• 2
  • 3
2005-06-12, 20:20
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Visserligen. Men vad spelar det fr roll nr man nd inte knner sig klokare nu n som femtonring.

Knner igen det dr. Men det beror nog mycket p att man har glmt hur en femtonring tnker..
Eller att man helt enkelt var en vermogen femtonring..
Citera
2005-06-12, 20:22
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
...

Men det r fan vad jag saknar den dr knslan av gldje nr man fr frsta gngen fick hlla en flicka i handen.
...
Allt var s frskt och spnnande helt enkelt.

Det r sant. Men om man inte upplever tiden som obegrnsad, kanske man tillvaratar den bttre (h, vad pretentist! ),
och frsta gngens stma, fr man vga mot hur mycket mindre srbar man blir med tiden..
Citera
2005-06-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Knner igen det dr. Men det beror nog mycket p att man har glmt hur en femtonring tnker..
Eller att man helt enkelt var en vermogen femtonring..

Eller helt enkelt inte vgade vara femton d. Och istllet lter femtonringen komma fram nu.
Citera
2005-06-12, 21:30
Medlem
onits avatar
Citat:
Eller helt enkelt inte vgade vara femton d. Och istllet lter femtonringen komma fram nu.

Ocks en bra anledning.. ..S lnge man inte har barn r det vl ok ?
Citera
2005-06-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Ocks en bra anledning.. ..S lnge man inte har barn r det vl ok ?

Ja, kanske det.
Men det bsta vore sklart att vara femton nr man r femton osv.
Citera
2005-06-13, 01:07
Medlem
GucKishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Men det r fan vad jag saknar den dr knslan av gldje nr man fr frsta gngen fick hlla en flicka i handen.
Nr jag var arton r s trffade jag min frsta flickvn, den knslan jag uppfylldes av den dr ljumma sommarnatten nr jag fr frsta gngen var nra en tjej kommer jag aldrig att glmma och det finns inget som kommer att sl det, inte nu och inte i framtiden.
Allt var s frskt och spnnande helt enkelt.

jag hade nyligen turen att f uppleva nnting som du beskriver hr, ett hngel av fjortiskaraktr kompletterat med oskra trevande hnder, en ren explosion av spnning och nyfikenhet.
Citera
2005-06-13, 02:03
Bannlyst
Citat:
Visserligen. Men vad spelar det fr roll nr man nd inte knner sig klokare nu n som femtonring.
Dr mste jag faktiskt slnga in en brasklapp. Jag knner mig mycket klokare nu n nr jag var femton. Faktum r att jag R mycket klokare nu, just fr att jag inte bara har inlsta kunskaper utan ven egenupplevda erfarenheter som gr att jag knner mig mycket skrare i mig sjlv n vad jag gjorde som finnig tonring. Jag r den jag r och det fr folk acceptera. Jag skms inte fr min vandel eller fr mina sikter, fr mina egenskaper eller fr mitt sjlsliv. Visst, jag kanske r lite vl cynisk och -ande ibland, men det grundar sig skert p de egenupplevda erfarenheter som oftast dock r positiva.

Skerhet r ett viktigt ord fr mig. Jag upplever mig sjlv som sjlvsker och jag r dessutom ganska respektls mot folk och f eftersom jag inte anser att ngon annan r ett dugg mer vrd n mig. Oavsett ekonomisk rikedom, godelar, familjeanor, bostadsadress eller utbildning s luktar det lika nr folk skiter. Drigenom r Silferstolpe inte ett jkla dugg bttre n vad jag r och om han sticker nsan i vdret ver min enkelhet eller "bonnighet" s kan han kyssa mig i arslet. Jag r inte typen som str med mssan i hand, ngot som jag ftt lida mycket fr. Jag kan skert av andra upplevas som bde bufflig och dryg.

// Roger P.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in