• 1
  • 2
2005-06-14, 23:56
Medlem
MacGayVers avatar
Det är lugnt, en polare drack ur ett gammalt mjölk paket som var ja, minst ett par månader gammalt i våran rollspelochLAN-lokal för ett par år sedan, dock satt han och klagade på ont i magen under hela den spelsessionen
Citera
2005-06-15, 00:13
Bannlyst
Drack en rejäl klunk av mjölk (1 månad gammal) med en massa klumpar i. Spydde inte upp det och hade inga som helst problem efteråt heller.
Citera
2005-06-16, 23:53
Medlem
McCullochs avatar
När jag bodde i kollektiv så brukade dom övriga ge mig deras utgångna mat. Vilket (student som man är) jag tacksamt tog emot. En gång åt jag en veckas gammal päronfil. Smakade lite skumt och magen mullrade lite märkligt på kvällen. Men annars inget. Själv tror jag att det är bra att vänja magen vid lite olika prylar. Farligt tror jag inte att det är.. Men är magen ovan så reagerar man säker annorlunda..
Citera
2005-06-18, 16:46
Medlem
Jag drack också sur mjölk ur paketet en gång... klumpar stora som små köttbullar hamnade i munnen. Fy fan... Dock ingen magsjuka eller något sådant, bara hemsk smak i munnen i mååånga timmar.
Citera
2016-08-11, 12:24
Bannlyst
Hällde upp lite mjölk och fick det liksom i munnen, mjölken hade skurit sig.
Ingen extrem smak.

Svårt det där när man har fryst in mjölk och man inte har datum..

Jaja nu får vi se om det är aids jag får. Tycker mig redan känna magsmärta.
Citera
2016-08-11, 12:58
Medlem
Mat som surnat och blivit "för gammal" brukar generellt inte leda till att man blir dålig, endast att det är äckligt. Om maten eventuellt kan innehålla "farliga" bakterier från början, tex kanske kyckling, så är det en annan femma. Mjölk, ost, grönsaker osv blir bara äckliga. Bakterier som gör en sjuk är inte samma som bakterier som förstör maten och gör den sur/rutten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in