Onit:
Citat:
I tonåren är man ju så beroende av andra, inte van vid kriser, går i skolan med allt vad det innebär av grupptryck och stress.
Som om inte allt det vore nog, har man dessutom fullt av malplacerade hormoner, som alstrar finnar, känslosvängningar och tusen andra irriterande fenomen..
Jovisst, alla åldrar har ju sina fördelar men det är känslan av att tiden är begränsad som jag inte gillar. Så kändes det aldrig när man var arton år.
Men visst är det kul idag. Jag är barnsligare än någonsin och man har råd att köpa och göra allt det där som man fick avstå ifrån när man var ung.
Jag är helt enkelt friare idag eftersom jag skiter brunt i vad andra människor tycker om mig, jag strävar inte efter att passa in helt enkelt. Jag gör precis som jag vill!
För ett tag sedan så stod jag i en affär och stirrade på ett par träskor.
-"Träskor är skönt". Tänkte jag.
-"Synd att man inte kan köpa några, vad skulle folk tro då? Skulle säkert bli kallad för bonnjävel".
Men va fan! Jag är fyrtio år och jag behöver inte längre bry mig om vad andra tycker och tänker!
Jag köpte träblajerna och de är ljuvliga att ha i jobbet.
Men det är fan vad jag saknar den där känslan av glädje när man för första gången fick hålla en flicka i handen.
När jag var arton år så träffade jag min första flickvän, den känslan jag uppfylldes av den där ljumma sommarnatten när jag för första gången var nära en tjej kommer jag aldrig att glömma och det finns inget som kommer att slå det, inte nu och inte i framtiden.
Allt var så färskt och spännande helt enkelt.