Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Visserligen. Men vad spelar det fr roll nr man nd inte knner sig klokare nu n som femtonring.

Dr mste jag faktiskt slnga in en brasklapp. Jag knner mig mycket klokare nu n nr jag var femton. Faktum r att jag R mycket klokare nu, just fr att jag inte bara har inlsta kunskaper utan ven egenupplevda erfarenheter som gr att jag knner mig mycket skrare i mig sjlv n vad jag gjorde som finnig tonring. Jag r den jag r och det fr folk acceptera. Jag skms inte fr min vandel eller fr mina sikter, fr mina egenskaper eller fr mitt sjlsliv. Visst, jag kanske r lite vl cynisk och

-ande ibland, men det grundar sig skert p de egenupplevda erfarenheter som oftast dock r positiva.
Skerhet r ett viktigt ord fr mig. Jag upplever mig sjlv som sjlvsker och jag r dessutom ganska respektls mot folk och f eftersom jag inte anser att ngon annan r ett dugg mer vrd n mig. Oavsett ekonomisk rikedom, godelar, familjeanor, bostadsadress eller utbildning s luktar det lika nr folk skiter. Drigenom r Silferstolpe inte ett jkla dugg bttre n vad jag r och om han sticker nsan i vdret ver min enkelhet eller "bonnighet" s kan han kyssa mig i arslet. Jag r inte typen som str med mssan i hand, ngot som jag ftt lida mycket fr. Jag kan skert av andra upplevas som bde bufflig och dryg.
// Roger P.