2013-06-22, 14:36
Medlem
05.30s avatar
Som ett resultat av min uppväxt har jag fått svårigheter med att möta auktoriteter. Det kan handla om chefer, direktörer eller någon annan som är "högre upp".

Mina svårigheter har kommit upp till det medvetna planet efter år av terapi. Jag visste faktiskt inte om att jag hade svårt för auktoriteter innan terapin. Det är terapin som gjort att jag kommit i kontakt med dessa känslor.

Sättet jag reagerar på är darrningar och muskelryckningar. Jag får också en väldigt nervös blick och nackmusklerna spänner sig. Jag uppträder allmänt nervöst.

Jag är arbetslös och måste ha en inkomst! Men jag har svårt för arbetsintervjuer. Hjälp, hur ska jag behålla lugnet och inte börja darra när jag är på intervju? Har fått avslag efter avslag...
Citera
2013-06-23, 05:15
Medlem
Snobb3ns avatar
Detta låter tufft, kanske du har något mindervärdeskomplex. Där du känner dej hjälplös i situationer framför auktoriteter. Bästa hade varit att gå till någon psykolog och prata om det. Där du får en känsla av att kunna prata med andra som är "högre upp" och som kan hjälpa dej att få självsäkerheten till att kunna prata med auktoriteterna.
Citera
2013-06-25, 03:10
Medlem
HappyHandsomes avatar
Ska du slava åt någon annan, så sätt dig in i slavhandlarens läge. Han vill tjäna pengar och vill hitta folk som hjälper upp hans företag.

Tänk dig att du är en grönsaksförsäljare. Du har tillgång till ett fält med morötter. Men det växer upp flera morötter än du hinner dra upp dom, så du behöver anställa två killar till.

Första killen kommer in och frågar hur en morot ser ut. Han skäms och är nervös.

Andra killen kommer in och säger att han inte har erfarenhet av morötter, men att han är villig att lära sig allt om morötter. Han har klätt sig så, att han ser ut att kunna plocka morötter, men han verkar lite osäker.

Tredje killen kommer in, ler och säger att han har kommit på ett sätt att dra upp dubbelt så många morötter. Han förklarar att detta kommer förändra sättet man plockat morötter på och att detta sätt helt klart kan överföras till tomaterna om han får ta hand om den biten också.

Vem får anställningen?

Vad lär vi av detta?

Hur blir du kille nummer tre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in