2005-06-09, 16:53
Medlem
Om en månad vankas det Iron Maiden-konsert i Göteborg, och jag och min flickvän ska dit. Vi ska även stanna några dagar, och då tänkte jag att vi skulle gå och käka på något ställe som har riktigt bra västkustsallad, givetvis inom rimliga prisgränser.

Sedan undrar jag om det är någon som vet om caféet Aqua Vera finns kvar längs Avenyn nånstans? Kommer ihåg att jag var där när jag var liten, svingoda skagenrörabaguetter!
Citera
2005-06-09, 17:27
Medlem
danbanans avatar
Feskekôrka borde väl ha hygglig västkustsallad.
Citera
2005-06-12, 23:16
Medlem
vagators avatar
Västkustsallad kan du köpa i korvmojen eller i fiskaffären, knappast på finkrog så priset är nog alltid inom rimlig gräns. Kanske 15kr hg. Bäst kvalite får du i fiskaffären, så gå tex till feskekörka, de har en liten servering i lokalen, men köp med er lite picnick och sätt er längs med kanalen och softa istället.
Citera
2005-06-13, 11:07
Medlem
FetFulElaks avatar
Västkustens absolut bästa vk-sallad finns tyvär inte i Gbg.. Du får ta dig till Orust och fiskeboden i Stocken. Ja jävlar, DET är kvalite´!
Citera
2005-06-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vagator
Västkustsallad kan du köpa i korvmojen eller i fiskaffären, knappast på finkrog så priset är nog alltid inom rimlig gräns. Kanske 15kr hg. Bäst kvalite får du i fiskaffären, så gå tex till feskekörka, de har en liten servering i lokalen, men köp med er lite picnick och sätt er längs med kanalen och softa istället.

Nu vet jag inte riktigt om jag vet vad västkustsallad är, det jag kommer ihåg är att man fick en tallrik med krabba, räkor, hummer och nåt till. Men "västkustsallad" kan vara nån röra, typ skagenröra också då eller?
Citera
2005-06-13, 22:33
Medlem
vagators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Nu vet jag inte riktigt om jag vet vad västkustsallad är, det jag kommer ihåg är att man fick en tallrik med krabba, räkor, hummer och nåt till. Men "västkustsallad" kan vara nån röra, typ skagenröra också då eller?
Okej, då förstår jag bättre. Västkustsallad är en majonnäs röra med dill och skaldjur, vanligtvis räkor och krabba, Inget speciellt med den, helt okej ibland men knappast nått att längta tillbaka till Göteborg för .
Vad du har ätit verkar vara någon slags skaldjurstallrik, och då måste du söka upp en fiskrestaurang och de är tyvärr inte så billiga här i götet. Men bland de billigare tror jag är den i feskekörka, det finns även en på Haga nygata som jag inte minns namnet på, som är något billigare kanske. Vill du ha riktig lyx kan ni ju knalla ner till Sjömagasinet eller Johanna, men det kommer kosta.
Citera
2005-06-13, 22:57
Medlem
subcomandantes avatar
Har inte Saluhallen i stan och Feskekyrkan god västkustsallad?
Citera
2005-06-14, 10:35
Medlem
Den bästa västkustsalladen (majonäsbaserade) äts alltså i Lysekil....Så har det varit sedan urminnes tider.
Citera
2005-06-14, 12:03
Medlem
Hmm, verkar vara Feskekyrka ändå som nämns mest, får väl prova det då. Tack ska ni ha för tipsen
Citera
2005-06-15, 19:16
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Västkustens absolut bästa vk-sallad finns tyvär inte i Gbg.. Du får ta dig till Orust och fiskeboden i Stocken. Ja jävlar, DET är kvalite´!

Japp jag vet.. Jag bor precis vid stocken och den är bra
Citera
2005-06-15, 19:17
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

Japp jag vet.. Jag bor precis vid stocken och den är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in