• 2
  • 3
2013-07-31, 21:19
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Herreguuud vilka jävla myrkrypningar säger jag bara, aldrig aldrig mer.

Välkommen in i klubben.
Citera
2013-07-31, 21:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Mitt enda minne av Lergigan (6-7 år sedan) förutom att skiten är verkningslös var dubbelseendet man fick. Rävgift. Den enda lugnande inverkan Lergigan har är på de läkare som så då "slipper skriva ut bens.
Citera
2013-08-14, 11:43
Medlem
Hur är lergigan för sömn? Vs. Theralen/propavan

(Propavan är f.ö beroendeframkallande enl. Fröken doktor jag samtalade med härom dagen
...)
Citera
2013-08-14, 12:08
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00ven
Hur är lergigan för sömn? Vs. Theralen/propavan

(Propavan är f.ö beroendeframkallande enl. Fröken doktor jag samtalade med härom dagen
...)

Funkar inte alls för mig. Kryper bara i kroppen och jag kan inte ligga still...
Citera
2014-04-03, 21:00
Medlem
Men blä. Min läkare vill inte skriva ut någonting vettigt åt mig så jag fick nyss Lerigan utskriven. Har inga höga förhoppningar direkt men det skulle vara skönt att sova.

Har inte sovit på två dagar, pimplat kaffe och energidryck som en idiot idag. Tog min dagliga dos av attatax och lamotrigin, påbörade en strattera-behandling idag och knäppte nyss några lerigan. Jag är otroligt prone till hallucinationer så detta lät inte speciellt roligt då det kanske uppstår några pga sömnbristen + lerigan på det. Inga tunga tabletter direkt men kombinationen lät lite onödig inser jag nu.

Tänkte mest på att jag har en stor jävla stormtrooper-skyltdocka precis bredvid sängen, skulle inte förvåna mig om jag vaknar upp och blir rädd för den, haha! Får slå på lasersvärden så att det inte är för mörkt i sovrummet helt enkelt, blev nyss singel så jag är inte van vid att sova ensam. Har haft några psykopater efter mig denna vecka så är lite vardagsparanoid.

Knagglig text. Ventilerar bara.
Citera
2014-04-03, 22:53
Medlem
Update: Värdelöst. Känner ingenting.
Citera
2015-03-27, 02:13
Medlem
Droidlifes avatar
Myrkrypningar ja. Fy fan. Gött att läsa iallafall. Trodde det var något fel på mig.
Citera
2015-03-27, 17:11
Bannlyst
Mår man jävligt dåligt och går till en läkare och säger det så kommer de rekommendera tre olika preparat mot ångest. Theralen, Atarax eller Lergigan.

Har testat allt och är stammis inom psykvården. Tycker alla tre är skit. Lergigan är väl den som suger minst men fortfarande skit. Det är väl en neuroleptika vad jag förstått? Atarax är en antihistamin som är bra mot allergier.
Theralen är milt lugnande och ges mest till alkisar.

Nu blev det lite OT men ja lergigan är skit. Mår man riktigt dåligt funkar skiten inte alls. Då är det benso som gäller och det krävs en hel del för att få det på recept. I längden är iofs benso också skit.

Ja vad ska man göra? Lyrica? Tydligen bra mot ångest men värre att sluta med än heroin vad jag hört. Och även om det inte blivit klassat har det varit så nära att läkarna är restrektiva med det med.

Men det finns en lightvariant som jag själv vill prova. Tror den heter gabalin. Annars är hasch bra mot ångest.
Citera
2016-04-01, 01:42
Medlem
Lergigan är ju den värsta skiten man kan ta. Blev utskriven från akutpsyk med den, första kvällen hemma hos päronen så tog jag två tabletter och fick värsta hallisarna, satt och pratade med en gubbe i min datastol och ringde kompisar och kunde glömma Bort vad jag pratade om mitt i allt.. Bara jobbigt. Tillslut skjutsade fadern mig till akutpsyk igen när jag var helt borta och jag minns knappt någonting.

En månad senare på min permis tog jag en överdos på bl.a. Lergigan och jag var så borta på akuten oxh skulle rymma därifrån med kramper i hela kroppen och kunde inte sitta still, tillslut fick jag stilnoct och somnade. Och det värsta är ju alla förbannade ryckningar man får i kroppen
Citera
2016-04-01, 02:21
Medlem
Är lerigan neuroleptika?
Citera
2016-04-01, 16:45
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Kommer ihåg en varm sommardag för längesedan när jag hade kommit hem ifrån jobbet och hittade en mystisk tablett på golvet.
Tabletten visade sig vara en lergigan så jag tog den i brist på annat.
När mörkret hade börjat krypa sig på och jag satt på balkongen och avnjöt en cigarett så fick jag till min stora förvåning bevittna ett skådespel som bestod av apor som klättrade och hoppade mellan träden som är utanför min balkong.
Allt detta efter ynka 1 lergigan!!, det kan dock ha varit min hppd som spökade.
Citera
2016-04-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Första gången jag tog Lergigan så tog jag fyra stycken, vilket jag inte skulle ha gjort eftersom det slutade med att jag svimmade, vaknade upp på mitt golv och tänkte inte så mycket mer på det utan fick en oförklarlig lust att gå ut och springa några kilometer. När jag passerade en buske hoppade plötsligt en äcklig jävla orm fram och väste åt mig. Vet fortfarande inte om det var en väldigt verklig dröm eller om ormen faktiskt fanns på riktigt. Riktigt obehagligt. Sedan dess har jag nöjt mig med två åt gången och då blir jag bara lite (observera lite) småflummig och hör abstrakta röster vilket gör mig lugn på ett märkligt sätt. Fick förresten Lergigan i stället för Benso eftersom jag var dum nog och berättade för min läkare att jag testat lite olika droger. Varför i helevete säger man det till en läkare som tänker skriva ut Benso till en? Fortfarande irriterad på mig själv över detta. Fast i och för sig så vet väl läkaren vad som är bäst för mig.

Har du berättat att du har brukat / missbrukat droger får du en missbrukarstämpel i journalen, du kan dock låsa journalen och börja om från början med en annan läkare. Denna läkare ville inte hjälpa, för h*n var förnuftig nog att inte skriva ut saker som du kan missbruka på, eftersom du enligt lagen har missbrukat (även om det var ett bruk). H*n vill helt enkelt inte riskera få sin läkarlicens indragen genom att skriva ut saker till dig helt enkelt.

Edit: Såg nu att det var en gammal tråd.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in