avatar
Borra eller anvnd ett stmjrn.
Citera
2013-06-24, 02:45
Medlem
revodnebs avatar
Personligen hade jag frskt med en vass morakniv och frsiktigt knacka in den under kanten och sedan bryta upp skiten.

Borrning r ju givetvis ett alternativ, kanske ett stmjrn frst fr att hugga av "skallen" och sedan borra ut resten?
Citera
2017-05-12, 08:59
Medlem
nollans avatar
Jag kapar trden eftersom frgestllningen r likartad. Jag har fyra stycken sna hr sittande i vggen och undrar om ngon knner till en lmplig metod fr att avlgsna dem?

http://imgur.com/a/r80dE

Tack p frhand!

PS. Vggen r i tegel om det ger ytterligare bakgrund till att identifiera pluggen
Citera
2017-05-12, 09:01
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Sl in och spackla ver? Annars en gipsskruv du skruvar i ett varv och drar ut med en platttng.
Citera
2017-05-12, 09:08
Medlem
flaskborstes avatar
Ser ut som "Allplugg" prova med att gnga in en "svinpitt" ett verktyg man tar bort avbrutna bultar med d skallen inte existerar. dom r koniska och vnstergngade. Allpluggen vrider sig till en klump p baksidan och vnstergngar man den kan man ofta dra ut den med en sk. svinpitt,

Alt 2 Borra med ett borr som r mellan hlets storlek och "Kransens" storlek och lt innerdelen falla ner p baksidan.

Alt 3 Skall vggen ex tapetseras och inget hngas just dr kan man sl in pluggen en bit och spackla ver.
Citera
2017-05-12, 10:20
Medlem
nollans avatar
Visst fasen ser det ut att vara en allplugg! Jag tror nog att borra bort kransen blir metoden jag fr testa: huvudsaken r att det gr att spackla ver skiten.

Tack fr svaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in