Alldeles nyss råkade jag dra i mig ett par klunkar av en mjölk som hunnit bli riktigt rejält sur och jävlig. Fattade inget, var törstig och fattade paketet och klunkade i mig tills jag han tänka "vafan... är det sur mjö...", innan jag rusade till toaletten och spottade ut skiten.
Som sagt hann få i mig ett par klunkar, sur, frän och bitter smak fyfan! Så nu är frågan... kan jag vänta mig en rejäl magsjuka nu framåt kvällen, eller vad händer? Kan jag neutralisera det på något sätt?
(vill helst inte sätta fingrarna i halsen, så dem tipsen undanbedes)
det är nog bara att "rida ut stormen" så att säga. förmodligen kommer din mage att vara en aning arg på dig ett tag men det ska nog inte vara någon större fara.
En polare till mig åt en knivsudd av alldeles för gammal crème fraîche.
Det blev magpumpning, koma och dropp ett tag. Läkaren sa att hon
skulle ha dött om hon ätit en matsked.
Mjölk köpt i butik surnar inte. Den ruttnar (just på grund av pastöriseringen). så det du drack var inte surmjölk utan rutten mjölk. Och det har ingen dött av...
(Inte av surmjölk heller, inte ens en hel matsked! Gamla matprodukter må framkalla sjukdom men de är inte giftiga (med undantag för vissa produkter som skaldjur eller fisk som kan odla botulin))
(Inte av surmjölk heller, inte ens en hel matsked! Gamla matprodukter må framkalla sjukdom men de är inte giftiga (med undantag för vissa produkter som skaldjur eller fisk som kan odla botulin))
Skapar man en sån här tråd, så förväntas det också att man ger en "tripp-rapport" efteråt.
Om det nu inte blev allvarliga följdverkningar ...
Sry! Det hände inget faktiskt, trodde dock på värre efterföljder då mjölken var riktigt härsken! Blä! Men nu vet jag att jag kan jag dricka härsken (edit: rutten) mjölk hur ofta jag vill utan konsekvenser